Razie printre taximetriști. CE AU DESCOPERIT POLIȚIȘTII

de:
13 mart. 2015
1 Afișari
Razie printre taximetriști. CE AU DESCOPERIT POLIȚIȘTII

La data de 11 martie, sub coordonarea Direcţiei de Poliţie Transporturi din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, poliţiştii au acţionat, în zona Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti, precum şi în zona aeroporturilor din Cluj-Napoca, Timişoara, Bacău şi Iaşi, pentru verificarea autovehiculelor care efectuează transport în regim de taxi.

În doar 2 ore, poliţiştii au controlat 146 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate, au aplicat 41 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 12.720 de lei.

Dintre sancţiunile aplicate, 22 au fost pentru abateri prevăzute de O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, 7 pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere şi 12 la alte acte normative.

Ca măsură complementară, poliţiştii au retras 2 certificate de înmatriculare auto.

Acțiunea a avut ca obiectiv depistarea persoanelor care practică ilegal activitatea de taximetrie, care acostează persoane pentru a le oferi astfel de servicii precum şi sancţionarea celor care, deşi sunt autorizaţi, nu respectă regulile de tarifare sau calitatea serviciilo

Poliţiştii timișoreni au depistat un bărbat, de 26 de ani, în timp ce efectua activităţi de taximetrie în zona Aeroportului Internaţional Timişoara, cu un autoturism care avea poliţa de asigurare de răspundere civilă auto RCA expirată din data de 2 martie a.c..

În cauză, poliţiştii au sancţionat contravenţional societatea de taximetrie, cu amendă de 1.000 de lei, au ridicat plăcuţele de înmatriculare şi au retras certificatul de înmatriculare auto.

Conform prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, atât persoanele care circulă cu taxi, cât și cele care efectuează transport de persoane în regim taxi, au drepturi și obligații.

Obligaţiile clientului:

Să solicite, să preia și să păstreze bonul client la coborarea din taxi.
 
Să plătească serviciile prestate de taximetrist, în limita sumei din bonul fiscal.

Să acorde sprijin taximetristului în cazul agresării acestuia în timpul efectuării transportului și să anunțe imediat polițiștii în legatură cu aceste evenimente. 

Să sesizeze primăria localității de autorizare și filiala județeană a Oficiului de Protecție a Consumatorilor, după caz, în legatură cu practici neconforme ale taximetristului, sau care au creat prejudicii ori rabat de la calitatea serviciilor. 

Să nu ocupe scaunul de lângă taximetrist, dacă există loc disponibil pe bancheta
din spate. 

Obligaţiile taximetristului: 

Să aibă un comportament civilizat și preventiv în relația cu clientul, respectând conduita de bună practică, conform prevederilor din Cartea taximetristului. 

Să respecte solicitările legale ale clientului.

Să oprească pe traseu, la semnul clientului, când se află în poziția de operare Liber, cu excepția cazului când se deplasează să preia un client la comanda dispecerului sau condițiile de trafic nu permit această manevră. 

Să elibereze bonuri fiscale la finalul cursei, pe baza cărora va încasa contravaloarea prestației efectuate. 

Să nu pretindă ca plată pentru prestația efectuată decât suma din bonul fiscal. 

Să transporte clientul la destinație pe traseul optim sau pe traseul solicitat. 

Să nu execute activitate de transport în regim de taxi fără a avea aparatul de taxat și lampa taxi în funcțiune pentru poziția de operare respectivă.

 

Cookies