Lucrările pe A0 – Autostrada Bucureștiului avansează spectaculos pe Locul 4 (cel care va face legătura cu A2), pe cel mai dificil segment, care e podul peste lacul Cernica, anunță secretarul de stat îăn Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu,
Într-o postare pe Facebook, Scrioșteanu vorbește despre un record înregistrat pe Șantierul A0, la forarea de piloți pentru viaductul de peste Lacul Cernica.
Acest lot al A0 – Autostrada Bucureștiului este, într-adevăr, cel mai mic ca lungime (4,47 km), dar este cel mai dificil din cauza supratraversării cu un pod-viaduct în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată).
Secretarul de stat spune că, în acest moment, stadiul lucrărilor este următorul:
● Au fost forați, armați și turnați 505 piloți din totalul de 537, lucrând concomitent cu nu mai puțin de 12 Foreze; la începutul lunii Noiembrie au început lucrările de realizare a digului pentru a se permite intrarea utilajelor de forat;
● au fost realizate 11 radiere pile din totalul de 44
● au fost finalizate elevațiile culeelor aferente acestei structuri
● elementele tablierului metalic au fost livrate în șantier și va începe asamblarea acestora la sol;
● se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea radierilor și elevațiilor pilelor;
În aceste condiții, mai spune secretarul de stat, acest lot 4 al A0 – Autostrada Bucureștiului va fi dat în trafic până la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual.
Lotul 4 Nord al A0 este cel care face joncțiunea cu A2 – Autostrada București – Constanța, prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026.