ȘTIRI

RAPORT: Există o legătură între vaccinul AstraZeneca și apariţia cheagurilor de sânge

Un raport al Autorităţii de Reglementare a Vaccinurilor din Germania arată că există o legătură între vaccinul AstraZeneca și apariţia cheagurilor de sânge.

Autoritatea de Reglementare a Vaccinurilor din Germania a dat publicității un raport care arată o legătura între vaccinul AstraZeneca și apariţia cheagurilor de sânge. Conform acestuia, numărul de persoane care suferă tromboze după vaccinarea cu AstraZeneca este mai mare decât al celor care au această problemă în mod normal.

 

”Numărul persoanelor cărora le apar cheaguri de sânge pe creier după ce au primit vaccinul AstraZeneca a fost „statistic semnificativ mai mare” decât numărul mediu al celor care suferă de această problemă în mod normal”, arată raportul, conform AlephNews.

Legătură între vaccinul AstraZeneca și apariţia cheagurilor de sânge. În Germania trei oameni au murit

Începând cu 15 martie, şapte persoane din Germania suferiseră o tromboză venoasă cerebrală severă, cunoscută sub numele de trombocitopenie, între patru şi 16 zile de la primirea vaccinului Oxford-AstraZeneca. Trei dintre aceşti oameni au murit de atunci.

Potrivit unei analize statistice efectuate de autoritatea de reglementare, doar o persoană dintre 1,6 milioane ar fi suferit o astfel de problemă. „Numărul acestor cazuri, apărute după vaccinarea cu vaccinul AstraZeneca, este statistic semnificativ mai mare decât numărul de tromboze venoase cerebrale care apar în mod normal la populaţia nevaccinată“, se arată în raport.

Tromboza venoasă cerebrală este mult mai rară decât trombozele venoase profunde sau emboliile pulmonare raportate săptămâna trecută de Danemarca, Norvegia şi Austria. Aceasta poate duce la inflamarea creierului şi hemoragie. Cele şapte persoane – dintre care şase erau femei – aveau vârste cuprinse între 20 şi 50 de ani.

Această problema este de aproximativ trei ori mai frecventă la femei şi este legată de sarcină şi pilula contraceptivă, potrivit cercetărilor efectuate în BMJ.

Documentul Institutului Paul Ehrlich explică raţiunea din spatele deciziei ţării de a suspenda vaccinarea cu AstraZeneca, alături de alte 16 ţări, inclusiv Franţa, Italia şi Spania.

Institutul a spus că persoanele care au primit vaccinul AstraZeneca și care se simt din ce în ce mai rău la mai mult de patru zile de la vaccinare – „cu dureri de cap severe și persistente sau sângerări precise pe piele” – ar trebui să solicite imediat asistență medicală.

Marţi, Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a declarat că nu există „niciun indiciu” că vaccinul ar fi cauzat cheaguri de sânge fatale, dar va publica concluziile sale complete joi.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button