Luând ca etalon suma plătită în 2012 de Naspers pentru 70% din eMag (80 mil. dolari) rezultă că Apostolescu ar putea primi pentru acţiuni cel puţin 9,6 milioane dolari, potrivit zf.ro. Businessul eMag a avansat însă în cei doi ani astfel că şi evaluarea la care s-a făcut achiziţia ar putea fi mai mare. Niciuna dintre părţi nu a oferit detalii despre valoarea tranzacţiei, singurul indiciu fiind cel dintr-o declaraţie a lui Iulian Stanciu, potrivit căreia recompensa pentru Apostolescu ar fi una „majoră” pe măsura contribuţiei lui la dezvoltarea companiei. „Radu a contribuit major la tot ce înseamnă eMag astăzi, de la ideea de business la aportul în toate etapele de evoluţie. Şi satisfacţia şi recompensa pentru această contribuţie sunt pe măsură”, a declarat Stanciu.
Odată cu exitul lui Apostolescu, în companie nu a mai rămas niciunul dintre fondatori (ceilalţi doi fiind Dan Teodosescu şi Bogdan Vlad).
„Consider că mi-am atins maximul în raport cu nivelul de dezvoltare al companiei. Este momentul să trec şi eu în altă etapă de viaţă şi să mă dedic pornirii sau sprijinirii altor proiecte”, a declarat Apostolescu.
eMag a înregistrat anul trecut venituri de 187 mil. euro şi îşi propune pentru anul acesta un rezultat de minim 262 mil. euro.
Vânzarea ultimului pachet de acţiuni deţinut la eMag – companie pe care a înfiinţat-o în urmă cu 13 ani alături de Bogdan Vlad şi Dan Teodosescu – nu a fost o tranzacţie „planificată” ci o decizie luată în urma unor „săptămâni de analize personale”, scrie Radu Apostolescu, pe blogul personal, despre ieşirea din acţionariatul retailerului online.
În actuala etapă de dezvoltare a eMag – care se extinde pe plan internaţional şi ţinteşte afaceri de un miliard de euro – compania are nevoie în management de oameni cu „o altă structură”, adaugă el.
„Cred că schimbarea vine într-un moment foarte bun pentru toată lumea. eMAG este pe vârful valului, pregătit să treacă la etapă cu adevărat mare, multinaţională. Şi toate astea nu în versiunea rece a definiţiei corporaţiei clasice, ci cu un spirit foarte proaspăt care pune în valoare evoluţia personală a fiecărui membru al echipei. Personal, mai cred că pentru dimensiunea actuală şi cea către care se îndreaptă rapid e nevoie de oameni cu altă structură, cel puţin faţă de a mea”, scrie Apostolescu, adăugând. „Misiunea mea la eMAG s-a încheiat. Fără a planifica în vreun fel momentul asta, decizia a venit natural în urmă a câtorva săptămâni de analize personale. Probabil că puţini înţeleg dar e fascinant cum vocea aia interioară îţi spune la un moment dat că ţi-ai atins maximul într-un rol şi e timpul să-l schimbi. Mi-am ascultat mereu instinctele. Azi am pornit mai departe”, a mai scris Apostolescu.
Antreprenorul susţine că este gata să îşi asume un rol de „business angel”, care să susţină cu sfaturi sau bani diferite start-up-uri. „M-am tot gândit cum să scriu acest post şi am să încep cu sfârşitul pentru că, vorba aia, orice sfârşit e un nou început. La adresa de mai sus (radu@apostolescu.ro) mă găsiţi de acum înainte. Şi vă voi răspunde cu plăcere, fie că aveţi nevoie de un sfat, fie că aveţi un start-up sau doar o idee (genială, cum altfel?) şi puţini bani s-o finanţaţi, aşa cum ni se întâmpla nouă acum 13 ani. Mi-e atât de dor de vremurile alea încât aş lua-o de la capăt într-un apartament/garaj/whatever”.
Iulian Stanciu şi grupul Naspers au cumpărat fiecare câte o jumătate din acţiunile vândute de Radu Apostolescu, a precizat directorul general al retailerului online.
„După tranzacţia prin care Radu Apostolescu îşi vinde participaţia, acţiunile lui sunt preluate în cote egale de către mine şi de Naspers, astfel încât deţinerile vor fi de 25,8% şi respectiv 74,2% pentru grupul Naspers”, a spus Iulian Stanciu.
Mai mult, pe zf.ro.