România, ultima din UE, după numărul de cărţi vândute. Ce cărţi preferă acum românii

de:
20 mai 2015
0 afișări
România, ultima din UE, după numărul de cărţi vândute. Ce cărţi preferă acum românii

Chiar daca nu sunt interesati de romanele clasice, tinerii mentin vanzarile de carte din Romania. Cartile lor preferate sunt cele care ii invata sa reuseasca in viata, dar si literatura fantastica, potrivit stirileprotv.ro.

Carti digitale, sau care poarta mirosul proaspat de vopsea tipografica, le gasiti pe toate la targul de carte, deschis miercuri in Bucuresti.

Piata autohtona a cartii se situeaza sub pragul de 20 de milioane de euro, fiind ultima din UE dupa volumul vanzarilor. 

„Tot criticul literar vrea ca poporul sa citeasca Marin Preda, Eminescu, Sadoveanu. Nu se poate, nu se mai poate! Sa nu ne mai plangem ca nu citeste poporul”, crede Dan C. Mihailescu, critic literar.

Lasand la o parte autori ca Dan Brown, care a vandut peste 200 de milioane de volume si va da iar lovitura cu nou lansatul Inferno, astazi chiar si laureatii de premiu Nobel scot editii de numai cateva mii de exemplare.

Astazi, mai interesant e sa vezi la ce se fac reeditarile. „Cum sa-ti mentii casnicia”, „50 de semne ale tulburarilor psihice”, „Iesirea din depresie” au fost trase in mai multe tiraje, spune Teodora Ivan, PR la o editura.

In prezent, cititorii cauta pozitivism si instrumente sa-si faca viata mai buna.

Pana cand romancierii tineri vor renunta la beletristica „neagra”, oamenii se orienteaza spre carti motivationale.

„Povestile de succes. Au o voga nebuna. Vieti de sportivi, Marcus Aurelius, povestirile din Biblie. Tinerii de 20 de ani vor carti motivationale. Fa-ma sa fiu o doamna frumoasa, sa am succes, sa am bani. Pustioaicele de 14-15 ani merg la vampiri, literatura cu draci, cu pricolici, merlini, vrajitori, foarte bine! Se spune mereu ca trebuie sa avem nostalgia cartii pe hartie. Eu spun ca scopul scuza mijloacele. Si daca pustimea de astazi citeste pe iPad, kindle, asculta audiobookuri, tot ce inseamna gadgetism, orice te indeamna la carte e bun.”, a mai spus Dan Mihailescu.

„Vanzarile la aceste titluri sunt peste cele de carte istorica sau educationala. Puterea lor de convingere e mare”, spune si Roxana Petrescu, reprezentanta unei edituri.

Cookies