Cele șase proiecte majore pentru centrul Bucureștiului, RESPINSE de Consiliul General

de:
28 dec. 2015
1 Afișari
Cele șase proiecte majore pentru centrul Bucureștiului, RESPINSE de Consiliul General

Consilierii generali au respins, marți, cele șase proiecte din cadrul Planului Integral de Dezvoltare Urbană. 

Iată cele șase proiecte ce au fost supuse votului consilierilor generali: 

– Plan Urbanistic Zonal – PUZ – Piata Constitutiei – Antim – B-dul Unirii Plan Integrat de Dezvoltare Urbana „Zona Centrala”
– Plan Urbanistic Zonal – PUZ Piata Cantacuzino – Piata Lahovary, Plan Integrat de Dezvoltare Urbana – Zona Centrala”
– Plan Urbanistic Zonal – PUZ – Parc Sfintii Apostoli – Podul Calicilor Plan Integrat de Dezvoltare Urbana „Zona Centrala”
– Plan Urbanistic Zonal – PUZ – Parc Izvor – Pod Mihai Voda Plan Integrat de Dezvoltare Urbana „Zona Centrala”
– Plan Urbanistic Zonal – PUZ – Spatiu Public Sala Palatului Plan Integrat de Dezvoltare Urbana „Zona Centrala”
– Plan Urbanistic Zonal – PUZ – Rahova – Uranus – Piata de Flori Plan Integrat de Dezvoltare Urbana „Zona Centrala”

Aceste proiecte urmeaza a fi depuse pentru a se obtine fonduri europene nerambursabile in valoare de circa 200 milioane de euro. Contractul pentru realizarea proiectulului a fost semnat in 2010 cu un consortiu de firme. Valoarea de proiectare este de 6 milioane de euro, mai mult de jumatate din bani fiind deja platiti.

Cum modifică proiectele centrul Bucureștiului

1. Planul Urbanistic Zonal PlATA CONSTITUTIEI -ANTIM – B-DUL UNIRII prevede construirea unei parcări subterane cu 988 de locuri în Piața Constituției, dar și transformarea Bulevardul Unirii în zonă pietonală și de loisir. 

Bulevardul Unirii ar urma să devină pietonal în cinci etape:

1. Va fi realizat un parcaj subteran in Piata Constitutiei
2. Partea carosabilă va fi ridicată la același nivel cu trotuarele 
3. Pe ambele sensuri se elimina parcarea de lângă trotuar și banda respectivă devine una pentru circulatia masinilor. Concomitent, banda de langa fantani devine pietonala (pe fiecare sens)
4. Traficul se reduce la un fir pe sens și va fi concentrat pe zona de nord față de axul central (inspre Palatul de Justiție). De asemenea, zona pietonală va fi extinsă în partea de sud a bulevardului (unde acum se circulă pe sensul Piața Constituției – Piața Unirii) pentru realizarea unei zone deschise pietonale. Tot în această etapă vor fi amenajate piste duble de biciclete, dar și o zonă ludică și un amfiteatru. 
5. Tot bulevardul devine pietonal. Va fi doar o banda pe sens pentru transportul public.

În noua zonă de promenadă de pe Bd. Unirii vor fi amenajate spații pentru târguri spontane și expoziții, dar și un „amfiteatru, destinat odihnei și activităților artistice spontane”. În plus, în capătul dintre Piața Unirii va fi realizat un turn de observație – belvedere. VEZI PROIECTUL INTEGRAL AICI

2. Planul Urbanistic Zonal PARC IZVOR – POD MIHAl VODA prevede construirea unui nou pod peste Dâmbovița și a trei parcări subterane, dar și reamenajarea parcului și realizarea unui amfiteatru. 

Podul Mihai Vodă va fi construit între strada Lipscani și Parcul Izvor (în spatele sediului vechi al Primăriei Capitalei). La cele două capete ale podului se vor construi două parcări subterane.

„Prin acest proiect se va realiza un pod pietonal şi pentru biciclişti peste Dâmboviţa şi peste Splaiul Independenţei, având integrate: platformă de observaţie şi odihnă tip „cameră urbană“, amenajare pieţe aferente punctelor de plecare ale podului, parcări subterane, câte una pe fiecare latură a Dâmboviţei. (…)Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului si sub ansamblul memorial Mihai Voda, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 314. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/ in Strada Libertatii. Parcajul Primarie – Pompieri, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 110. Este prevazut un singur acces, pe rampa dreapta, din/ in Strada Anghel Saligny”, se precizează în proiect.

La capătul dinspre Parcul Izvor al Podului Mihai Vodă  va fi amenjat un amfiteatru verde, cu gradene. Sub acest amfiteatru va fi amenajată o zonă comercială, iar sub zona comercială o parcare subterană. De asemenea, aleile din Parcul Izvor vor fi modificate, iar în parc va fi realizat un mic lac. VEZI PROIECTUL AICI

3. Planul Urbanistic Zonal PARC SFINTII APOSTOLI – PODUL CALICILOR propune reconstruirea Podul Calicilor, dar și amenajarea unui parc cu spaţiu verde, arbori, alei pentru promenada și trotuare pentru plimbări cu bicicleta în zona Bisericii Domniţa Bălaşa, situată în spatele blocurilor din Piaţa Unirii, lângă Palatul de Justiţie. Sub parc este prevăzută și construirea unei parcări subterane.

Podul Calicilor va traversa râul Dâmboviţa, fiind situat în prelungirea strazilor Sfintii Apostoli pe malul drept si str. Selari pe malul stâng si va fi utilizat exclusiv pentru traficul pietonal si de biciclisti. VEZI PROIECTUL AICI.

4. Planul Urbanistic Zonal PIAȚA CANTACUZINO – PIAȚA LAHOVARY prevede reamenajarea celor două zone din centrul Capitalei și construirea unor parcări subterane. 

Astfel, Piaţa Lahovary, care acum este destinată în cea mai mare parte circulaţiei rutiere va fi reamenajată cu spaţiu verde şi mobilier urban. Proiectul municipalităţii îsi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel încat aceasta sa includa si statuia lui Alexandru Lahovari. Mijlocul pieţei va fi înverzit şi amenajat ca spaţiu de loisir şi va fi legat de zonele pietonale de pe marginea pieţei. Traficul rutier nu va fi eliminat, ci doar reorganizat. În plus, vor fi realizate şi mai multe locuri de parcare. 

Şi în Piaţa Cantacuzino traficul va fi reorganizat astfel încat sa se realizeze o trecere pietonala între cele doua parcuri din zona, fara eliminarea traficului autovehiculelor. Proiectanţii propun și realizarea unei parcări subterane sub spatiul neconstruit al pietei Cantacuzino. Aceasta va deservi cladirile de locuit adiacente precum si pe vizitatori veniti în interes de afaceri sau pentru petrecerea timpului în parcurile Gradina Icoanei si Ioanid. VEZI PROIECTUL AICI

5.  Planul Urbanistic Zonal RAHOVA – URANUS – PlATA DE FLORI  propune accentuarea caracterului de Piață de Flori și construirea unui parcaj subteran cu 360 de locuri sub Piața Rahova și parțial sub Piața de Flori.

În cazul Pieței de Flori „pe lângă funcţiunea de comerţ de flori, se propun funcţiuni de alimentaţie publică şi funcţiuni de servicii cu articole conexe (recipiente flori, ghivece, seminţe, bulbi, îngrăşăminte etc). Din acelaşi motiv de accentuare a brand-ului urban „Piaţa de Flori“ este eliminată funcţiunea de piaţă agro-alimentară care se regăsea în aripile dinspre Bd. George Coşbuc ale construcţiei existente a pieţei”, spun arhitecții de la RE-ACT NOW STUDIO, care au realizat proiectul, alături de arhitectul Dorin Ștefan.

„Înspre Calea Rahovei este propusă salubrizarea terenului și eliminarea construcțiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate și refuncționalizate corpul dinspre Bd. Coșbuc și corpul de piață construit în aceeași perioadă, dinspre calea Rahovei. Cele două ganguri ale clădirii pieței, în prezent obturate, vor fi redate în folosință, realizând un parcurs coerent între cele două jumătați ale terenului , care până acum funcționau independent ca piață agro-alimentară, și piața de flori improvizată”, mai propun arhitecții.

Noile construcții vor fi realizate din metal sau lemn, cu închiderile rabatate sau etanșe. De asemenea, arhitecții spun că din punct de vedere economic, pentru ca proiectul să aibă succes, piața ar trebui organizată astfel: 50-60% comerț cu flori, 30-40% alimentație publică, iar 10% altele. VEZI PROIECTUL AICI.

6. Planul Urbanistic Zonal SPATIU PUBLIC SALA PALATULUI prevede construirea unei parcări subterane sub parcul din fața Sălii Palatului și amenajarea unui spațiu public în zona de acces a Sălii.

„Parcarea nordică dispune de circa 500 de locuri și cea sudică de circa 450 de locuri. Pentru parcarea subterană intrarea și ieșirea sunt poziționate de-a lungul străzii Ion Câmpineanu (o bandă de acces), respectiv perpendicular pe strada Știrbei Vodă în dreptul Palatului Regal (două benzi de acces)”, se precizează în proiect. 

În fața Sălii Palatului vor fi amenajate zone pentru promenadă și pentru expoziții în aer liber, dar și un spațiu public de odihnă cu o fântână arteziană. De asemenea, în centrul grădinii publice va fi amplasat un amfiteatru. 

„La nivel suprateran se va amenaja un parc cu plantatii de gazon si arbusti (pe zonele care se suprapun peste parcajul subteran se permite plantarea de arbusti) si vegetatie inalta (pentru zonele care nu sunt asezate peste parcajul subteran propus). In proximitatea Salii Palatului, de ambele laturi ale Gradinii, terenul va fi amenajat cu plantatii de gazon, stabilizat cu mesh, un tip de material inovativ, care permite circulatia peste spatiul verde, insa nu ii afecteaza calitatea sau integritatea”, se mai precizează în proiect. VEZI PROIECTUL AICI

Toate proiectele descrise mai sus vor fi realizate în etape, datorită complexității lor. De asemenea, Primăria Capitalei intenționează să realizeze cât mai multe dintre ele cu fonduri europene.

– See more at: http://www.b365.ro/proiectele-de-reconfigurare-a-centrului-capitalei-in-dezbatere-publica-inainte-de-votul-in-cgmb_240687.html#sthash.aplDhUv6.dpuf

Cookies