ARHIVA B365

RATB, amendată de RAR. Sindicalist RATB: Sistemele de frânare sunt legate cu sârmă!

„Registrul Auto Român prin Departamentul de Supraveghere de Piaţă a desfăşurat în perioada decembrie 2013- martie 2014 acţiuni de control la mai multe puncte de lucru ale REGIEI AUTONOME DE TRANSPORT BUCUREŞTI RA, unde se efectuează lucrări de reparaţii şi întreţinere pentru mijloacele de transport aflate în dotare.

Acţiunile de control au urmărit verificarea existenţei Autorizaţiei tehnice, în termen de valabilitate, eliberată de Registrul Auto Român, prin care este atestată capabilitatea operatorului economic de a desfăşura activităţi de reparaţii auto şi întreţinere auto în conformitate cu OMTCT nr.2131/2005, menţinerea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare.
De asemenea, a fost verificate documentele privind produsele achiziţionate (Ceritificatele de origine), prin care se dovedeşte autenticitatea şi sunt garantate calitatea şi performanţele acestora.

Dintre punctele de lucru controlate se pot menţiona:

– DEPOUL BUJORENI, bd Timişoara nr.62, sector 6;

– AUTOBAZA MILITARI, bd. Preciziei nr.4-6, sector 6;

– AUTOBAZA FLOREASCA, str. Av. Bănciulescu nr.5, sector 2;

– AUTOBAZA NORDULUI, str. Căpriorilor nr.2-4, sector 1;

– AUTOBAZA PIPERA, sos. Pipera nr.55, sector 2;

– DEPOUL BERCENI, str. Niţu Vasile nr.5-7, sector 4;

– AUTOBAZA ALEXANDRIA, şos. Alexandriei nr.152, sector 5;

– AUTOBAZA TITAN, bd.Theodor Pallady nr.64, sector 3;

– DEPOUL BUCUREŞTII NOI, bd.Bucureştii Noi, nr.42, sector 1.

Registrul Auto Român a acţionat pe baza competenţelor acordate de prevederile legale, operatorul economic REGIA AUTONOMĂ DE TRANSPORT BUCUREŞTI RA a fost sancţionat contravenţional şi s-au dispus măsuri complementare, conform OG 82/2000, aprobată cu modificările şi completările ulterioare”, au declarat, într-un răspuns formulat la cererea B365.ro, reprezentanţii RAR.

„Referitor la controlul efectuat de reprezentantii RAR la RATB, s-au concluzionat urmatoarele:

– Toate punctele de lucru verificate au Autorizatii tehnice eliberate de RAR si in termen de valabilitate, acestea avand dotari si personal calificat pentru desfasurarea activitatilor pentru care au fost autorizati.

– Au fost evidentiate unele cazuri in care nu s-au inregistrat rezultatele inspectiilor finale care sa demonstreze conformitatea activitatilor executate cu conditiile tehnice si de calitate pentru reparatiile accidentale.

S-a constat existenta in depozite a unor piese care nu sunt omologate sau certificate conform reglementarilor in vigoare din Romania.

Pentru aceste aspecte constatate, RATB a fost amendata si a platit suma de 3.000 lei.

Precizam ca toate statiile ITP din RATB sunt sub franciza RAR”, au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.

Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, a declarat anterior, pentru B365.ro, că Regia a fost amendată de RAR din cauza problemelor pe care le au vehiculele RATB. „Lipsesc piese, de la becuri, până la uleiuri şi antigel. Un coleg a stat la un moment dat vreo patru -cinci luni fără un vas de expansiune, care costa 300 lei. Şi la sistemele de frânare sunt probleme. Noi am chemat şi RAR-ul, care i-a amendat, prin martie-aprilie, pentru că au găsit anumite anomalii. Ei umblau ca să facă treabă românească, să lege cu sârmă la sistemele de frânare la maşinile astea nemţeşti. Când se intervine la sistemul de frânare trebuie să te încadrezi în anumite standarde. Ei interveneau, dar nu verificau dacă sistemele de frânare sunt în parametri„, a spus Tudor Florian Ivan.

„Toţi conducătorii de la RATB conduc cu frica în sân”

Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. Când spun sistemul de frânare mă refer la siguranţa vehiculelor în trafic. Nu mai pot asigura siguranţa vehiculelor în circulaţie din lipsă de piese şi materiale pentru reparaţia şi întreţinerea sistemului de frânare. Toţi conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân şi astfel de accidente tot vor mai fi (n.r. precum accidentul din 13 octombrie în care un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai)„, a declarat anterior, pentru B365.ro, şi Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB – URAC.

Nemulţumiţi de starea proastă a vehiculelor angajaţii RATB au protestat de mai multe ori pentru a trage un semnal de alarmă asupra problemelor cu care se confruntă vehiculele Regiei în fiecare zi. „Am protestat tocmai din cauza acestor probleme: sistemul de frânare, lipsa de piese şi materiale, starea tehnică foarte proastă a vehiculelor. Am tot protestat pentru a trage un semnal de alarmă pentru că vehiculele RATB-ului au mari probleme în garantarea siguranţei în circulaţie. Am fost şi la primarul general, am pichetat şi Primăria. La întâlnirea cu domnul primar general a participat şi directorul financiar. Avem material pentru un nou dialog la care să participe şi directorul general şi directorul comercial, care se ocupă cu asigurarea de piese şi materiale. Trebuie să se ia o decizie pentru că e posibil ca în scurt timp să se blocheze transportul în Bucureşti din cauza stării tehnice foarte proaste a vehiculelor. Domnul primar general ştie lucrul ăsta, pentru că am avut mai multe întâlniri în care i-am prezentat documente clare privind situaţia tehnică a vehiculelor RATB. Dar vina nu este a primarului general, pentru că Primăria a asigurat bani pentru achiziţii de piese şi materiale. Vinovat de faptul că vehiculele nu mai corespund din punct de vedere tehnic este managementul prost al RATB-ului„, a mai spus Mihalache.

Potrivit președintelui Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, 300 de autobuze au fost trase pe dreapta. „S-au pus piese pe celelalte autobuze ca să circule cât de cât, dar piesele sunt uzate, de pe autobuze folosite, nu sunt piese noi, conforme, aşa cum ar trebui„, a punctat Tudor Florian Ivan.

Citeşte şi: Şofer RATB: „Autobuzele Regiei sunt un pericol. Acţionăm frâna şi autobuzul încă mai merge”

În opinia lui Ivan, s-a ajuns în această situaţie pentru că se doreşte privatizarea RATB-ului. „Ne ţin într-o stare de insuficienţă a bazei materiale, nu ne dau bani destui să avem pentru piese. Fiindcă ne confruntăm cu o subfinanţare gravă e posibil orice. Eu cred că se urmăreşte să ne transforme în societate comercială, pentru că anumite grupuri de interese vor să pună mâna pe anumite zone din RATB, pe autobaze, depouri, parcuri auto sau trasee din RATB. Au creat o problemă naţională, au dus-o la subfinanţare, Regia e pe primul loc în topul datornicilor. S-a ajuns aici pentru că, de 6-7 ani nu s-a făcut nimic, iar acum vor să facă totul pe repede înainte şi se vehiculează că în ianuarie 2015 vor să transforme RATB în societate comercială. Dacă se va înâmpla asta, în prima fază va dispărea centrul de sănătate al RATB, care oricum este căpuşat, şi, de asemenea, vor dispărea cantina, baza sportivă şi Uzina de Reparaţii, care se va privatiza separat. Ulterior, cum se ştie că orice privatizare în ţara asta se transformă în eşec, va veni cineva care nu are nimic şi se va oferi să privatizeze Regia pentru ca apoi să nu facă nimic, să o falimenteze şi să o dea la fier vechi. Aşa cum a fost şi cazul Jianu„, a mai declarat Tudor Florian Ivan.

Fostul director al departamentului de achiziţii publice din cadrul RATB, Radu Jianu, a fost reţinut, în urmă cu un an, de procurorii DNA, pentru că a cerut mită de la reprezentanţii a două firme care au cumpărat tramvaiele Regiei. Jianu a vândut 256 de mijloace de transport care erau casate, însă a cerut mită de la reprezentaţii firmelor care au cumpărat tramvaiele şi care au obţinut astfel un contract avantajos. Mita primită de fostul director de la RATB a fost de 60.000 de dolari, bani pe care acesta i-a încasat de la cele două firme care urmau să valorifice ca deşeuri tramvaiele.

Pe 13 octombrie, un tramvai de pe linia 1 a intrat în coliziune cu un autobuz de pe linia 123. În urma accidentului, 11 persoane au fost rănite, fiind transportate la spital, de către echipajele SMURD București și de către echipajele Ambulanței București. Printre persoanele rănite se aflau şi minori și persoane în vârstă. Din fericire, persoanele rănite în accident sunt în afara oricărui pericol. Tramvaiul venea de pe şoseaua Mihai Bravu şi urma să intre pe Calea Vitan, moment în care a lovit în uşa din spate un autobuz care ar fi încercat să forţeze culoarea galbenă a semaforului pentru a traversa intersecţia. În urma impactului, geamurile din acea parte a autobuzului au fost sparte şi uşa a fost deformată.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button