RADET funcţionează în prezent cu o neacoperire a necesarului de cheltuieli de aproximativ 15 procente, pentru că bugetul pe anul 2015 nu a fost aprobat, anunță reprezentanții Regiei.
“Până în momentul în care au existat alternative de funcţionare a regiei am găsit soluţii. Însă, în acest moment, neaprobarea bugetului rectificat pe 2014 şi a celui pe anul 2015 expun instituţia la riscul neasigurării fondurilor necesare pentru pregătirea, întreţinerea şi remedierea avariilor sistemului centralizat de alimentare cu energie termică a populaţiei. Şi funcţionarea în condiţii de eficienţă economică a regiei a devenit problematică, existând riscul blocării activității furnizorilor de bunuri şi servicii sau lucrări, dar mai ales a celor de energie termică, energie electrică și apă”, a declarat Valentin Viţalariu, directorul general RADET.
Bugetul RADET București pe anul 2014, cu o valoare a veniturilor și cheltuielilor de 1.293.098 mii lei, a fost depus la Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) în data de 10.01.2014 și aprobat prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti (HCGMB) nr. 33 din data de 27.02.2014. Urmare a execuției bugetare, în data de 30.09.2014, Consiliul de Administrație al regiei a avizat un buget rectificat cu o valoare a veniturilor de 1.206.892 mii lei și o valoare a cheltuielilor de 1.423.941 mii lei.
„Diferenţa dintre cheltuieli şi venituri a rezultat, în principal, din neaplicarea calendarului de implementare a Memorandumului care are ca obiectiv realizarea serviciului public de alimentare cu energie termică în Municipiului București prin care, datoriile RADET către Electrocentrale București S.A. se stingeau prin confuziune. Deşi, proiectul cuprinzând bugetul rectificat a fost depus la PMB, în termenul legal, respectiv în data de 11.12.2014, nici până în prezent acesta nu a fost aprobat”, spun reprezentaníi RADET într-un comunicat remis B365.ro.
Ulterior, RADET Bucureşti a elaborat şi a avizat bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2015. Proiectul de buget pe anul 2015 a fost depus la PMB în vederea aprobării în data de 20.01.2015, conform termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare, însă nici acesta nu a fost aprobat.
Astfel, în conformitate cu prevederile legale, regia a fost nevoită să se încadreze în 90% din cheltuielile aprobate în bugetul pe anul 2014 pe perioada menţionată, în prezent, rezultând o neacoperire a necesarului de cheltuieli de aproximativ 15%.