ESENTIAL

Călătorii RATB, puși ZILNIC ÎN PERICOL de refugiile înguste de tramvai.Cum se justifică autoritățile

În București există, la acest moment, 468 refugii de tramvai, în întreaga rețea. Dintre acestea, doar 355 au fost modernizate, potrivit răspunsului oferit de RATB, la solicitarea B365.ro.

În ceea ce privește lățimea refugiilor, cele nemodernizate au lățimi cuprinse între 1 metru și 30 de centimetri și 1 metru și 50 de centimetri.

Pe de altă parte, refugiile modernizate au o lățime de doi metri. Acestea dispun și de rampe de acces pentru persoanele cu dizabilități.

Refugiile morții

Mai multe persoane au murit, în timp ce altele au fost grav rănite, în urma accidentelor legate de refugiile de tramvai înguste din Capitală. 

Astfel, un bărbat a fost călcat de tramvai, în 2010, după ce și-a pierdut echilibrul și a căzut de pe un refugiu aflat pe bulevardul Aerogării.

Un accident grav a avut loc și pe Calea 13 septembrie. În stația Sebastian, două femei au fost implicate într-un grav accident, după ce un șofer, ce conducea o Dacia Nova, le-a lovit, în timp ce așteptau tramvaiul. Deși refugiul dispunea de gard de protecție, acesta a fost distrus de impact. În urma coliziunii, una dintre cele două femei și-au pierdut viața. 

Stația Sebastian, în prezent 

Un cititor B365.ro a reclamat faptul că un refugiu foarte periculos se află pe Bulevardul Ion Mihalache, la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu. Bărbatul susține că viața călătorilor care folosesc această stație este pusă în pericol, din cauza faptului că refugiul este foarte îngust.

Potrivit conducerii RATB, refugiul a fost  construit în 2012 și, din cauza configurației drumului, nu poate fi  lățit, lungit și prevăzut cu gard de protecție. Motivul invocat este acela că dacă ar fi mai larg, ar ocupa o bandă destinată traficului rutier.

E o problemă ce ține de viața și de siguranța pietonilor și nu găsesc soluție pentru o stație de tramvai sigură? E mai important că aglomerează traficul auto decât că ne punem noi,pietonii,viețile în pericol pe el? Cum nu se poate construi refugiu prevăzut cu gard de protecție acolo? Unde-i responsabilitatea față de viața și de siguranța pietonilor în stațiile de tramvai?”, ne-a scris cititorul.

CITEȘTE ȘI: 30% din liniile de tramvai, un pericol pentru călători. CARE SUNT CELE MAI AFECTATE LINII

Cine răspunde de situația refugiilor din stațiile de tramvai

Reabilitarea și modernizatea refugiilor de tramvai din București este responsabilitatea Primăriei Capitalei și nu a RATB, întrucât refugiile stațiilor fac parte din ansamblul căii de rulare a tramvaielor, care se află în administrarea Primăriei.

Reabilitarea refugiilor nu se realizează separat, ci în cadrul proiectelor aferente căilor de rulare. 

„Modernizarea este făcută în cadrul proiectelor derulate de Municipalitate, care cuprind atât calea de rulare a tramvaielor cât și partea carosabilă și trotuarele. În cadrul tuturor acestor proiecte, în afară de lărgirea refugiilor, s-a ținut cont și de protejarea călătorilor, prin montarea de adăposturi și garduri”, susțin reprezentanții Primăriei Capitalei, în răspunsul la solicitarea B365.ro.

Printre refugiile reabilitate până în prezent, care au fost lărgite și dotate cu garduri de protecție pentru călători, se numără cele de pe Șoseaua Olteniței, Calea Moșilor, Sfânta Vineri, Șoseaua Colentina, Șoseaua Ștefan Cel Mare, Pasaj Obor, Bulevardul Dacia, strada Alecu Russo, strada Tunari, strada Viitor, Pasaj Basarab sau Bulevardul Aerogării.

Unde se lucrează în prezent

Potrivit Primăriei Capitalei, administrația municipală derulează o serie de proiecte în acest moment, prin care vizează modernizarea refugiilor de tramvai aferente mai multor artere din Capitală. 

Astfel, se află în execuție lucrări pe Șoseaua Iancului, Bulevardul Liviu Rebreanu, Șoseaua Iancului, Șoseaua Pantelimon, Pasaj Piața Sudului, se mai arată în răspunsul oferit de Primăria Municipiului București.

CITEȘTE ȘI: RATB montează aer condiţionat în tramvaiele din Bucureşti. Cât costă echipamentele de climatizare

Refugii periculoase, în aproape toată Capitala

În timp ce autoritățile promit că tot mai multe refugii de tramvai vor fi reabilitate, bucureștenii riscă, zi de zi, să ajungă sub roțile tramvaielor sau ale mașinilor, din cauza refugiilor foarte înguste, existente, încă, în aproape toate zonele Capitalei. 

Unul dintre acestea se află chiar în centrul Bucureștiului, pe bulevardul Corneliu Coposu, aproape de intersecția cu Calea Călărașilor, la numai câteva minute de Piața Unirii.

La orele de vârf, când peronul stației este foarte aglomerat, călătorii își riscă, practic, viața. 

Un exemplu similar se află într-una din stațiile RATB din Piața Victoriei. Mai exact, în stația aferentă liniilor de tramvai 24, 42, 45 și 46, călătorii se înghesuie pe un peron îngust, de doar aproximativ un metru.

Într-o altă parte a orașului, pe bulevardul Ion Mihalache, în stația RATB aflată în apropierea metroului 1 Mai, în Piața Chibrit, aceeași situație. 

De asemenea, călătorii întâmpină aceeași problemă și în stația de tramvai de la Poșta Vitan, aferentă liniilor 1, 23 și 27.  

CITEȘTE ȘI: Bucureștenii, INDIGNAȚI de condițiile din RATB. Ce probleme au călătorii. VIDEO 

Mai rău decât cu refugii înguste

Există însă stații RATB care nu dispun nici măcar de refugiile înguste, cu atât mai puțin de cele modernizate. În aceste situații, tramvaiul oprește în mijlocul străzii, călătorii deplasându-se, practic, pe banda destinată mașinilor.

Potrivit legii, conducătorii auto sunt obligați ca în această situație să oprească în capătul tramvaiului, pentru a permite călătorilor să urce și să coboare din mijlocul de transport în comun. Nu toți șoferii respectă această prevedere, motiv pentru care cei care urcă sau coboară din tramvai sunt puși în pericol.

O astfel de stație se găsește în zona Gării de Nord.

Nu este un caz singular, astfel de stații RATB existând și în alte zone, precum strada Tunari, Calea Călărașilor (în zona Pieței Sf. Ștefan), Hala Traian sau Piața Regina Maria.

Mai multe fotografii, în galeria foto de mai sus. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button