ÎN BUCUREȘTI

Rețeaua de tramvai din București ar putea fi prelungită și modernizată. Ce prevede planul

Rețeaua de tramvai din București ar putea fi prelungită și modernizată potrivit planurilor de investiții pentru zona metropolitană a Capitalei, propuse spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Rețeaua de tramvai din București ar putea fi prelungită cu 58 de kilometri. Mai mult, planul prevede și modernizarea altor 48 de kilometri.

Planul de investiții pentru zona metropolitană a Capitalei propus spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) propune un inel feroviar la Unirii, dar și o linie de tramvai pe Prelungirea Ghencea și una Militari – Chiajna.

Planurile privind investițiile în infrastructura de tramvai din Capitală propuse spre finanțare prin PNRR/POR includ și prelungirea rețelei cu 58 de kilometri de cale dublă.

Astfel, se are în vedere construirea unei linii noi – inel Piața Unirii – în lungime de 1,3 kilometri, potrivit propunerilor Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură.

Rețeaua de tramvai din București ar putea fi prelungită

Prelungiri linii tramvaie (~58km cale dublă):
• Construcție linie noua de tramvai – inel Piața Unirii – 1,3 km
• Linie nouă tramvai Prelungirea Ghencea
• Bd. D. Pompeiu – Barbu Văcărescu – 0.96km
• Doamna Ghica – 7.49km
• Luica – Turnu Măgurele – 4.29km
• Iuliu Hațeganu – Grigorescu – 6.45km
• Extindere Brașov (străpungere) – 2km
• Presei – Băneasa (DN1) – 5.8km
• Petrache Poenaru – 0.92km
• Băneasa Aeroport – Băneasa Complex – 3.65km
• Traian – 2.1km
• Cișmigiu – Splai – Unirii – 3.24km
• Mezeș – Pod Chitila – 5.5km
• Colentina – Pod Voluntari – 4.1km
• Militari – Chiajna – 5.1km
• Olteniței – Popești Leordeni – 5.22km

Ce modernizări sunt prevăzute

De asemenea, se mai propune modernizarea a 48 km linii de tramvai (cale dublă + depouri):

• Gh. Șincai – 2.1 km
• Nerva Traian – 0.86 km
• Calea Dudești – 1.27 km
• Str. Dristorului – 0.54 km
• Bucla Gara de Nord – 1.16 km
• Bucla Gara de Est (Obor) – 1.24 km
• Șos. Pantelimon – 2.39 km
• Calarasilor – Basarabia – 6.6 km
• Bd. Ferdinand I – 1.31 km
• Bd. Pache Protopopescu – 1.01 km
• Bd. Chișinău – 0.9 km
• Reînvierii – 0.52 km
• Lizeanu – Maica Domnuluiu – Lacul Tei – 1.86 km
• Văcărescu – Șerbănescu – 4.42 km
• Paleologu – Călinescu – 1.42 km
• Petricani – Pipera – 3.14 km
• Mihalache – 3.6 km
• Expoziției – 1.27 km
• Bucureștii Noi – 1.5 km
• Gloriei – 1.1 km
• Marășești – 0.82 km
• Bucla Cișmigiu – 0.95 km
• Bd. Timisoara Vest – 1.37 km
• Ressu – Pallady – dep. Titan – 5.9 km

În total, investițiile în modernizarea infrastructurii degradate de tramvai și în extinderea infrastructurii de tramvai în București și Ilfov sunt estimate la 600 milioane de euro, scrie economica.net.

De asemenea, se mai propune modernizarea flotei de tramvaie din București, investiția estimată fiind de 1,32 miliarde de euro.

Totodată, TPBI mai promovează un proiect denumit „rețea strategică metropolitană de ciclism”, cu o valoare estimată de 120 milioane de euro. Acesta prevede o rețea de biciclete de 250 kilometri în București și Ilfov, cu piste de biciclete incluse în reabilitarea tuturor drumurilor județene și pe lângă rețeaua de cale ferată.

Propunerile TPBI au fost prezentate în cadrul ședințelor Grupului de Lucru pentru Mobilitate Durabilă din Zona Metropolitană București – Ilfov,  coordonat de Ministerul Transporturilor.

În cadrul ședințelor grupului au mai prezentat propuneri companii precum CFR, Bucharest Airports și Metrorex, iar la ședinte au participat și reprezentanți din societatea civilă.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button