RATB modifică mai multe trasee de autobuze din cauza protestului transportatorilor, joi

de:
16 dec. 2015
0 Afișari
RATB modifică mai multe trasee de autobuze din cauza protestului transportatorilor, joi

Potrivit RATB, circulaţia autobuzelor care circulă prin Piaţa Victoriei va fi modificată după cum urmează:
Linia 300 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul ,,Nicolae Balcescu” şi intersecţia Bd. Lascăr Catargiu/Bd. Gheorghe Manu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Gheorghe Manu, Str. Occidentului, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, urmând apoi traseul obişnuit.

Linia 381 va funcţiona pe un traseu scurtat, între Piaţa Reşiţa şi Piaţa Romană.

Linia 783 va funcţiona pe un traseu modificat pe sensul spre Piaţa Unirii de la ,,Piaţa Arcul de Triumf” pe Bd. C-tin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Bd. Lascǎr Catargiu, apoi traseul de bază. Circulaţia autobuzelor pe sensul spre Aeroportul Henri Cuandă se va desfăşura normal.

Precizăm că liniile de autobuze vor reveni pe traseele de bază în jurul orelor 17,00, odată cu ridicarea restricţiilor de circulaţie.

RESTRICŢII DE TRAFIC, în nordul Capitalei, pentru protestul transportatorilor de joi

Primăria Capitalei restricţionează traficul în nordul Capitalei, din cauza protestului transportatorilor, care va avea loc joi.

Primăria Capitalei a decis să aprobe protestul transportatorilor, din nordul Capitalei, după ce miercuri dimineaţă a anunţat că a respins cererea organizatorilor. Primaria Municipiului Bucuresti a anunţat, într-un comunicat de presă remis B365.ro, că protestul transportatorilor va avea loc, dar s-a negociat ca traficul sa nu fie blocat.

Protestul va avea loc joi, 17 decembrie, intre orele 09.30-15.00, in Piata Victoriei. Intre orele 05.00 si 7.00 va avea loc afluirea participantilor din afara Bucurestiului, iar intre orele 07.00-9.30 a celorlalti participanti. Protestatarii vor elibera zona intre orele 15.00-17.00.

Din cauza acestui protest se impun RESTRICTII DE CIRCULATIE. Astfel, pentru buna desfasurare a manifestatiei, circulatia rutiera va fi restrictionata, dupa cum urmeaza:

Joi, 17 decembrie, incepand cu ora 05.00 se va restrictiona traficul rutier pe Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Victoriei, respectiv Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Presei Libere (zona Centrala-Mediana, gradual, in functie de sosirea participantilor), permitandu-se permanent circulatia pe ambele sensuri ale strazii Arh. Ion Mincu;

In cazul in care va fi necesar se va restrictiona traficul si pe strada Paris si breteaua care leaga b-dul Iancu de Hunedoara de Piata Victoriei.

Circulatia in Piata Victoriei va fi resistematizata incepand cu ora 05.00, prin asigurarea traficului rutier pe doua benzi de circulatie pe sens, in fata Guvernului Romaniei, intre B-dul Aviatorilor si Calea Victoriei, respectiv B-dul Lascar Catargiu, asigurandu-se circulatia pe Calea Victoriei, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti si b-dul Lascar Catargiu.

In data de 16 decembrie, incepand cu ora 20.00, se va restrictiona parcarea supraterana de la Piata Victoriei si alveola de pe partea stanga a Soselei Kiseleff, sensul spre Piata Victoriei.

Toate restrictiile se vor aplica pana la terminarea activitatilor aferente mitingului, dar nu mai tarziu de ora 17.00.

„In urma discutiilor care au avut loc in cursul acestei dimineti la Primaria Municipiului Bucuresti, intre primarul general, Prefectul Capitalei, membrii comisiei de aprobare a adunarilor publice si mai multe asociatii ale transportatorilor, au fost renegociate conditiile de desfasurare a protestului, anuntat pentru joi, 17 decembrie, in Piata Victoriei, astfel incat traficul sa nu fie blocat.

Astfel, s-a stabilit o regula foarte clara: la manifestatie vor participa maxim 6000-7000 de autovehicule (fata de 10.000 cat se solicitase initial), cu obligatia de a se incadra in perimetrul stabilit pentru organizarea manifestatiei: Piata Victoriei, pana la ocuparea perimetrului delimitat de: prelungirea b-dul Aviatorilor, Soseaua Kiseleff, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti, Calea Victoriei, intersectia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara, cu pastrarea unei zone de siguranta de latime de 1.5 metri, pe aliniamentul cuprins intre intersectia strada Paris cu b-dul Aviatorilor si intersectia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara.

Primaria Municipiului Bucuresti respecta si va respecta intotdeauana dreptul democratic al cetatenilor consfintit de Constitutia Romaniei de a se manifesta liber, cu respectarea legislatiei in vigoare.

Mentionam ca solicitarea a fost formulata de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania, Federatia Operatorilor Romani de Transport, Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002, Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale, Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti si Asociatia Operatorilor de Transport Rutier A.P.U.L.U.M”, se precizează în comunicatul citat.

Ce nemulţumiri au transportatorii

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) anunţă, într-un comunicat de presă, că în ultimele trei luni a notificat constat autoritãțile competente cã prețul RCA plãtit de transportatorii rutieri a crescut aberant, cã nu are o acoperire economicã și cã împinge companiile mici la faliment și pe cele mijlocii și mari la schimbarea sediului social în alte țãri, cu efecte negative majore asupra economiei românești. Pânã în prezent, autoritãțile din domeniu nu au venit cu nicio soluție, ba chiar s-au arãtat mirate de prețurile la asigurãrile RCA pe care au ajuns sã le plãteascã transportatorii rutieri.

UNTRR atrage atenția asupra unor piste false lansate de autoritãțile din domeniu în ultima perioadã cu privire la rezolvarea situației din piața RCA. Una dintre acestea este posibilitatea încheierii de asigurãri RCA pentru autovehiculele înmatriculate în România în alte state membre ale Uniunii Europene.

„Conform informațiilor strânse de UNTRR în dialogul cu asigurãtori strãini și alte asociații membre IRU, Directiva 103/2009 obligã statele membre sã se asigure ca autovehiculele înmatriculate au asigurare de rãspundere civilã obligatorie (RCA). Autoritatea de Supraveghere Financiarã (ASF) îndeplinește aceastã cerințã prin Art. 15, alin. 2, din Ordinul 23/2014, unde condiționeazã vânzarea asigurãrii de rãspundere civilã obligatorie de cãtre o firmã autorizatã de ASF în România.

Dacã ASF ar renunța la aceastã prevedere și ar permite utilizatorilor sã-și asigure RCA autovehiculele la un asigurãtor din altã țarã, ar trebui îndeplinite și urmãtoarele condiții:

1. Legislația țãrii în care ne-ar interesa sã încheiem o asigurare RCA/Carte Verde (de exemplu Polonia, unde o asigurare RCA pentru un camion pornește de la 300 euro) ar trebui sã ne permitã legal acest lucru. UNTRR continuã demersurile de informare asupra acestei posibilitãți începute cu asigurãtorii și asociațiile membre IRU din Europa de Est

2. Foarte probabil asigurãtorul care ar urma sã încheie o asigurare RCA pentru un autovehicul înmatriculat în alt stat va trebui sã punã la dispoziția ASF o bazã de date în format electronic, astfel încât ASF sã se asigure cã vehiculele înmatriculate în România sunt asigurate RCA potrivit Directivei 103/2009

3. În vederea soluționãrii dosarelor de daunã, societãțile de asigurare din alte țãri ar trebui sã aibã o prezențã regionalã suficient de bunã în România, astfel încât pãgubiții RCA sã nu fie nevoiți sã meargã pânã în țara respectivã pentru a-și rezolva dauna. Aici un mare plus îl poate avea o firmã de asigurãri care are prezențã și în Polonia și în România. Rãmâne doar sã își doreascã sã vândã RCA/carte verde din Polonia cãtre autovehicule înmatriculate în România la prețuri de 10 ori mai mici.

4. În situația în care toate punctele de mai sus sunt îndeplinite, mai rãmâne de stabilit tariful oferit pentru o polițã RCA care trebuie sã fie asemãnãtor cu cel acordat firmelor de transport rutier din țara de origine a asigurãtorului (tot 300 euro sau apropiat și pentru vehiculele înmatriculate în România și asigurate în Polonia, de exemplu)

UNTRR va continua demersurile pe plan intern și internațional în vederea obținerii reducerii valorilor asigurãrilor RCA la nivelul suportabil de la începutul anului 2014. UNTRR sprijinã orice acțiune similarã în acest sens.

UNTRR atenționeazã cã piața liberã RCA este în pragul colapsului în România și solicitã intervenția imediatã a Guvernului, sã nu aștepte producerea unei catastrofe, sã intervinã pentru limitarea valorilor asigurãrilor RCA/carte verde la maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de mãrfuri și persoane care fac transporturi rutiere internaționale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local și la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme. Consiliul Concurentei nu poate avea opinii decât legate de o piațã liberã, ar fi bine sã se preocupe sã fie și funcționalã. Când piața liberã nu mai funcționeazã, solicitãm mãsuri proactive și nu reactive! Solicitãm corecții înainte sã fie prea târziu”, arată UNTRR în comunicatul citat.

 

Cookies