Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunță că în Ferentari s-au montat peste 100 de metri de conductă nouă, preizolată, dotată cu senzori de detecţie a avariilor:
Au fost montaţi peste 100 de metri de conductă nouă, preizolată, dotată cu senzori de detecție a avariilor, în zona Calea Rahovei – Ferentari. S-a reușit subtraversarea intersecției din zonă, pe un traseu de conductă de termoficare situat sub calea de rulare a tramvaielor. În plus, 250 de metri de conducte provizorii au fost montate și puse în funcțiune. Locatarii blocurilor din această zonă au apă caldă și căldură furnizată prin intermediul acestor conducte provizorii, pe toată durata lucrărilor.
Primarul general al Capitalei mai scrie, într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook, că lucrările acestea fac parte din Obiectivului 6, Magistrala Progresu – Ferentari, care are o lungime totală a conductelor de 13 kilometri.
Până în acest moment, Compania Municipală Energetica a înlocuit 9 kilometri de conductă veche cu conductă nouă, preizolată, dotată cu senzori de detecție a avariilor. Apreciez eforturile lucrătorilor Companiei Energetica, care deşi muncesc în condiţii foarte dificile au realizat această lucrare în doar 48 de ore.
Anul trecut, de pildă, sistemul de termoficare din București a înregistrat pierderi de 37% în 2021. Vorbim, practic, de aproximativ 500 milioane lei care au intrat în pământ, scrie Hotnews.
Bilanțul energetic este pe ordinea de zi a următoarei ședințe a Consiliului General al Municipiului București, care va avea loc luni. Documentul vorbește despre creșterea pierderilor și scăderea cantității de agent termic furnizat:
În perioada 2018-2021, pierderile de energie termică în rețeaua primară au crescut de la 23,82% la 28,58%, în timp ce cantitatea de agent termic furnizată din rețeaua de transport a scăzut cu 12, 81%”, se arată în bilanț. Principala cauză a pierderilor de energie termică din circuitul primar o reprezintă vechimea conductelor ce alcătuiesc rețeaua (65% dintre ele au peste 25 de ani vechime), consecința majoră fiind numărul mare de avarii ce se produc – 1. 813 avarii remediate în circuitul primar în anul 2021) și deteriorarea izolației clasice a conductelor.
Același document estimează că reabilitarea întregului sistem de transport al agentului termic din București ar fi un proiect care s-ar desfășura pe cel puțin 20 de ani și ar costă cel puțin 1 miliard de euro.