Scandal pe pâine și secretele unei clădiri din București

12 ian. 2021
49 afișări
Scandal pe pâine și secretele unei clădiri din București

Un spot de doar câteva secunde a ajuns în atenția autorităților. Spotul a atras reacția Departamentului pentru Situații de Urgență, dar și al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului și al unui patronat din industria de panificație. Un spot care prezintă o realitate în baza unui studiu matematic, cu multe probabilități. Pe scurt: fake-news.

Despre ce spot este vorba

Zilnic apar aproximativ 500 de cazuri noi de Covid-19 din cauza consumului de pâine neambalată„, sunt cuvintele spuse în spotul publicitar. El a fost difuzat de la sfârșitul lunii decembrie, pe toate posturile de știri din România. Este singurul text care apare pe ecran, însoțit de două nume de instituții (Autoritatea pentru Protecția Consumatorului și Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor).

Mic, pe ecran, scrie, cu steluță „conform studiului Universității Politehnice București din noiembrie 2020: https//pretuiestecalitatea.ro/raport-covid-19/

Cui îi aparține spotul

Interesant este că nu se știe al cărui producător îi aparține spotul. Potrivit Paginademedia.ro, clientul este Asociația Prețuiește Calitatea. Surse din piața media au declarat pentru Paginademedia.ro că în spatele Asociației ar fi unul dintre jucătorii importanți de pe piața de panificație.

Asociația Prețuiește Calitatea, care a plătit spotul, are sediul pe Bulevardul Constructorilor, într-o clădire deținută de Broadhurst Investments Limited. Același fond de investiții este acționar și la producătorul de pâine Vel Pitar. Președintele Asociației spune că Vel Pitar nu este membru, conform Paginidemedia.ro.

DSU a cerut scoaterea spotului

DSU a cerut posturilor TV scoaterea spotului, motivul fiind: „manipularea și înșelarea publicului”, ca reacție a cifrei din reclamă. De asemenea, ANPC a declarat că: „nu și-a exprimat în niciun fel acordul cu privire la conținutul spotului publicitar”, anunțând și CNA-ul. DSU a reacționat inclusiv și în ceea ce privește forma spotului: el asemănându-se cu unul de interes public.

Raed Arafat despre spot: „Semnalăm intențiile malițioase”

A fost făcută sesizare la CNA de către Departamentul pentru Situații de Urgență. DSU cere posturilor TV sistarea spotului, până ca forul Audiovizual să ia o decizie finală.

„Apelăm la dvs cu rugămintea de a ne sprijini în sistarea materialului publicitar până când CNA se va pronuna referitor la legalitatea spotului.

Motivele pentru care am sesizat CNA și penru care apelăm la înțelegerea și susținerea dvs sunt legate de faptul că respectivul spot conține elemente ce au ca scop manipularea și înșelarea publicului, fiind folosite fără acord denumirile unor instituții publice sau guvernamentale precum și studii care nu au fundamentare științifică.

Semnalăm intențiile malițioase care au stat la baza realizării materialului publicitar, întrucât este realizat pentru a produce falsa senzație că a fost realizat de o instituție publică care face o recomandare pe care cetățenii să o respecte.

Acest material publicitar nu este girat sau validat la nivel guvernamental, scopul său fiind exclusiv comercial pentru a genera avantaj unor companii și pierderi altor companii.”, o parte din documentul semnat de Raed Arafat și consilierul de Stat Andi Manciu.

Articolul integral poate fi citit pe Paginidemedia.ro.

Cookies