Renovarea Aeroportului Băneasa a fost finalizată în proporție de 96%, anunță CNAB într-o informare recent. Inedit este faptul că acesta este cel mai vechi aeroport funcțional din lume și în top trei cele mai vechi la nivel mondial. fiind inaugurat în 1920, dar deschis în locul unui aerodrom înființat în 1912. De-a lungul vremii au avut loc mai multe investiții pentru dezvoltarea acestui obiectiv deosebit de important pentru România.
Lucrările la clădirea Aeroportului Băneasa, care are forma unei elice cu trei pale, au fost finalizate recent, anunță Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) într-un comunicat. Poate mulți nu știu asta, dar vorbim despre unul dintre cele mai vechi aeroporturi din lume și singurul funcțional cu această vechime, având 109 ani de activitate. Totuși, acesta ajunsese într-o stare deplorabilă, motiv pentru care a fost reabilitat în cadrul unui proiect de renovare de zeci de milioane de lei.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a transmis, într-o informare, că joi a finalizat reabilitare Aeroportului Băneasa după o investiție de 66 milioane de lei.
Este vorba despre obiectivul de investiţii „Reabilitarea şi refuncţionalizarea interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)”. Contractul s-a cifrat la 66.629.040, lei fără TVA (inclusiv cheltuieli diverse şi neprevăzute), valoarea decontată fiind în procent de 96%, anunță CNAB.
Proiectul de mare anvergură a fost realizat de SC Bog’Art SRL (lider de asociere), UTI Grup SA (asociat) și UTI FM (subcontractant). Mai mult, garanţia lucrării este de 73 de luni de la încheierea renovărilor.
Aeroportul Internaţional Bucureşti-Băneasa, numit și Aurel Vlaicu, după numele marelui aviator român, este considerat al treilea cel mai vechi aeroport din lume încă funcţional. Mai mult, Băneasa este considerat cel mai vechi care nu şi-a întrerupt activitatea aeronautică.
Amplasat în cartierul bucureștean Băneasa, poartă numele pionierului aviatic român Aurel Vlaicu. Mai mult acesta este considerat al doilea ca mărime din România, după Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Acesta a fost inaugurat în anul 1920, fiind situat la 7 km nord de București, pe DN1, la 90 m altitudine, pe o suprafață de 128 de hectare. În prezent dispune de o pistă cu o lungime de 3200 m lungime și 60 m lățime. Până în 1970 a fost principalul aeroport din București.
În anunl 1909, Louis Blériot a efectuat primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa, o porțiune din vechea moșie a contesei de Montesquiou. Apoi, la 1 august 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu a deschis la Băneasa o școală de pilotaj pentru piloți militari. Ulterior, aerodromul devine aeroport. Acestuia i se adaugă și o școală de pilotaj pentru piloți civili și Aeroclubul Regal Român.
În anul 1920 este înființată Compania de Navigație Aeriană Franco-Română, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, mărfuri și poștă. Ulterior, în anul 1923 iau naștere, pe Aeroportul Băneasa, atelierele Companiei de Navigație Aeriană Franco-Română, precursoarele Întreprinderii de Reparații Motoare de Avion (IRMA) din anii ’60-’70 și ale actualei Societăți Comerciale ROMAERO.
În anii 1947-1952 a fost construită și noua clădire a aerogării Băneasa, în forma unei elice cu trei pale, care a fost renovată în prezent. Recent, aeroportul Băneasa a fost folosit de companii de aviație mici, mai ales cele de zboruri ieftine.
Din 25 martie 2012, Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu a fost închis pentru companiile low-cost, zborurile fiind mutate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București din Otopeni.