În Capitală, șoferii care pătrund într-o intersecție și o blochează riscă amenzi de până la 2.000 de lei și 6 puncte penalizare. Conducătorii auto nu trebuie să intre în intersecție dacă spațiul din față nu este liber. Marcajul galben trebuie să rămână gol, chiar dacă semaforul este verde.
Legea spune că este interzis ca șoferii să pătrundă în intersecții, pe zona hașurată, dacă spațiul din față nu este liber. Marcajul galben trebuie să rămână gol, chiar dacă semaforul este verde, pentru ca ceilalți participanți la trafic să poată trece.
În București, se aplică sancțiuni pentru șoferii care intră într-o intersecție fără să se asigure să o pot părăsi – astfel blocând-o. Mai exact, dacă spațiul din față este ocupat, nu este permisă intrarea în zona cu marcajul special.
Scopul acestor marcaje rutiere galbene care au fost aplicate în intersecțiile din București este să prevină blocajele rutiere, să fluidizeze traficul rutier. E foarte important ca toți conducătorii de vehicule să înțeleagă acest rol, a declarat Claudiu Costea, purtător de cuvânt al Brigăzii Rutiere
Amenzile pot ajunge până la 2.000 de lei, iar conducătorii pot primi și 6 puncte de penalizare. În primele 8 luni ale acestui an au fost înregistrare 140 de sancțiuni pentru această contravenție, scrie Observatornews.ro.
Pentru a face regula mai vizibilă, autoritățile au introdus la intersecțiile mai mari din Capitală un marcaj galben special care hașurează zona care trebuie lăsată liberă. Pe acest marcaj niciun vehicul nu trebuie să rămână dacă nu are unde să iasă – scopul fiind prevenirea opririi în intersecție și blocajelor care se pot crea.
Măsura a fost implementată inițial în zona Piața Victoriei, una din cele mai circulate intersecții din București. Momentan există doar 7 intersecții hașurate, dau autoritățile anunță că urmează și altele.
Continuăm în toate marile intersecții din București, pentru a face traficul mai fluent. E un proces scurt, cu efect imediat, scria pe Facebook Stelian Bujduveanu, primarul interimar al Capitalei.
Autoritățile afirmă că soluția este simplă, dar eficientă: dacă vehiculul nu poate ieși din intersecție, nu trebuie să intre în ea, chiar dacă semaforul este verde.
E o soluție simplă, dar eficientă: intersecția rămâne liberă și traficul se mișcă mai bine. Regula e clară: nu intri pe marcaj dacă nu ai unde să ieși, adăuga Bujduveanu.
Măsura a fost necesară pentru ca traficul din Capitală devine tot mai aglomerat, iar blocarea intersecțiilor este un factor major de generare a ambuteiajelor.
Te-ar putea interesa și: