Scandal la Primăria Capitalei. Bicicliștii și primăria se ceartă pe pistele pentru biciclete

de:
15 oct. 2013
0 Afișari
Scandal la Primăria Capitalei. Bicicliștii și primăria se ceartă pe pistele pentru biciclete

„Pentru Primăria Capitalei prioritarii sunt șoferii, nu pietonii și biciciștii. În București nu există piste funcționale pentru biciclete. Noi nu am fost consultați la niciunul dintre proiectele Primăriei care ne vizează. Noi am depus de mult timp un proiect la primărie însă de fiecare dată ni s-a prezentat un proiect paralel care modifică propunerile noastre”, a declarat Marian Ivan, fondatorul OPTAR.

Potrivit acestuia, strategia Primăriei Capitalei de a amenaja piste pentru bicicliști pe trotuar reprezintă un pericol pentru cei care aleg acest mijloc de transport. „Este ilogic să pui pistele pe trotuar. Ca să descurajezi traficul rutier trebiie create benzi pentru biciclete pe carosabil. Un copil care circulă cu bicicleta e mai în siguranță pe stradă decât pe trotuar”, a spus Marian Ivan.

 OPTAR: Pistele pentru bicicliști amenajate de primărie sunt adevărate pericole publice

Reprezentanții OPTAR au criticat și noile proiecte de amenajare a unor piste pentru biciclete în Capitală. Astfel, pe Șos. Pantelimon și Șos. Iancului, aflate în proces de reconfigurare, vor fi amenajate piste pentru biciclete late de un metru. Acestea vor fi situate pe trotuar, pe fiecare sens de mers și vor avea o lățime de un metru. În aceleași condiții vor fi amenajate pistele pentru bicicliști și pe Bd. Liviu Rebreanu. 

„Sunt prea mici. La o lățime de un metru nu se pot efectua depășiri. Siguranța celor care circulă cu bicicleta este pusă în pericol”, a spus Marian Ivan.

Fondatorul OPTAR a reclamat de asemenea că pe anumite porțiuni pietonii sunt obligați să circule pe pistele pentru bicicliști sau că pistele sunt construite în așa fel încât este foarte dificilă realizarea virajelor. „Lipsește spațul minim de siguranță,  bordurile au un unghi ascuți și suprafețe alunecoase”, a mai spus Marian Ivan.

Reprezentanții Primăriei Capitalei au spus că pistele respectă normele în vigoare și au avizele poliției rutiere. „Trotuarele trebuie să aibă o lățime cuprinsă între un metru și doi metri. Noi le-am făcut de un metru. Atât ne-a permis proiectul acolo”, a spus Ion Dedu, director executiv în cadrul Direcției Transporturi din Primăria Capitalei. 

De asemenea, reprezentanții municipalității au anunțat că împreună cu alte organizații și asociații ale bicicliștilor lucrează la un studiu de fezabilitate pentru realizarea unor piste pe axele Nord-Sud și Est-Vest, dar și la stabilirea unor norme pentru amenajarea pistelor pentru biciclete.

„În această vară, s-a organizat un grup de 28 de experți, instituții, asociații și organizații de bicicliști care lucrează la un studiu de fezabilitate pentru amenajarea unor piste pentru biciclete pe axele Nord-Sud și Est-Vest”, a precizat Ion Dedu, 

„Dorim să identificăm care sunt standardele care se pot aplica în București. Nu poate fi luată legislația din Germania sau Olanda și aplicată în București. Sunt condiții diferite. Din acest motiv se lucrează la acest studiu de fezabilitate. Vom începe cu axele Nord-Sud și Est-Vest și apoi vom amenaja piste și în alte zone din Capitală. Dar trebuie să începem de undeva”, a precizat Corneliu Belceag, director de programe în cadrul Asociației Green Revolution. 

Subiectul pistelor de biciclete va fi reluat în următoarea ședință a Grupului de Mobilitate Urbană, când fondatorul OPTAR va prezenta Primăriei Capitalei o strategie pentru realizarea unor benzi speciale pentru biciclete în Capitală. 

Cookies