Să se audă până la București, aflat în top 8 cele mai aglomerate orașe din lume. Transportul public aproape gratuit din Germania a redus aglomerația din trafic

22 iul. 2022
4672 afișări
Să se audă până la București, aflat în top 8 cele mai aglomerate orașe din lume. Transportul public aproape gratuit din Germania a redus aglomerația din trafic

Aglomerația s-a redus în traficul urban din Germania după ce transportul public a devenit din iunie 2022 aproape gratuit, o arată datele interpretate pentru Reuters de compania olandeză TomTom, specializată în sisteme de navigaţie şi monitorizare a traficului.

Experimentul din cea mai mare economie a Europei, de a combate dependența de mașini, ar putea avea un oarecare succes după ce se vor strânge mai multe date.

Cum a fost primit biletul lunar de 9 euro

De la începutul lunii iunie, Germania a introdus un bilet lunar cu prețul de nouă euro, valabil pentru călătorii nelimitate pe o mare parte a rețelei sale de transport public. Oferta, care continuă până în august, a fost concepută pentru a scăpa de inflația în creștere și pentru a reduce emisiile vehiculelor.

Deși este încă devreme pentru a trage concluzii, datele compilate de compania de navigație TomTom pentru Reuters sugerează că politica ar putea avea un efect.

În săptămâna din 20-27 iunie, congestionarea traficului la orele de vârf a scăzut în 23 din 26 de orașe, comparativ cu săptămâna din 16 mai, înainte de introducerea noului bilet, o arată datele. TomTom a ales cele două săptămâni pentru că nu era perioada de vacanțe.

„Această scădere este legată de introducerea biletului de nouă euro”, a declarat specialistul în trafic al TomTom, Ralf-Peter Schaefer.

Alți factori pot juca, de asemenea, un rol în această diminuare, cum ar fi prețurile ridicate ale combustibilului și munca de acasă.

Dar datele TomTom pentru întreaga lună iunie arată, de asemenea, o aglomerație mai mică în comparație cu luna mai a acestui an și cu iunie 2019, înainte de pandemie: aglomerația a scăzut în 24 din 26 de orașe în iunie din mai și în 21 din 26 de orașe față de iunie 2019.

Biletul ieftin a stimulat și utilizarea trenurilor, care a crescut cu 42% în iunie față de aceeași lună din 2019, potrivit biroului de statistică al Germaniei.

Reuters publică fotografii cu tineri din toată Germania care au profitat de biletele ieftine pentru a se înghesui luna trecută pe insula de lux Sylt.

O decizie definitivă este așteptată în august 2022

Întrucât este prea devreme pentru a trage concluzii, nu este încă clar dacă majoritatea nemților își vor parca mașinile iubite și vor urca în autobuze, tramvaie și trenuri.

Însă, rezultatele experimentului ar putea interesa factorii de decizie politică care cântăresc posibile măsuri viitoare pentru transportul public ieftin după august.

În 2020, Luxemburg a devenit prima țară care a făcut transportul public gratuit. Oficialii de acolo au raportat o utilizare crescută a tramvaiului, iar datele TomTom arată aglomerația în ultimele luni în scădere față de nivelurile pre-pandemie.

București, trafic congestionat la orele de vârf, pe locul 8 în lume

Bucureștiul se află în top 8 orașe cu trafic aglomerat din lume în clasamentul aglomerației pentru 2021, au arătat-o tot datele TomTom, specialistul în tehnologie de geolocalizare. Raportul detaliază tendințele de trafic observate în 404 orașe din 58 de țări, pe parcursul anului 2021.

IMAGINE: TomTom, sursa: mobilitate.eu

În București sunt 74 linii de autobuze, 22 linii de tramvaie, 14 linii de troleibuze, 5 linii de metrou și 21 linii de noapte. La acestea se adaugă încă 66 linii preorășenești care fac legătura cu toate comunele și satele din Ilfov.

În total sunt 202 linii care se pot folosi la 3 lei călătoria.

Îți recomandăm și:

Cookies