ÎN BUCUREȘTI

Salariile la metrou nu se mai micșorează. Ministrul interimar de la Transporturi a schimbat Consiliul de Administraţie al Metrorex de pe o zi pe alta

Salariile la metrou nu se mai micșorează, după ce zilele trecute apăruseră o propunere a directorului Metrorex de micșorare a salariului cu 20% și scăderea programului de lucru de la cinci zle la patru. Totuși, ministrul interimar al Transporturilor a schimbat Consiliul de Administraţie al Metrorex de pe o zi pe alta și una dintre urmări este aceea că salariile rămân, pentru moment, la aceeași valoare.

Vești bune pentru angajaţii de la metrou. Aceștia trebuiau să primească, de la 1 octombrie, salarii micșorate cu 20%, concomitent cu micșorarea programului de lucru de la cinci zile la patru zile. Totuși, aceștia rămân, pentru moment, cu salariile majorate după ce propunerea directorului general nu se mai aplică. Unul dintre motive este schimbarea Consiliului de Administraţie de la Metrorex.

Directorul Ștefan Paraschiv cerea micșorarea salariilor la metrou

Zilele trecute, directorul Metrorex Ștefan Paraschiv, cel care strica magazine în stații cu ranga în timpul mandatului la Transporturi al lui Cătălin Drulă, propunea, printr-o decizie către sindicat, micșorarea programului de lucru an angajaților Metrorex, cu excepția șefilor, la patru zile de lucru, concomitent cu o scădere a salariilor cu 20%. Măsura urma să intre în vigoare la 1 octombrie, dar s-a anulat.

Dan Vîlceanu, noul ministru MT, a schimbat tot Conisiliul de Administrație de la metrou

Recent, ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu a schimbat tot Consiliul de Administraţie. Se pare că aceștia și-au intrat în drepturi fix astăzi, asta după ce au îndeplinit toate formele legale în vederea accederii în această funcție, anunță economedia.

Cine face parte din noul CA Metrorex:

Ştefan Roşeanu (fost director general CFR Călători, specialist feroviar, coordonator al proeictului Tren Metropolitan Bucureşti)
Geanina Suditu ( specialist infrastructură transport, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, TPBI).
Liviu Băilişteanu (Ministerul Dezvoltării)
Mariana Petre (economist, fost director comercial Metrorex)
Mihai Barbu (director general Telecomunicaţii CFR)

Mai mult, se pare că noii administratori ai Metrorex vor cere în primul rând directorului general o analiză a situaţiei financiare. De asemenea, vor urma o serie de propuneri de măsuri întru rezolvarea crizei salariilor, alături de un plan concret pentru relansarea proiectului Magistralei M6, secţiunea a doua, până la Aeroportul Otopen. Guvernul a aprobat recent un Memorandum pentru deblocarea proiectului.

Vîlceanu spunea că nu se va ajunge la neplata salariilor în Metrorex

Noul ministru spunea la început de săptămână că nu se va ajunge în situaţia ca salariile celor 5.000 de angajați de la metrou să nu poată fi plătite. Totuși, acesta a atras atenția că majorarea salarială de 18%, în plină pandemie, nu a fost una corectă.

,,Încercăm să găsim soluţii, dar vă garantez că nu se va ajunge să nu fie plătite salariile. (…) Am alocat 118 milioane la metrou la rectificarea bugetară. A fost un blocaj, pentru că eu când am venit la Ministerul Transporturilor nu aveam buget la Metrorex, nici măcar nu era în dezbatere publică. Am încercat o rectificare bugetară, CA s-a opus măsurilor pe care conducerea le-a propus. Au fost revocaţi”, a transmis Dan Vîlceanu.

În 2020, în plină pandemie, salariile la metrou au fost majorate cu 18%, cu toate că numărul călătorilor a scăzut și pierderile au fost mai mari.

„Pe de altă parte, există o lege ca nu-ţi permite să creşti salariile când ai pierderi. Aceste lucruri trebuie luate în considerare şi trebuie găsită o soluţie. E uşor să te uiţi la Guvern şi la Minister şi să ceri soluţii. Când ai majorat salariile în plină pandemie, ştiind că ai pierderi…a fost un lucru de neconceput şi totuşi l-au făcut”, a explicat ministrul.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button