Sindicaliștii STB au pornit protestele zilnice chiar de la începutul săptămânii. După cum susțin angajații companiei situația financiară din ultimele luni a fost prost gestionată.
Sunt proteste acum la STB. Angajații societății sunt speriați de o posibilă intrare în insolvență a companiei. Această frică este generată de o datorie la ANAF în valoare de aproape un miliard de lei. Finanțele STB se află acum în dubiu, cu toate că prețul unei călătorii a fost mărit de la 1,3 lei la 3 lei.
Sindicaliștii au trimis adrese către Primăria Municipiului București și către Prefectura Municipiului București. Prin acestea au informat începerea protestelor și au enumerat de asemenea nemulțumirile pe care le au:
Pe lângă acestea o altă nemulțumire a angajaților este că la momentul actual, nu exista un contract de muncă colectiv înregistrat la ITM. Ultimul contract al acestora a expirat la data de 31.12.2021. Zeci de angajați ai Societății de Transport București au semnat o solicitare de negociere a unui nou contract colectiv de muncă. Prin aceasta, angajații cer și o mărire de 35% a salariului de încadrare.
Problema anvelopelor a fost explicată de liderul Sindicatului Liber din STB, Mihai Trancă. Acesta a declarat, pentru Libertatea, că nu exista piese de schimb. Pentru autobuzele Otokar, anvelopele au ajuns deja la norma de garanție de 160.000 de kilometri. Cu toate acestea nu au fost încă schimbate. Nici pentru autobuzele Mercedes Euro 3 și Euro 4 lucrurile nu stau mai bine, după cum declară Mihai Trancă pentru acestea nu au mai fost aduse piese de schimb de mai bine de un an.
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat pentru Libertatea că STB nu este în pericol de a intra în insolvență. Acest lucru nu a fost solicitat nici de STB, nici de ANAF. Directorul Societății, Adrian Criț, declară și el că datoria ce care compania o are la ANAF este la momentul actual de 900 de milioane de lei. Pentru această sumă a fost stabilită cu ANAF o eșalonare pe o perioadă de 5 ani.
Compania STB a cumpărat anul trecut 4.500 de anvelope după cum spune directorul. Anul acesta producătorul ar trebui să livreze 3.000 de anvelope. Cu toate acestea, Goodyear, câștigătoarea contractului a anunțat Societatea de Transport București ca nu va putea livra decât jumătate din lot. Adrian Criț pune acest lucru pe seama pandemiei ce a afectat pe toată lumea inclusiv pe producători.