ȘTIRI

RATB: Noile carduri de călătorie vor fi livrate până la sfârşitul săptămânii

„Din discuţiile pe care le-am avut cu reprezentanţii celor două societăţi furnizoare, problema cardurilor se va rezolva până la finele acestei săptămâni. Am ajuns în această situaţie pentru că în stoc mai erau doar 500 de carduri. Pe acestea am încercat să le distribuim în centrele RATB aflate în zonele de intrare ale Capitalei întrucât cei mai afectaţi de lipsa cardurilor au fost călătorii ocazionali. Pe zona călătorilor bucureşteni există în sistem 3 milioane de carduri active”, a declarat purtătorul de cuvânt al RATB, Constantin Tobescu, potrivit evz.ro.

Acesta a precizat că firmele SC Mex Impex SRL şi SC Inform Lykos SA au câştigat licitaţia organizată de RATB privind achiziţia de carduri, iar acordurile cadru cu cele două firme au fost semnate pe data de 15 decembrie 2014.

„Am încheiat în data de 15 decembrie două acorduri cadru cu firmele SC Megs Impex SRL şi SC Inform Lykos SA pentru achiziţia a 1.137.500 carduri. Avem confirmarea că până la finele acestei săptămâni firmele vor livra o bună parte din noile carduri”, a adăugat purtătorul de cuvânt al regiei.

Tot mai mulţi călători au sesizat în urmă cu câteva zile lipsa cardurilor RATB la chioşcurile de profil, iar cei mai afectaţi au fost cei care nu sunt din Bucureşti.

Tobescu a mai precizat, pentru B365.ro, că s-a ajuns în această situaţie din cauza faptului că s-a organizat o nouă licitaţie pentru achiziţia de carduri de călătorie.

„Actuala conducere a vrut un cost mai mic pentru carduri, iar licitaţia a fost câştigată de două firme, alţii decât cei cu care colaboram noi până acum. Prin această licitaţie s-a reuşit astfel obţinerea unui preţ foarte bun, aproape la jumătate faţă de cel din contractul precedent. Fiind firme noi au avut nevoie de timp pentru procedurile tehnice pentru cardurile de călătorie”, a mai declarat Constantin Tobescu pentru B365.ro.

Potrivit unui anunţ postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), Regia a atribuit pe 8 ianuarie 2015, un contract privind încheierea unui acord-cadru pentru achiziţia de carduri inteligente (carduri „Activ”, „Multiplu” şi carduri de suprataxă). Licitaţia a fost câştigată de 2 firme: Inform Lykos SA, căreia i-a fost atribuit un lot cu o valoare totală de 200.880 euro cu TVA inclus, şi Meximpex SRL, căreia i-au fost atribuite două loturi, în valoare totală de 116.560 euro cu TVA inclus. Acordul-cadru prevede achiziţia a minim 899.250 şi maxim 1.137.500 de carduri inteligente. Durata contractului este de 7 luni de la data atribuirii contractului.

Anterior, conform unui anunţ publicat în SEAP, pe 9 august 2013, RATB a atribuit firmei Quantum Protect SRL un contract privind încheierea unui acord-cadru pentru achiziţia de carduri inteligente. Valoarea totală a contractului s-a ridicat la peste 1,1 milioane de euro cu TVA inclus. Anunţul viza încheierea a 4 contracte subsecvente, cantitatile estimate pentru un contract subsecvent: minim 340.000 bucati si maxim 530.000 bucati pentru lotul 1; minim 50.000 bucati si maxim 140.000 bucati pentru lotul 2. În acest caz durata contractului a fost de 12 luni de la data atribuirii contractului.

Cardurile „Activ” pot fi încărcate cu cel puţin două călătorii şi cu până la 50 de lei. Totodată, aceste echipamente pot găzdui orice tip de abonament (de o zi, de o săptămână sau de o lună) pe o linie, pe două linii sau pe toate liniile de transport de suprafaţă din municipiu.

Bucureştenii care nu deţin un card „Activ” au la dispoziţie alte mijloace, mai costisitoare, pentru a circula legal. Printr-un SMS la numărul 7456 puteţi cumpăra un abonament de o zi valabil pe toate liniile de transport ale RATB, însă vă costă 8,8 lei. A doua variantă ar fi achiziţia unui card „Multiplu” (albastru) care poate conţine de la 2 la 10 călătorii. Dacă mai găsiţi la chioşc vreun exemplar el vă costă între 2,6 şi 13 lei, la care adăugaţi 1,6 lei costul cardului.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button