RADET anunţă că apa caldă va fi furnizată în parametri normali, în Bucureşti, abia azi

de:
06 oct. 2014
1 Afișari
RADET anunţă că apa caldă va fi furnizată în parametri normali, în Bucureşti, abia azi

Chiar dacă ELCEN anunţa că problema apei calde va fi rezolvată în Capitală până la ora 18:00, şi luni dimineaţă mai mulţi bucureşteni au reclamat că apa curge mai mult rece la robinete.

Şi RADET anunţa, ieri, că încă de aseară se va relua furnizarea apei calde în parametri normali. „Vă informăm că în prezent, Distrigaz a normalizat presiunea la gazele furnizate către Sucursala Electrocentrale Bucureşti. Menţionăm faptul că situaţia este în curs de normalizare, dar având în vedere dimensiunea sistemului de termoficare de cca 4000 km conducte, estimăm că temperatura agentului termic va intra în parametrii în cursul acestei seri, pentru zonele afectate, respectiv sectoarele 2,3 şi 4. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat”, precizau reprezentanţii RADET, într-un comunicat de presă remis duminică.

În ciuda faptului că autoritățile promiteau încă de sâmbătă că situația apei calde s-a rezolvat, adică Distrigaz să livreze toată cantitatea de gaz necesară la CET Sud și CET Vest astfel încât agentul termic să ajungă la peste 1,7 milioane de consumatori, se pare că situația nu este întocmai. Distrigaz a anunţat, sâmbătă, că este dispusă să mai aștepte încă o săptămână ca datoria de 88,86 de milioane de lei pentru gaz să fie plătită. Astfel, luni dimineaţă, în sectoarele 2 şi 4 problemele cu apa caldă persistau. În timp ce operatorii din call center-ul ELCEN au declarat că „nu e de la noi, sunaţi la RADET”, reprezentanţii RADET au recunoscut că apa caldă nu este furnizată în parametri normali nici în cursul zilei de luni. „Ultimele informaţii pe care le am de la dispecerat, din această dimineaţă, sunt că, în cursul acestei zile, (n.r. – situaţia) va reveni la normal. Doar două puncte termice din Sectorul 4 mai au probleme, dar se vor rezolva şi acelea. Totul o să reintre în normal în cursul acestei zile”, a declarat o angajată care a răspuns la numărul de telefon alocat Serviciului Secretariat General – Biroul Comunicare (Relaţii cu Mass-Media) al RADET.

Întrebată care sunt punctele termice cu probleme din Sectorul 4, angajata RADET, care nu a vrut să-şi „decline identitatea”, nu a putut furniza momentan informaţiile solicitate, pe motiv că trebuie să le primească mai târziu de la dispecerat.

Ce spune Oprescu despre problemele cu apa caldă din Bucureşti

Cantitatea de agent termic achiziționată de la Electrocentrale București a fost plătită, a anunțat edilul Capitalei, Sorin Oprescu, duminică, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

„Pentru cantitățile de energie termică cumpărate de la Electrocentrale București SA în volum de 2.840.000 Gcal în perioada ianuarie — septembrie, RADET București și Primăria Municipiului București au achitat din încasări directe și respectiv din subvenții acordate de Primăria Municipiului București suma totală de 677.580.571 de lei față de valoarea totală a facturilor aferente perioadei menționate în valoare de 609.907.040 de lei, ceea ce înseamnă că a fost plătită în totalitate cantitatea de agent termic achiziționată de la Electrocentrale București”, a afirmat Oprescu.

Potrivit acestuia, având în vedere acest lucru, nu pot fi reținute motivele invocate de Electrocentrale București SA conform cărora arieratele pe care aceasta le are la Distrigaz Sud Rețele SRL sunt cauzate în principal de neplata obligațiilor financiare ale RADET și Primăriei Municipiului București privind achiziția de agent termic pentru perioada menționată, scrie Agerpres.

„În consecință considerăm ca nefondată afirmația Electrocentrale București SA și vă solicităm clarificarea de urgență a situației în vederea identificării soluțiilor de remediere, întrucât orice fel de măsuri de sistare a furnizării gazelor naturale pentru producerea agentului termic reprezintă o amenințare la siguranța populației Municipiului București”, a declarat Oprescu.

Apel către Primăria Capitalei: Problema apei calde trebuie rezolvată în ședința Consiliului General

După ce, în ultimele zile, tot mai mulţi locuitori ai Sectorului 4 s-au adresat Primăriei Sectorului 4, reclamând faptul că nu beneficiază de apă caldă, în contextul în care au facturile achitate la zi şi verificând, au aflat că nu este vorba despre vreo avarie în reţeaua de furnizare, primarul Sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone, a făcut un apel către primarul general Sorin Oprescu și către consilierii Primăriei Municipiului București pentru a rezolva cât mai repede problema apei calde.

Aceste disfuncţionalităţi în furnizarea apei calde sunt cauzate de disensiunile ivite în cadrul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în ceea ce priveşte fuziunea dintre RADET şi ELCEN, respectiv, cei care produc energia termică şi cei care o distribuie către populaţie, se arată într-un comunicat de presă remis redacției.

„Din considerente politice, unii consilieri generali au ales să nu voteze această fuziune, punând mai presus de interesul cetăţenilor propriile interese sau pe cele de partid. Este binecunoscut faptul că RADET figura cu datorii mai vechi către ELCEN, iar în cazul în care fuziunea ar fi fost aprobată de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti, acestea ar fi fost şterse. Ori, nefiind adoptat respectivul proiect de hotărâre, s-a ajuns la micşorarea temperaturii de livrare a apei calde către populaţie. Şi iată cum cetăţenii, plătitori de taxe şi impozite, au de suferit din cauza orgoliilor politice ale celor care au fost aleşi să le reprezinte interesele, însă dispreţuiesc tocmai interesul cetăţeanului”, se precizează în comunicatul de presă remis B365.ro de Primăria Sectorului 4.

„Fac un apel către Primarul General Sorin Oprescu, să convoace o şedinţă de îndată a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, cu un singur punct pe ordinea de zi: rezolvarea acestei situaţii! Îl susţin în demersul său de soluţionare a acestei probleme cu care se confruntă locuitorii din mai multe Sectoare ale Capitalei, nu doar cei din Sectorul 4! Totodată, nu mă pot opri să nu mă întreb de ce tocmai în Sectoarele 2, 3 şi 4, oamenii întâmpină acceastă problemă? Fie sau nu campanie electorală, cei care au fost aleşi să reprezinte interesele oamenilor trebuie să rămână în slujba oamenilor! De aceea, adresez un alt apel, de data aceasta, către consilierii generali, acela de a-şi reaminti că tocmai cei pe care astăzi îi prejudiciază, decizând politic, ci nu administrativ, le-au acordat încrederea lor şi i-au aşezat pe scaunele din care îşi permit astăzi să nu voteze în interesul Urbei! Şi le promit că, începând cu următoarea şedinţă a Consiliului General, ori de câte ori ordinea de zi va cuprinde proiecte care vizează interesele locuitorilor Sectorului 4, voi fi prezent în sală, şi nu singur, ci alături de reprezentanţii asociaţiilor de proprietari din Sectorul 4! Şi să îi vad atunci pe consilierii generali, explicând care este raţiunea în baza căreia ridică sau nu ridică mâna şi cum vor justifica faptul că interesul politic îi determină să îi lase pe aceşti oameni fără minim de confort, în special acum, când se apropie cu paşi repezi sezonul rece!”, a declarat Cristian Popescu – Piedone, în comunicatul citat.

Aproximativ 1,7 milioane de bucureşteni din sectoarele 2, 3, 4 şi 5 au fost, aproape o săptămână, victime colaterale în războiul dintre Distrigaz, Elcen, Radet şi Primăria Capitalei, după ce, începând de marţi, Distrigaz a limitat cantitatea de gaze livrată Electrocentrale Bucureşti (ELCEN) pentru că producătorul de agent termic – Elcen – nu a plătit gazele primite. Iar Elcen ar avea foarte mulţi bani de încasat şi de la distribuitorul de căldură, RADET. De partea cealaltă, Primăria Capitalei susţine că RADET a plătit facturile la zi. După discuţii şi negocieri, Distrigaz ar fi fost de acord să reia furnizarea de gaze la parametri normali pentru o săptămână, pentru recuperarea datoriilor.

Cookies