Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuate sute de controale în magazinele lanțului Lidl, atât în București cât și în țară.
În urma neregulilor descoperite, au fost date amenzi în valoare de 7,5 milioane de lei, iar 23 de puncte de lucru au fost închise temporar.
ANPC a controlat aproape 300 de magazine Lidl din București și țară
În ultimele zile, ANPC a efectuat controale în magazinele Lidl Discount SRL, fiind verificate un total de 295 locații ale lanțului, transmite Economica.net.
În urma problemelor ce au fost descoperite s-au dat 757 de amenzi contravenționale, cu o valoare totală de circa 7,5 milioane lei. De asemenea, fost dispusă și măsura închiderii temporare a prestării de servicii pentru de 23 puncte de lucru din București și județele:
- Ilfov,
- Bihor,
- Maramureș,
- Cluj,
- Alba,
- Brașov,
- Mureș,
- Arad,
- Constanța,
- Tulcea.
Printre sancțiunile aplicate pe ANPC se numără și:
- 113 de avertismente,
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme (valoarea acestora se ridică la peste 120.000 lei)
- propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unități (Botoșani, Galați și Giurgiu),
- propunerea închiderii temporare a unității pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru, (regiunea București-Ilfov),
- propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unități.
Ce nereguli au fost găsite de comisari
Comisarii ANPC au descoperit mai multe probleme în magazinele Lidl ce au fost controlate. Printre acestea se numără și vânzare unor produse expirate, sau a unor legume pe prezentau modificări organoleptice.
Iată lista celor mai importate probleme întâlnite în punctele de lucru:
- Vânzare unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj,
- Promoțiile nu erau respectate (ex: nu era menționată data începerii campaniei de reduceri, produse vândute la bucată, deși erau destinate vânzării multi-pack, având menționată și reducerea corespunzătoare pe pachet),
- Folosirea, în zona Gastro, a pâinii neambalate țintă în lăzi din plastic, neigienizate,
- Folosirea unor camere de frig unde au fost găsite depuneri mari de gheață,
- Vânzarea unor produse cu ambalajele deteriorate sau cu acumulări de lichid în ambalaj,
- Vânzarea de fructe și legume cu modificări organoleptice
- Vânzarea de fructe și legume de o calitate inferioară, chiar dacă la raf era menționată calitatea I,
- Igienă necorespunzătoare, reziduuri și rugină, surplus de gheață, mizerie pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate,
- Depozitarea produselor în spațiul destinat în temperatura neconforma,
- Vânzarea de produse ce nu aveau menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură,
- Lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor (zona de panificație),
- Lipsa mențiunilor referitoare la valoarea nutrițională a acestora ( zona de panificație),
- Folosirea unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi și a unor rafturi metalice cu grăsime arsă și mizerie,
- Folosirea unor coșuri de cumpărături neigienizate corespunzător,
- Testerele pentru produsele cosmetice nu aveau etichete cu data deschiderii,
- Vânzarea unor produse cosmetice fără eticheta cu ingredientele,
- Folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață,
- Vânzarea de jucării fără a avea menționată pe etichetă avertismentele legate de utilizare,
- Vânzarea unor produse expirate,
- Vânzarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menționată compoziția fibroasă, pe etichete,
- Vânzare unor produse de panificație având în compoziție ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao și uleiul vegetale).
Te-ar mai putea interesa și: