Scandal la noul pasaj al lui Băluță, cel de la Apărătorii Patriei. „242 milioane lei pentru un pasaj? E o risipă uriașă!”

30 ian. 2025
2117 afișări
Scandal la noul pasaj al lui Băluță, cel de la Apărătorii Patriei. „242 milioane lei pentru un pasaj? E o risipă uriașă!”
Scandal la noul pasaj al lui Băluță, cel de la Apărătorii Patriei. „242 milioane lei pentru un pasaj? E o risipă uriașă!” | Sursă foto: Captură Facebook-Daniel Băluță

USR Sector 4 spune despre noul pasaj rutier ce va fi realizat de administrația publică condusă de Daniel Băluță, cel de la Apărătorii Patriei, că este o risipă de fonduri de la bugetul local. De asemenea, consilierii locali din cadrul partidului au transmis o serie de probleme ale proiectului.

Scandal la noul pasaj al lui Băluță, cel de la Apărătorii Patriei

USR Sector 4 îl acuză pe Daniel Băluță că irosește banii de la bugetul local pentru realizarea unui pasaj rutier, în contextul în care există alte probleme mai arzătoare pentru aria pe care o administrează.

Este un afront la adresa cetățenilor care plătesc taxe și încă o dovadă de risipă a administrației PSD din Sectorul 4. Primarul continuă să trateze bugetul ca pe un sac fără fund, scria USR S4 pe pagina de Facebook, în data de 22 ianuarie 2025.

Printre problemele pe care USR consideră că edilul le-ar fi putut remediat cu ajutorul banilor cheltuiți pentru realizarea pasajului de la Apărătorii Patriei se numără:

  • Reabilitarea blocului,
  • Investiții în educație,
  • Investiții în sănătate.

USR consideră că folosirea acestor bani pentru realizarea pasajului este o insultă la adresa celor care plătesc taxe și impozite:

Administrația PSD-PNL nu este despre oameni, ci despre cum să hrănească un sistem corupt, cu investiții supraevaluate și lipsă totală de transparență”, spune Simona Spătaru, președintele filialei USR Sector 4.

De asemenea, au fost ridicate mai multe probleme legate de proiect. Este vorba despre:

  • Lipsa simulărilor de trafic pe întreg inelul – nu există garanția că pasajul va rezolva problemele de mobilitate,
  • Lipsa informațiilor legate de calea de acces a tramvaielor către strada Iuliu Hațiegan – soarta stațiilor de transport public este incertă.
  • Neprezentarea unui studiu de fezabilitate în mod public.

Pe lângă asta, USR S4 spune că această investiție nu este cuprinsă nici în Planul Urbanistic General (PUG), nici în Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al Sectorului 4 și nici în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).

Vedem acum unde se duc de fapt cei 540 de lei pentru parcări – în pasaje rutiere estimate la costuri halucinante, a declarat Paul Ene, liderul consilierilor USR Sector 4.

Reprezentanții partidului cer să existe transparență totală în ceea ce privește realizarea acestui pasaj, justificarea costurilor și o dezbatere despre mobilitatea urbană.

Costurile pentru ridicarea pasajului s-au majorat

Inițial costurile pentru realizarea pasajului erau de 86 de milioane de lei (echivalentul a aproximativ 17 milioane de euro). Însă recent, s-a anunțat, printr-un proiect de hotărârea aprobat de consiliul local, că acestea vor crește la suma de 242 milioane lei.

Motivul creșterii costurilor este reprezentat de lucrărilor neprevăzute pentru deviere a rețelelor din zona respectivă. Aceste lucrări au fost începute în primăvara anului 2024, împlinindu-se un an de la demararea acestei etape. astfel că, deși ar fi trebuit să fie finalizate, au fost înregistrate – pe lângă costurile crescute – întârzieri pe șantier.

La data de 27 ianuarie 2025, Daniel Băluță le transmitea oamenilor următorul mesaj:

De îndată ce vom avea încheiate toate aspectele legate de utilități, vom putea muta circulația rutieră pe benzile amenajate pe laterale și vom începe să forăm și să turnăm stâlpii ce vor susține viitorul pasaj, ce va decogestiona traficul din sudul sectorului nostru.

Termenul pentru finalizarea pasajului este luna mai a anului 2026.

Constructorul desemnat pentru execuție este Asocierea Concelex, Omega Star Systems, Alpenside, Luxten și PAB România.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies