Prototip al mașinii viitorului, ce merge cu apă sărată, creat de elevi de clasa a V-a din Capitală

de:
23 oct. 2015
1 afișări
Prototip al mașinii viitorului, ce merge cu apă sărată, creat de elevi de clasa a V-a din Capitală

Coordonați de profesoara lor, Alina Manea, 3 elevi de la Școala Gimnazială 135 au construit un prototip al mașinii viitorului ce funcționează cu apă sărată. Prototipul funcțional este o creație originală din piese de lego, plăcuțe de magneziu, motor electric și combustibil din apă și sare și se bazează pe principiul transformării energiei chimice în energie electrică și apoi energie cinetică.

Cei trei elevi au reuşit să câştige cu proiectul lor locul al II-lea la concursul național Play Energy, organizat de Enel România. Micuţii au fost premiaţi vineri.

Printre câștigătorii celei de-a 9-a ediții Play Energy se numără şi echipa ENERGY SOLDIERS, formată din 5 elevi de clasele a IX-a și a XII-a de la liceul teoretic Dimitrie Bolintineanu din București, coordonați de profesoara lor, Petcu Steliana, care și-a adjudecat locul III la categoria liceu. Astfel, după ce au creat un site cu ideea lor revoluționară de modernizare turistică și energetică a unei localități montane din România, Energy Soldiers, salvatorii energiei, au desfășurat în timpul săptămânii Școala Altfel o campanie prin care elevii de gimnaziu să afle că pot merge cu părinții în această zonă minunată a țării și pot descoperi energia verde din planurile de viitor ale colegilor mai mari. Inspirați de macheta funcțională folosită ca demo, elevii de clasa a V-a și-au creat propriile machete și chiar un imn al energiei. Valorificarea unei lecții despre energie și natură ar putea oferi un nou început localității Piscul Negru, prin utilizarea tuturor surselor de energie regenerabilă și, mai ales, prin implicarea și entuziasmul tinerelor generații.

Alţi câştigători ai concursului Play Energy au mai fost:

În fiecare an, elevii și profesorii din echipele câștigătoare (primele 3 locuri la fiecare categorie de concurs), primesc diferite gadget-uri pentru a-i ajuta la studiu. Anul acesta, în funcție de locul ocupat, aceștia au primit laptopuri, mini iPad-uri, tablete, e-book reader-e, camere video sau enciclopedii educaționale. În plus, școlile de proveniență au primit o sumă de bani pentru dotarea unui laborator, astfel încât, pe viitor, elevii să poată dezvolta proiecte chiar mai complexe. De asemenea, câștigătorii locului I național la categoria liceu au ocazia de a călători în Italia pentru ceremonia internațională de premiere, unde se întâlnesc cu câștigătorii celor 9 țări participante.

Anul acesta, premiul întâi în cadrul competiției pentru licee merge la patru elevi de clasa a IX-a de la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, pentru proiectul lor „Seră inteligentă – Energie și hrană în medii defavorizate”, realizat sub coordonarea domnului profesor Ion Băraru. Pe Terra există zone unde populaţia suferă din cauza lipsei de resurse energetice şi de alimente. De aceea, cei patru elevi și-au propus să-i ajute pe cei afectați de condiţiile neprielnice și au propus o soluţie durabilă, care să asigure necesarul de apă, hrană şi energie al unei populaţii restrânse, prin construirea unei sere inteligente autonome. Proiectul descrie sistemele de climatizare, stocare, reciclare, precum și detaliile construirii serei și întreținerii acesteia, într-o zonă deșertică, fără surse de electricitate sau apă.

Locul II la categoria liceu a fost adjudecat de 5 elevi de clasa a X-a de la Colegiul Național „Moise Nicoară” din Arad pentru proiectul Casa viitorului. Proiectul abordează tema unei case inteligente, cu sisteme de control proiectate special pentru a face viața utilizatorului mai ușoară, folosind o cantitate mai mică de energie electrică provenită din surse regenerabile.

La categoria gimnaziu, locul I a fost adjudecat de o echipă formată din 2 elevi de clasa a VIII-a, coordonați de dna. profesor Nistor Elena de la Colegiul Național „Traian Lalescu” din Hunedoara. Elevii au proiectat un sistem ingenios pentru a-și încărca telefonul, sistem util mai ales în drumeții, campare în aer liber, unde nu există rețele electrice, însă este necesar să ai telefonul încărcat. Astfel, prin intermediul unor piese utile, ca de exemplu un motor recuperat de la o imprimantă (componentă eco – reciclare dispozitive electronice) plus unele piese tipărite prin intermediul imprimantei 3D și unui ridicător de tensiune, au creat un sistem de încărcare a telefonului mobil, care are drept sursă chiar posesorul telefonului. Proprietarul telefonului, prin mișcarea de balansare a brațelor, produce suficient curent electric necesar încărcării telefonului.

Pe locul 3 s-a aflat o echipă formată din 5 elevi de clasa a V-a de la Școala Gimnazială: Liceul Teoretic Educational Center – Cambridge School Constanța, având ca profesor coordonator pe dna. Doina Verdeș. Aceștia au prezentat un film animat prin care sunt prezentate într-o manieră amuzantă un top 10 al celor mai neobișnuite surse de producere a energiei. Folosind cunoștințele de limba engleză, topul poate fi un excelent mijloc de informare pentru copii.

Play Energy este un proiect educațional dezvoltat de Enel, la nivel internațional, în 9 țări (Brazilia, Chile, Costa Rica, Guatemala, Italia, Panama, România, Rusia și Spania), lansat în 2003 și dedicat școlilor gimnaziale și liceelor. Scopul proiectului este de a crește gradul de conștientizare în rândul tinerei generații asupra lumii complexe a energiei. Profesorii au primit kit-uri educaționale pentru a explora, împreună cu elevii lor, subiecte ce privesc sistemul energetic din prezent, pentru a afla mai multe despre aspectele tehnologice, științifice și istorice ale sectorului energetic și pentru a descoperi mai multe despre inovațiile și realizările Enel. Tema de anul acesta „Energia ne așteaptă” a ajuns în peste 800 de școli, la aproximativ 1.300 de profesori și 30.000 de elevi. S-au înscris în concurs 458 de proiecte de la aproximativ 2.300 elevi.

Cookies