ÎN BUCUREȘTIȘTIRI

S-a ales praful și pulberea de trotuarul rulant de la Gara de Nord inaugurat de Oprescu

Trotuarul rulant de la Gara de Nord, care a costat  aproximativ 2.500.000 de euro și a fost inaugurat de Sorin Oprescu, a ajuns o ruină în doar câțiva ani din cauza nepăsării autorităților.

Trotuarul rulant de la Gara de Nord, trebuia să fie ceva inovator pentru un București gri, cenușiu. Și, a fost! Pentru o scurtă perioadă de timp. Acum, a devenit doar o ruină. O ruină care, noaptea, este casă pentru oamenii fără adăpost, iar ziua emană un puternic miros de urină și…nu numai!

Și, asta, pentru doar 11 milioane de lei, aproximativ 2,5 milioane de euro la acea vreme a inaugurării.

Proiectul Primăriei Capitalei care lega Gara Basarab de Gara de Nord, prin şase trotuare rulante, câte trei pentru fiecare sens, cu o lungime de 80 de metri fiecare, care se deplasau cu 0,5 metri pe secundă a fost inaugurat în noiembrie 2013.

„N-am crezut niciodată că-i mai ușor să construiești decât să legi la curent electric. Chiar dacă nu vor traversa 6.000 de oameni, o să traverseze 5.999 și dacă or avea în mână și papornițe mămăițele și bătrânii care merg spre gară. Tinerii nu vor avea răbdare. O să meargă mai repede decât trotuarul rulant”, spunea, atunci, conform Libertatea, Sorin Oprescu.

Însă, după maxim doi ani, trotuarul rulant a fost dat uitării. Nu a mai fost păzit, s-a defectat, nu a fost reparat, iar până ca oamenii străzii să-și facă loc de dormit aici a fost doar un pas.

Trotuarul rulant de la Gara de Nord. Recepția nu a fost făcută

Recepția investiției nu a fost făcută niciodată, din cauza unei dispute cu constructorul, Astaldi, iar primăria a abandonat pur și simplu lucrarea de 2,5 milioane de euro.

Într-un răspuns pentru site-ul Club Feroviar, Primăria Capitalei dădea vina, în 2020, pe vechea conducere a Bucureștiului, pe vremea când primar era Sorin Oprescu.

„Deficiențele vin ca urmare a faptului că trotuarul a fost pus în funcțiune fără a există recepție la finalizarea lucrărilor. Conform legii, fără acest document, Administrația Străzilor nu a putut să asigure administrarea și mentenanța acestui obiectiv. Astfel, pasajul rulant a fost preluat în gestiune de către Administrația Străzilor în mai 2018″, spuneau cei din primărie.

„Remedierile trebuiau realizate în termen de 90 de zile. Constructorul nu a executat lucrările solicitate, în concluzie comisia a propus respingerea recepţiei”, afirmau cei din primărie, care se judecă de ani buni cu constructorul.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button