ARHIVA B365

S-a deschis un prim tronson din Bd. Uranus. Prima etapă va fi gata anul viitor

Marţi, la ora 13:00, s-a deschis circulaţia pe un prim tronson din Bulevardul Buzeşti – Berzei – Uranus, cuprins între strada Virgiliu şi Vasile Pârvan. Șoferii au la dispoziţie 2 benzi pe sens, iar pe trotuare vor fi amenajate şi piste pentru biciclişti. Spaţiul pentru aceştia din urmă este însă foarte restrâns astfel încât trotuarele vor trebui folosite concomitent de pietoni şi biciclişti. În schimb, primăria va amenaja piste unice în apropiere, pe bulevardul Știrbei Vodă, unde trotuarele sunt mai late.

„Astăzi deschidem tronsonul de la Virgiliu la Vasile Pârvan. Sperăm ca peste puţin timp să dăm drumul şi tronsonul, cuprins între Piaţa Victoriei şi Occidentului. Este în lucru Occidentului – Griviţei şi Piaţa Virgiliu. Aici a fost mai greu, pentru că au trebuit introduse utilităţile care nu mai sunt refăcute de aproape o sută de ani. Noi sperăm ca acest bulevard să constituie o alternativă la Calea Victoriei”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

Până la finalizarea bulevardului mai este însă cale lungă. Marţi s-a deschis doar unul dintre cele cinci tronsoane în care a fost împărţită prima etapă a lucrării. Diametrala Nord-Sud va fi realizată însă în trei etape. „Noi sperăm să ieşim la suprafaţă cu prima etapă, cuprinsă între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan, în luna martie”, a precizat edilul-şef. Termenul este însă extins de directorul general al Direcţiei de Infrastructură din Primăria Capitalei. Astfel, Mădălin Dumitru spune că prima etapă va fi terminată la 6 luni de la primirea tuturor autorizaţiilor.

După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piaţa George Coşbuc şi Gara Progresul.

Hala Matache întârzie lucrările

Lucrările la Bulevardul Uranus înregistrează deja o întârziere de 8 luni. Un dintre cauze o reprezintă Hala Matache, care ocupă o bandă din viitorul bulevard. Iniţial primăria a vrut să o demonteze şi să o mute mai în spate faţă de amplasamentul actual. După intervenţia Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul însă, s-a decis ca hala, care are statut de monument istoric, să rămână în acelaşi loc. Primăria nu are însă nici acum voie să lucreze în jurul clădirii. Astfel, pentru finalizarea acestui tronson, municipalitatea trebuie să înlocuiască un canal colector vechi de o sută de ani care este amplasat chiar sub Hala Matache. Lucrările nu pot începe însă fără autorizaţie.

„La Hala Matache suntem opriţi să intrăm deocamdată de Inspectoratul de Stat în Construcţii care probabil că îşi freacă mâinile de fericire că merge lumea prin noroi”, a spus Sorin Oprescu.

Bulevardul Buzeşti – Berzei – Uranus: 11 kilometri, tunel subteran, 2 benzi pe sens şi piste pentru biclişti

Bulevardul Buzeşti – Berzei – Uranus se va întinde de la Piaţa Victoriei la Gara Progresul, va avea două benzi pe sens, piste pentru bicilişti şi spaţii verzi. În etapa a doua a proiectului, între intersecţia Berzei cu Vulcănescu, se va realiza o stradă noua, strada Gării de Nord, care iese direct în strada Ministerului, în faşa Gării de Nord, lîngă Ministerul Transporturilor.

În plus, la intersecţia noului bulevard cu strada Izvor va fi realizat un tunel subteran cu o lungime de 800 de metri care va trece pe sub Dealul Parlamentului. Conform Planului, magistrala va trece la o adâncime de 20 de metri pe sub Casa Poporului.Î n tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, acesta urmând să traverseze pe dedesubt bulevardul Naţiunilor Unite, Palatul Parlamentului şi Calea 13 Septembrie. Va fi amenajat un sens giratoriu între Haşdeu, Izvor şi Naţiunile Unite, dar şi un sens giratoriu între Uranus şi Calea 13 septembrie. De asemenea, este prevăzută şi lărgirea bulevardului Izvor.

Soluţia tehnică pentru acest tunel nu a primit încă toate aprobările. În aceste condiţii, primăria nu a putut demara procedurile de atribuire a contractului pentru această etapă.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button