Începând din data de 1 iunie 2022, Direcția pentru Evidența Persoanelor va începe testarea sistemului digital de obținere a documentelor de stare civilă, precum certificatele de naștere, căsătorie sau deces.
Direcția pentru Evidența Persoanelor dorește să scape de birocrație, trecând în mediul online. Astfel că, de la începutul acestei veri vor începe testele necesare pentru sistemul digital de obținere a documentelor de stare civilă, conform Libertatea.ro.
Lansare oficială a site-ului este programată pentru începutul anului 2023. Cătălin Giulescu, directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor a declarat:
Au fost scanate 37 de milioane de acte de stare civilă, din cele 82 de milioane existente, începând cu 1921. Din 2023, vor putea fi accesate online.
Începând cu anul 2023, autoritățile publice nu vor mai cere actele de stare civilă. Instituțiile vor avea acces direct la documentele necesare, prin intermediul platformei online.
Astfel că, procesul va fi simplificat iar birocrația și consumul inutil de hârtie vor fi reduse considerabil.
Testarea platformei se va face la nivelul unui județ, care va fi desemnat în zilele ce urmează, după cum a declarat directorul Direcției pentru Evidența Persoanelor.
Până la acest moment au fost introduse datele pentru 17 județe din România, iar acum se lucrează pentru restul, inclusiv București.
După lansarea acestei platforme, autoritățile planifică să creeze un site dedicat cetățenilor. Prin intermediul acestui site, orice român va putea să descarce actele de stare civilă ce îi sunt necesare.
Cătălin Giulescu a declarat că portalul pentru cetățean este un proiect complex, în care se va implica si STS (Serviciul de Telecomunicații Speciale). Momentan, acesta se află în faza de identificare a soluțiilor.
Cu toate astea, directorul Direcție pentru Evidența Persoanelor a anunțat că portalul pentru cetățean va fi operațional în anul 2023.