În București, bicicliștii au interzis și pe trotuar, și pe carosabil- amenzi de 420 RON

de:
02 nov. 2012
1 Afișari
În București, bicicliștii au interzis și pe trotuar, și pe carosabil- amenzi de 420 RON

Situația este valabilă pe cei 100 de kilometri de traseu unde existau pistele de bicicliști ce încălcau legislația în vigoare. Pistele respective au fost trasate de Administrația Străzilor, din subordinea Primăriei Capitalei, contra unei sume de 10 milioane de euro. Acolo unde a desființat pistele, Poliția Rutieră a montat și indicatoare „Interzis bicicliștilor”. Acestea se referă, însă, inclusiv la carosabil, ceea ce a condus la amendarea unor biciliști ce mergeau pe banda întâi, cât mai aproape de trotuar, așa cum prevede legea în mod normal.

Conform Codului rutier: „Utilizarea partii carosabile
Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol. ” – pe trotuare neamenajate, accesul bicicliștilor este deci interzis.

O astfel de amendă a fost primită de bloggerul Ariel, pe bd. Lascăr Catargiu. Toată povestea o puteți citi aici.

Protestul de week-endul trecut a peste 1000 de bicicliști a rămas așadar fără ecou. Ba, mai rău, nu numai că bicicliștii au rămas fără piste, dar pur și simplu nu mai au voie să se deplaseze pe bulevardele Capitalei.

În ciuda faptului că Bucureștiul este capitala europeană cea mai dușmănoasă cu bicicliștii, asta în cea mai mare parte din cauza Administrației Străzilor, organism aflat în subordinea Primăriei Capitalei, Municipalitatea nu se dă în lături să organizeze acțiuni de promovare a mersului pe bicicletă.

„Nu s-a mai investit niciun leu în piste pentru biciclişti. Deocamdată, priorităţile Bucureştiului sunt şoferii. În Bucureşti sunt peste 2 milioane de maşini, iar biciclişti avem sub 1%. Nu avem o cultură pentru bicicletă cum au nemţii, austriecii, belgienii” declara Carmen Dincă, reprezentant al Administraţiei Străzilor, autoritatea însărcinată cu amenajarea şi administrarea pistelor de biciclete în Bucureşti, în luna august, pentru B365.ro.

La începutul lunii iulie, Primăria Capitalei a constituit o comisie care dezbate problema pistelor împreună cu reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere, ai Administraţiei Străzilor şi ai ONG-urilor privind apărarea drepturilor bicicliştilor. cel mai probabil, însă, nu se va întâmpla nimic, cel puțin până la sfârșitul anului, spun reprezentanții Administrației Străzilor.

Cookies