Reacția lui Ponta după Evaluarea Națională: „Uneori chinuim copiii mai mult decât îi învățăm”

de:
28 iun. 2014
0 Afișari
Reacția lui Ponta după Evaluarea Națională: „Uneori chinuim copiii mai mult decât îi învățăm

„Am văzut că Evaluările Naţionale s-au terminat cu bine. Nu ştiu dacă acea doamnă profesoară are dreptate sau nu, dar eu, personal, eu cred că trebuie să lucraţi la minister, să vedeţi totuşi dacă subiectele şi numărul de ore chiar sunt adecvate la realitate. Vorbesc ca părinte acum, nu ca prim-ministru; eu cred că se mai poate lucra. Cred că încă fac copiii multe lucruri care le sunt inutile şi nu fac lucruri care le sunt utile. Ştiu că e un proces dificil, nu e ceva ce se poate face peste noapte, dar chiar cred că uneori îi chinuim mai mult decât îi învăţăm şi poate că ăsta e un semnal pe care îl recepţionează Ministerul Educaţiei”, a spus Victor Ponta, care are doi copii.

Reacţia sa vine după numeroase critici la adresa subiectelor la examenul de Limba şi Literatura Română susţinut de elevii claselor a VIII-a săptămâna aceasta, în cadrul Evaluării Naţionale, scrie Digi24.ro

Joi, în presă şi pe reţelele de socializare a fost intens distribuită o scrisoare realizată de profesoara de limba română Carmen Stoica, cadru didactic la Şcoala nr. 99 din Bucureşti. „Cine le cere iertare copiilor”, se intitulează textul, publicat pe Contributors.ro, în care se arată că subiectele au fost concepute fără se ţină cont de programa şcolară.

„Copiilor li s-a dat să-şi spună părerea despre mesajul unui text liric, la prima vedere – Rânduri pentru Anul Nou, de Minulescu. Eu am în programă o singură oră pe an în care îi învăţ să-şi exprime opinia în legătură cu o temă oarecare. Cei care fac asemenea subiecte nu ştiu asta?”, se arată în scrisoarea semnată de Carmen Stoica.

„Era ceva destul de abstract şi destul de greu de înţeles pentru un copil de clasa a VIII-a. Şi nu neapărat pentru un copil bun, pentru că probabil la foarte multe şcoli sunt rezultate bune. Dar pentru copilul din provincie, la ţară… (Unul) scrisese, în loc de Minulescu, Minculescu”, spune Carmen Stoica.

„Există discrepanţă între ceea ce se face la clasă, ceea ce avem în programă şi ceea ce dăm la examen. Adică dacă vrem să dăm la examen nu ştiu ce compuneri şi să nu mai mizăm pe gramatică atât de mult, atunci să nu o mai studiem”, mai spune cadrul didactic, care subliniază că „copiii nu sunt proşti. Statisticile asta vor arăta: 46.000, 50.000 de copii nu au luat examenul. Vai, ce proşti sunt românii. Ei, copiii, nu sunt proşti, dar mergem cu ei într-o direcţie greşită, despre asta e vorba.”

Cookies