ESENTIAL

RATB în 2011: călătorii vor afla în cât timp vine autobuzul în staţie

Pe primul loc în planul de investiţii al RATB este introducerea tuturor mijloacelor de transport în Sistemul de Management al Traficului din Capitală. În acest moment, doar 300 dintre cele 1500 de vehicule aflate în parcul circulant al RATB au fost integrate în acest sistem.

„Introducerea tuturor mijloacelor în Sistemul de Management al Traficului m-ar ajuta să monitorizez toate autovehiculele din Bucureşti vizavi de respectarea programului de lucru. Nu ar trebui să mai am la capăt de linii nişte angajaţi care ar putea fi redistribuiţi. În acest moment la toate capetele de linii am nişte angajaţi care verifică şi pontează dacă autobuzul sau tramvaiul a ajuns. Cu noul sistem le-aş vedea pe toate prin GPS, nu mai am nevoie de personalul respectiv”, a precizat pentru B365.ro, Adrian Criţ, director general al RATB, adăugând că această investiţie ar costa câteva milioane de euro.

Reprezentanţii Regiei intenţionează să monteze în staţii panouri electronice de informare astfel încât călătorul să ştie cât mai are de aşteptat până la sosirea mijlocului de transport în comun.

„Pe viitor am în strategie şi o hartă a mijloacelor de transport în comun ca omul să vadă din casă, de pe internet sau să verifice printr-un sms când ajunge mijlocul de transport în staţie”, a mai spus Adrian Criţ.

În planul de buget pentru acest an, directorul RATB a introdus şi un proiect privind dotarea tututor autobuzelor cu aparate de aer condiţionat. Când au fost cumpărate cele o mie de noi autobuze, doar jumătate dintre ele avea instalate aparate de aer condiţionat. Între timp încă 13 autobuze au mai fost îmbunătăţite. „Mai avem 487 de autobuze care nu au aer condiţionat. În funcţie de buget, în acest an le vom dota şi pe acestea cu aer condiţionat”, a mai precizat directorul RATB.

Tot în acest an, conducerea RATB intenţionează să instaleze în Bucureşti automate de eliberat şi încărcat carduri Activ. „Bucureştenii vor avea astfel tot timpul posibilitatea să achiziţioneze carduri. Renunţ la punctele de vânzare. De exemplu acum, duminica, doar anumite centre de vânzare sunt deschise”, a explicat Adrian Criţ.

20% din liniile de tramvai ale RATB au nevoie de modernizare urgentă. Infrastructura în anumite zone nu a mai fost refăcută de aproximativ 30 de ani devenind un adevărat pericol public. „Am cerut modernizarea infrastructurii pe bulevardul Gloriei, pe Camil Ressu şi Nicolae Teclu. Acestea întră într-un program multianual”, a precizat directorul RATB.

Pe lista de investiţii pentru 2011 se mai regăsesc şi modernizarea Uzinei RATB şi a unui depou al Regiei. Toate aceste proiecte de investiţii depind însă de Consiliul General al Municipiului Bucureşti care va trebui să aprobe bugetul RATB.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button