ȘTIRI

Cum monitorizează RATB fiecare picătură de motorină din toate autobazele, pentru a nu fi furată

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a introdus un nou sistem de alimentare cu combustibil a autobuzelor, capabil să monitorizeze şi să gestioneze traseul carburantului, de la furnizor până la consumul efectiv al acestuia.

Noul sistem de management al combustibilului, introdus în toate cele opt autobaze RATB, este format dintr-o componentă tehnologică, ce constă în pompe de alimentare, rezervoare şi instalaţii aferente, precum şi una informatică, prin care se asigură monitorizarea şi alimentarea cu carburanţi, informează Regia, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Reprezentanţii Regiei au precizat că întregul sistem, cuprinzând pompele de alimentare şi programul informatic pentru monitorizare, a fost implementat gratuit de Rompetrol, compania care a câştigat licitaţia publică pentru furnizarea carburanţilor necesari mijloacelor de transport din parcul auto al RATB.

Fiecare autobază are pompe de alimentare şi sistem de monitorizare a carburanţilor. Prin intermediul acestui program, autobazele au fost dotate, pe lângă echipamentele de alimentare, şi cu sistem de supraveghere video şi alarmare anti-incendiu.

La fiecare alimentare, conducătorii auto sunt identificaţi pe baza cardului propriu de acces în sistem şi a camerelor video, iar autobuzele, pe baza unui dispozitiv special montat pe rezervor.

Alimentarea efectivă este posibilă numai dacă sistemul îl recunoaşte pe conducătorul auto înregistrat, precum şi vehiculul alocat acestuia. Prin intermediul acestui sistem de monitorizare, atunci când se face alimentarea, fiecare şofer RATB trebuie să îşi confirme identitatea, cu ajutorul cardului, şi apoi se identifică autoturismul, prin intermediul unui dispozitiv, cu formă inelară. Acest instrument, dotat cu cip, transmite sistemului de monitorizare informaţii despre maşină, în vederea aprobării alimentării cu carburanţi.

Oficialii RATB spun că acest sistem de monitorizare a carburanţilor nu le mai permite şoferilor să fure motorină cu canistra pentru că aceasta nu are dispozitivul cu cip, care să aprobe alimentarea cu combustibili fosili. 

De asemenea, sistemul de monitorizare asigură controlul şi confirmarea cantităţii de carburant existente în rezervoarele staţiilor de alimentare, cât şi a cantităţii de carburant distribuit pentru fiecare vehicul, facilitând astfel urmărirea, în timp real, a stocurilor de carburant, a consumurilor, precum şi a calităţii combustibilului, de la temperatură şi până la densitate.

În timp ce conducerea RATB vrea să se asigure că angajații nu fură benzină, sindicatele acuză conducerea: Sindicatele RATB denunţă „jaf şi incorectitudine”. Achiziţii la preţuri mari şi calitate proastă


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button