Clienţii Romtelecom sunt fie abordaţi de agenţi de vânzări la domiciliu, fie sunaţi de operatori call-center pentru a li se propune schimbarea. „Confirmăm derularea unei campanii comerciale de migrare a clienţilor la servicii pe suport de fibră optică, în zonele acoperite din Bucureşti, însumând câteva sute de mii de gospodării”, a declarat pentru ZF Ovidiu Ghiman, directorul comercial al operatorului. Potrivit datelor de pe piaţă, este vorba de aproximativ 500.000 – 600.000 de gospodării care se află în zone acoperite de reţeaua de fibră optică a operatorului. Romtelecom, care se află într-o luptă dură pentru clienţi cu UPC, RCS&RDS, dar şi cu reţele mai mici de cablu pe cea mai mare piaţă de servicii de date din România – Bucureşti -, nu va percepe nicio taxă pentru migrare.
„Această schimbare nu implică nici costuri şi nici modificarea perioadei contractuale”, a spus Ghiman.
Dacă abonaţii acceptă trecerea la reţeaua pe fibră nu este necesară schimbarea cablurilor din locuinţă, ci doar, în anumite cazuri, a modemurilor dacă acestea nu sunt compatibile cu noile servicii, potrivit Romtelecom.
Trecerea la infrastructura pe suport de fibră, care se realizează doar cu acordul clienţilor, îi permite Romtelecom să ofere viteze mai mari pentru serviciile de date, de până la 100 Mbps. În aceste condiţii clienţii pot achiziţiona de la companie şi servicii noi, aşa cum este televiziunea prin internet (IPTV). Compania vinde în această perioadă un pachet de servicii care include internet şi televiziune şi telefonie fixă fără minute incluse la un tarif de 57 de lei pe lună.