Restricții de circulație pe Autostrada A1 București – Pitești. Destul de neplăcut, că durează toată ziua

11 nov. 2021
154 Afișari
Restricții de circulație pe Autostrada A1 București - Pitești. Destul de neplăcut, că durează toată ziua
Restricții de circulație pe Autostrada A1 București - Pitești. Destul de neplăcut, că durează toată ziua

Autpstrăzile din România sunt puține, dar cu dese rupturi în asfalt și cu desre restricții de circulație :) Când nu-s accidente care le blochează, sunt reparații. Acum, sunt restricții de circulație pe Autostrada A1 București - Pitești.

Din această dimineață, de la ora 09:00, și până diseara la ora 19:00, sunt restricții de circulație pe autostrada A1 București – Pitești, anunță Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române.

Restricțiile sunt impuse pe tronsonul kilometric 16-18, în sensul sensul de mers către Pitești. Astfel, banda nr. 1 este restricționată pentru reparații asfaltice și va rămâne închisă până diseară.

Poliția Română recomandă prudență la volan, reducerea vitezei de deplasare și semnalizarea din timp a benzii de circulație.

A1 București-Pitești. Scurtă istorie a primei autostrăzi din România

Autostrada A1 București – Pitești este prima autostradă din România și a fost construită din ordinul lui Nicolae Ceaușescu.

Construcția primei autostrăzi din România a început 1967, iar autostrada a fost dată în folosinţă în 1973. Mai apoi, de-a lungul anilor, au mai fost adăugate segmente.

Un raport al al fostului Institut de Proiectări în Transporturi (IPTANA)  spune că, atunci când a fost gândită autostradă, „elementele geometrice au fost proiectate pentru viteza de bază de 140 km/h. Asta pe vremea când Daciile stăpâneau șoselele, iar viteza maximă mașinii Dacia 1300 era pe la 140 km/h.  

Documentul mai spune că, atunci când au gândit drumul rapid dintre București și Pitești,  specialiștii Institutului de Proiectare în Transporturi au ținut cont inclusiv de pericolul monotoniei la volan.

„Traseul noii artere rutiere a fost stabilit de către proiectanţi astfel încât acesta să se situeze pe direcţia cea mai scurtă între cele două orașe, fără a traversa nicio localitate şi fără aliniamente lungi care produc monotonie şi facilitează fenomenul de «somnolență» la volan, iar noaptea jenează circulaţia din sens contrar, producând «orbirea» conducătorilor auto”, scria în documentul IPTANA.

Autostrada A1  este parte a Coridorului IV pan-european de transport, care se află în construcție și din care sunt funcționale trei segmente. Primul, care leagă Bucureștiul de Pitești, are aproximativ 110 km.

Cookies