ÎN BUCUREȘTI

Am putea să avem cele 100 de autobuze electrice în București prin fonduri europene. Azi s-a votat creșterea prețului în licitație astfel încât să participe cineva

Am putea să avem în sfârșit cele 100 de autobuze electrice în București, prin fonduri europene, promise de Gabriela Firea, fostul primar, încă din 2018. Azi s-a votat creșterea prețului în licitație la valoarea pieței, astfel încât să participe cineva în acest proiect și PMB să poată achiziționa mașinile promise.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a votat, în şedinţa de luni, creșterea valorii celor patru proiecte finanţate prin Programul Operaţional Regional cu privire la cumpărarea a 100 de autobuze electrice. Astfel, deoarece licitația pica mereu deoarece prețul era prea mic, valoarea estimativă a unui vehicul electric a crescut de la 480.000 de euro, fără TVA, la 620.295 de euro, fără TVA.

Ce prevede proiectul votat astăzi cu privire la aceste autobuze electrice

Practic, luni, după votul consilierilor, valoarea celor patru proiecte a crescut cu vreo 30%, la 90.777.947,92 lei (inclusiv TVA) de la circa 65,4 milioane de lei (inclusiv TVA), la 119.783.677,65 de lei (inclusiv TVA) de la 86,3 milioane de lei (inclusiv TVA), la 47.269.353,33 de lei (inclusiv TVA) de la aproximativ 34 de milioane de lei (inclusiv TVA), respectiv la 105.280.673,14 de lei (inclusiv TVA) de la circa 75,9 milioane de lei (inclusiv TVA).

De ce a crescut prețul pentru autobuze electrice cu 30%

PMB a anunțat că crescut preţul estimativ al unui autobuz electric de la 480.000 de euro, fără TVA, la 620.295 de euro, fără TVA pentru cele două proiecte de hotărâre prin care se modifică studiul de oportunitate şi se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru cumpărarea a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare a acestora.

„Având în vedere faptul că au trecut aproape trei ani de la stabilirea preţului estimativ al unui autobuz electric, cât şi faptul că în perioada 2019-2020 au fost anulate două proceduri de achiziţie publică întrucât ofertanţii au depus oferte neconforme/ inadmisibile din punct de vedere tehnic sau financiar, a fost iniţiată o procedură pentru consultarea pieţei. Astfel, urmare a ofertelor primite conform anunţului postat în SEAP nr. MC1014256 a fost întocmit ‘Raportul privind consultarea pieţei cu privire la determinarea valorii estimate şi a graficului estimat de livrare’ (…) concluzionând că valoarea estimată necesară achiziţiei este de 62.029.500 euro, fără TVA, respectiv 620.295 euro fără TVA/autobuz”, arată proiectul votat astăzi.

Nicușor Dan spune că acest lucru era necesar

Primarul Nicușor dan a explicat că era nevoie de o majorarea a prețurilor, lucru dezvăluit în urma unor studii de oportunitate. Acesta atrage atenția că autobuzele electrice se promit din 2018 în București, dar încă nu a fost posibilă achiziționarea lor.

„Avem patru proiecte care vizează achiziţia de autobuze electrice. Într-o şedinţă precedentă am aprobat studiul de oportunitate pentru majorarea preţurilor. Achiziţionarea de autobuze electrice din fonduri europene a fost o promisiune neonorată a fostei administraţii. Încă din 2018 a existat o hotărâre de Consiliu, au urmat două licitaţii eşuate, pentru că preţurile nu erau cele corecte de piaţă. Ce facem noi azi şi ce am făcut în şedinţa precedentă a fost să actualizăm aceste preţuri, astfel încât să putem, într-o licitaţie reuşită, să cumpărăm 100 de autobuze electrice şi să folosim banii europeni care ne sunt alocaţi”, a explicat primarul Nicuşor Dan luni.

Liniile 300 şi 381 s-au comasat

Nicușor Dan a mai vorbit și despre comasarea liniilor STB 300 și 381. Mai mult, linia 601 a fost redenumită 201, după ce toate liniile care încep cu 6 sunt provizorii, atunci când este nevoie de ele.

„Avem o linie care venea din sud până în centru şi avem o linie care mergea din centru până pe bulevardul Ion Mihalache – ele s-au comasat. Linia 601 a fost redenumită 201, nu a dispărut, pentru că cei de la TPBI au spus în mod corect că liniile care încep cu 6 sunt provizorii. Linia 601 nu e demult provizorie. Deci, exact acelaşi volum de trafic, aceeaşi necesitate de vehicule este şi pe linia 300, comasată cu 381, şi pe linia 601, redenumită 201”, a mai adăugat Nicuşor Dan, pe aceste linii urmând să intre autobuze electrice, aducând aminte și de cele 100 de tramvaie ce ar urma să înceapă să vină în București de anul viitor, din vară.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button