În ședința de azi a Consiliului General al Municipiului București s-a votat și un proiect de asociere între PS4 și PMB pentru extinderea tramvaiului în zona Unirii.
Consiliul General al Municipiului București a împuternicit Consiliul Local al Sectorului 4 de a hotărî cu privire la asocierea Sectorului 4 al Municipiului București cu Municipiul București, în vederea finanțării și realizării în comun a obiectivului de investiții „Extinderea infrastructurii de tramvai în zona Unirii”.
Primarul Sectorului 4 și candidatul PSD la alegerile pentru Primăria Capitalei, Daniel Băluță, a mulțumit într-o postare pe Facebook pentru votul consilierilor.
Încă un pas spre normalitate! #facem conexiunea liniei de tramvai între Piața Sf. Vineri și Piața Unirii, a scris el pe pagina de Facebook.
Primăria Capitalei se va ocupa de finanțarea și partea de avize și proceduri obligatorii pe care nu le poate transfera. Primăria Sectorului 4 trebuie să implementeze proiectul, de la obținerea unor finanțări suplimentare, la realizarea procedurilor de licitație de execuție și implementare efectivă a proiectului, până la finalizarea și procedurile de recepție și punere în funcțiune a noilor linii.
În referatul de aprobare se arată că extinderea liniei de tramvai din zona Unirii cu lucrările de consolidare a infrastructurii subterane și cu planșeul Unirii este esențială, după cum urmează:
Traseul de tramvai propus are rolul de a conecta zona Bd. Regina Maria – Piața Unirii – Bd. I. C. Brătianu și de a continua spre nord/sud pe rețeaua existentă.
Linia ar urma să fie proiectată conform standardelor europene pentru tramvaie moderne (cale de rulare dedicată, separată de trafic auto).
Stațiile vor fi adaptate pentru accesibilitate (rampe, lifturi, informații digitale).
În plus, ar putea să se realizeze și un spațiu subteran (pasaj pietonal Unirii) pentru facilitarea transferului între moduri de transport.
Proiectul ar urma să aibă un impact asupra traficului, întrucât se vrea reorganizarea circulației rutiere pentru a permite o bandă dedicată tramvaiului. Totodată, proiectul prevede reducerea benzilor auto în favoarea transportului public și a pietonilor.
Prin acest proiect se dorește reducerea timpului de călătorie și creșterea fiabilității transportului public, scăderea poluării, crearea unui nod multimodal (tramvai – metrou – autobuz – troleibuz – biciclete – pietoni) și revitalizarea urbană a Pieței Unirii.
Provocarea acestui proiect o constituie, mai ales, necesitatea coordonării cu lucrările de consolidare a infrastructurii subterane (Dâmbovița canalizată, Pasajul Unirii, structura de metrou).
Întregul proiect, AICI.
Te-ar mai putea interesa și: