REZULTATE EVALUARE NATIONALĂ 2014. Consiliul Elevilor cere DEMISIA profesorilor

de:
30 iun. 2014
0 Afișari
REZULTATE EVALUARE NATIONALĂ 2014. Consiliul Elevilor cere DEMISIA profesorilor

REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014. Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) susţine demersul Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi de a cere DEMISIA profesorilor din Centrul Naţional de Evaluare care au elaborat subiectele probei de Limba română la EVALUAREA NAŢIONALĂ.

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) solicită demisia cadrelor didactice din Centrul Național de Evaluare, acuzându-i, într-un comunicat de presă, că au elaborat subiectele „fără să ţină cont de programa şcolară aflată în vigoare”, relatează Româniatv.net.

„Ţinem să reamintim membrilor Centrului Naţional de Evaluare că până la finele ciclului gimnazial se studiază, în şcolile de stat şi private din România, conform programei şcolare aflate în vigoare, genul liric, dar doar specia pastel; specia filozofică, din care face partea poezia „Gânduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu, text pe care s-a bazat primul subiect al examenului, se studiază în ciclul liceal.

Totodată, evidențiem şi lipsa libertăţii profesorilor evaluatori de a puncta mai multe sinonime la exerciţiul numărul 1, subiectul I, datorită baremului care nu a fost elaborat conform modului de gândire al elevilor din ciclul gimnazial”, se arată în comunicatul Consiliului.

CNE mai precizează că „elevilor li s-a cerut în exerciţiul 5 de la punctul A, Subiectul II, să precizeze felul a două propoziţii subordonate, în condiţiile în care prima propoziţie din fraza respectivă putea fi interpretată atât ca propoziţie temporală, cât şi ca propoziţie condiţională. În acelaşi timp, ultima propoziţie a aceleiaşi fraze poate fi interpretată atât ca propoziţie indirectă, cât şi ca propoziţie de scop.”

„În şedinţa de sâmbătă, 28 iunie a.c. a Executivului, domnul prim-ministru al României, Victor Ponta, a declarat: „Eu personal cred că trebuie să lucraţi la minister, să vedeţi totuşi dacă subiectele şi numărul de ore chiar sunt adecvate la realitate – vorbesc ca părinte acum, nu ca prim-ministru, şi eu cred că se mai poate lucra, cred că încă fac copiii multe lucruri care le sunt inutile şi nu fac lucruri care le sunt utile. Ştiu că e un proces dificil, nu ceva ce se poate face peste noapte, dar chiar cred că uneori îi chinuim mai mult decât îi învăţăm şi poate că ăsta e un semnal pe care îl recepţionează Ministerul Educaţiei şi toată comunitatea din educaţie”.Din spusele domnului Victor Ponta, reiese faptul că sistemul educaţional românesc este la un nivel mediu de dezvoltare şi că Ministerul Educaţiei Naţionale încă poate propune reforme pentru îmbunătăţirea acestuia”, mai arată sursa citată.

CITEȘTE ȘIREZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 EDU.RO. BUCURESTI și JUDEȚE

„Este important ca, prin Evaluarea Națională, elevilor să li se ofere cadrul optim în care să își pună în valoare cunoștințele acumulate de-a lungul celor opt ani de studiu, fără a le constrânge, în vreun fel, capacitatea de liberă exprimare, respectând, în același timp, normele programei școlare. Subiectele trebuie să fie clare pentru orice elev, indiferent de mediul social din care provine, cerințele care lasă o arie mare de interpretare reprezentând un adevărat impediment pentru obținerea unor note mari. De asemenea, dorim să le urăm succes celor care, începând de luni, 30 iunie, vor susține probele scrise ale Examenului de Bacalaureat.” a declarat Eduard MITITELU, președintele CNE.

CNE reaminteşte că media obţinută de elevi la Evaluarea Naţională pentru clasa a VIII-a constituie 75% din media de admitere în ciclul liceal. „Drept urmare, ne-am dori să vedem în următoarele sesiuni ale examenului o serie de subiecte ce nu lasă loc de interpretări”, susţine Consiliul

CITEȘTE ȘIREZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014: Admiterea la liceu, repartizare computerizată pe edu.ro 

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a adresat o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei,Remus Pricopie, în care a enumerat nemulţumirile membrilor săi legate de subiectele la limba română la evaluare.

REZULTATE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: Situaţia generală relevă că numărul mediilor peste 5 se încadrează în linia anilor precedenţi, iar diferenţele înregistrate în anii anteriori între rezultatele la Matematică şi Limba şi literatura română s-au ponderat, ajungând la procente comparativ egale. Probele s-au desfăşurat normal, fără abateri grave de la normele impuse de metodologia de examen. Cu toate acestea, la nivel naţional, au fost eliminaţi 8 candidaţi.

Dintre cei 165.188 de candidaţi înscrişi, au participat la Evaluarea Naţională 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obţinut medii peste 5, iar alţi 46.703 (29,2%), medii sub 5.

Cele mai multe medii peste 5 au fost înregistrate în judeţele Brăila (87,14%), Cluj (82,79%), Bucureşti (82,77%), Gorj (81,11%) şi Prahova (81,05%). Cele mai puţine medii peste 5 au fost obţinute în judeţele Giurgiu (60,23%), Vaslui (60,68%), Caraş-Severin (60,78%), Călăraşi (60,92%) şi Timiş (61,09%).

Cookies