Reintroducerea în circulație a tramvaielor de pe liniile 1 și 10 pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea) s-a amânat. Noul termen

17 oct. 2022
26491 Afișari
Reintroducerea în circulație a tramvaielor de pe liniile 1 și 10 pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea) s-a amânat. Noul termen

Data de 17 octombrie anunțată de STB pentru repunerea în circulație a tramvaielor 1 și 10 s-a amânat. Anunțul a fost făcut de Primăria Sectorului 6 în numele Primăriei Municipiului București care nu a putut face recepția finală a lucrărilor din cauza absenței Inspectoratului de Stat în Construcții.

STB anunța pe 15 octombrie redenumirea stației ”Vasile Milea”.

Anunțul Primăriei Sector 6: ,, Anunț important! Primăria Capitalei nu a recepționat lucrarea liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea, pe 13 octombrie, așa cum era programat. Astfel că circulația tramvaielor 1, 10 și 11 nu va fi reluată mâine, 17 octombrie, după cum anunțase STB. PMB spune că reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții nu s-au prezentat. Următoarea dată stabilită, pentru lucrarea care este gata de 3 luni, ar fi 20 octombrie. Lucrările efective pentru reabilitarea unui kilometru de linie au durat un an și 2 luni. În august, STB anunța că a finalizat cu succes probele tehnice. Troleibuzele vor reveni pe traseu odată cu tramvaiele, pentru că rețeaua modificată face parte din aceeași investiție. Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510 lei, bani europeni.”

Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) ar fi boicotat recepția finală după ce Primarul General, Nicușor Dan a criticat activitatea ISC pentru lipsa controalelor, scrie Economedia.

”În 2008, am solicitat oficial în baza legii 544, am solicitat Inspectoratului de Stat în Construcții, din București, prin asociația pe care o conduceam atunci, să-mi spună câte autorizații și câte PUZ-uri au verificat și câte au constatat nelegale. Și verificaseră, nu mai țin minte, de ordinul a 200 de autorizații și documentații din care găsiseră jumătate nelegale. Ce au făcut mai departe? Nu au extins controalele, tocmai pentru a limita incidența de nelegalitate în domeniu, ci au restrâns aparatul de control și situația persistă. Nu știu dacă în momentul de față Inspectoratul de Stat în Construcții București are 3 oameni care să verifice legalitatea autorizațiilor de construire și desființare, și legalitatea documentației de urbanism. Mai sunt două instituții de control. Mai este prefectul, care depinde de rezultatele pe care i le dă Inspectoratul de Stat în Construcții și mai este Parchetul. Parchetul, din nou, este o instituție care nu funcționează.” a declarat Primarul General la o conferință DcNews.

Lucrările sunt gata de peste 3 luni

Lucrările au început în mai 2021, în mandatul ex-primarului Firea, cu un termen de execuție de 12 luni și vizau modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea, pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timişoara şi accesul în benzinăria OMV, dinspre Pasajul suprateran Basarab. Valoarea totală a contractului a fost de 28.056.510,21 lei.

După ce a dat peste cap traficul rutier timp mai bine de an, asocierea Urban Profile Grele – Swietelsky – TIAB a reușit să termine lucrările cu o întârziere considerabilă de două luni și la un preț mai mare decât cel convenit inițial, potrivit publicației Club Feroviar.

De altfel, Asociația Metrou Ușor a acuzat că la linia de tramvai de pe bulevardul Doina Cornea (fost Vasile Milea), în vestul Capitalei, s-au făcut lucrări în bătaie de joc și a inventariat greșelile de execuție, incluzând denivelări.

În cadrul proiectului, s-au executat următoarele lucrări: refacerea infrastructurii și suprastructurii căii de rulare – înlocuire traverse, șine, prinderi, amortizoare de zgomote și vibrații, înlocuirea stâlpilor de susținere a rețelei de contact, înlocuirea firelor de la rețeaua de contact, inclusiv elementele de susținere, refacerea peroanelor de pe tronson cu respectarea standardelor și normelor în vigoare, lucrări de reabilitare la pasajul subteran pietonal, lucrări la iluminatul public.

Îți recomandăm și:

TermoAlert, aplicația despre avarii de la Termoenergetica (ex-Radet), va fi upgradată cu HARTA punctelor termice

Avarii la rețeaua de apă caldă și reparații în sectoarele 1, 2, 3, 5 și 6, înainte de furnizarea căldurii. Anunț Termoenergetica (ex-Radet)

Inovația din Sectorul 6 al Bucureștiului: ”Parcul Liniei” se extinde între cele două mall-uri Plaza și AFI Cotroceni. ”Va fi cel mai mare parc de după Revoluție”

VIDEO | Încă un pic și circulăm pe Pasajul Domnești de pe Centura București. E asfaltat, se pun lumini, se fac ultimele retușuri. Cele mai noi imagini 

Hanul Solacolu, scanat 3D. „Realizăm expertiza tehnică pentru punerea în siguranță”, anunță Nicușor Dan

Cookies