Radu Mihaiu și Ciprian Ciucu: precizări despre parcările din București după 15 august

14 aug. 2022
2069 Afișari
Radu Mihaiu și Ciprian Ciucu: precizări despre parcările din București după 15 august
Radu Mihaiu și Ciprian Ciucu: precizări despre parcările din București după 15 august. Sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

Luni intră în vigoare noile tarife de parcare din centrul Capitalei. Primarii Radu Mihaiu (Sector 2) și Ciprian Ciucu (Sector 6) au făcut precizări și au oferit explicații referitoare la parcările din București după 15 august.

Radu Mihaiu: În București sunt 1,5 milioane de mașini. Suntem, practic, invadați de mașini

Radu Mihaiu a explicat, într-o postare pe Facebook, de ce orașul are nevoie de aceste parcări cu plată. Primarul a explicat de ce Bucureștiul nu ar trebui „să devină o imensă parcare gratuită”.

Edilul speră ca până în anul 2030, în Capitală să fie cu 500.000 de mașini mai puțin. Își dorește ca bucureștenii să meargă mai mult pe jos, cu bicicleta sau cu transportul în comun.

„Avem nevoie de conștientizarea faptului că ocuparea spațiului public costă. Toată lumea e de acord că un chioșc amplasat pe spațiul public trebuie să plătească o taxă. Sau un panou publicitar. Sau o terasă.
La fel e și cu mașina amplasată pe spațiul public. Nu mai putem accepta ca depozitarea unei mașini pe spațiul public să fie gratis, sau aproape gratis”, a declarat Primarul Sectorului 2.

După ce a citit precizările primarului sectorului 2, Ciprian Ciucu i-a scris un comentariu la postare și i-a transmis că a citit textul cu plăcere, dar și că se regăsește. Mai apoi, edilul Sectorului 6 a oferit detalii despre noul regulament al parcărilor.

Ciprian Ciucu: Este doar o chestiune de civilizație

Ciprian Ciucu a oferit lămuriri cu privire la parcările din centrul Bucureștiului, după 15 august. Primarul Sectorului 6 spune că politica parcărilor va fi aplicată în două etape:

„Etapa I: pe baza legislației deja existente, de la 15 august!

1. Eliberarea trotuarelor de mașini, pentru ca Bucureștiul să se prezinte ca o capitală europeană, ca un oraș civilizat, nu ca un maidan subsaharian; Acest lucru se va face progresiv, începând cu zona centrală, plecând de la Primărie, luată drept KM zero;
2. Taxarea tuturor parcărilor publice centrale existente, cum este doar normal;
În acestă etapă vorbim doar de “enforcing”, adică aplicarea legii (da, și în România, București). Ne corelăm cu Brigada rutieră cu poliția națională.

Etapa II: pe termen scurt, necesită simplificarea legislației locale și implementarea principiului, „niciun loc de parcare gratis și eliminarea parcărilor speciale”.

În cea de-a doua etapă vor fi făcuți următorii pași:
1. Compania Municipală de Parking S.A. va extinde semnificativ trasarea cu vopsea albastră locurile de parcare din Centru;
2. Vom simplifica semnificativ politica tarifară pentru a fi mai ușor de înțeles de către cetățeni, mai cuprinzătoare (sunt enorm de multe instituții publice cu locuri de parcare gratis) și mai ușor de aplicat și de aplicat/încasat.
3. Vor fi eliminate parcarile gratis de care beneficiază instituțiile publice (ministere, agenții, oficii, administratii etc.)”, a declarat Primarul Sectorului 6.

Cookies