PROTEST LA RATB: Angajații, nemulțumiți de furturile din autobaze și de abuzurile șefilor

de:
25 feb. 2016
2 Afișari
PROTEST LA RATB: Angajații, nemulțumiți de furturile din autobaze și de abuzurile șefilor

Angajaţii RATB organizează vineri un protest prin care vor încerca să atragă atenţia autorităţilor cu privire la neregulile sesizate în cadrul Regiei.

Aceştia se vor aduna în faţa Autobazei Militari din Bucureşti. Manifestaţia va începe la ora 11.30 şi se va încheia la 15.30. Printre nemulţumirile angajaţilor se numără managmentul neperformant inpus de Consiliul General al Muncipiului Bucureşti, subfinanţarea RATB, furturile şi distrugerile din RATB sau accidentele de muncă despre care sindicaliştii susţin că sunt ascunse.

„În ziua de 26 Februarie 2016, între orele 11:30 şi 15:30, în localitatea Bucuresti, la sediul RATB – Autobaza Militari, Bd. Preciziei nr. 2-4, sector 6, se va desfăşura o adunare publică organizată de Sindicatul Transportatorilor APT din RATB”, anunță sindicaliștii. 

Care sunt nemulțumirile sindicaliștilor: 

„1. Managementul neperformant si ILEGAL sustinut si impus de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.  

2. Subfinantarea cronica a activitatii de transport public prin alocarea unui buget insuficient si jefuit de grupurile de interese.

3.Consilierii generali au interese oneroase si rude angajate pe bani foarte mulți în R.A.T..B.

4.Numirea politica a unor sefi incompetenti in R.A.T.B.

5.Abuzurile sefilor impotriva salariatilor.

6.Furtul si distrugerea R.A.T.B. sustinut in ultimii 26 de ani de catre grupurile politico-mafiote;

7.Acoperirea jafului de la R.A.T.B.prin lipsa de reactie a institutiilor statului din care enumeram: – nemultumireaca D.N.A.-ul nu incepe cercetarea penala fata de ilegalitatle comise deconducerea R.A.T.B. sesizate in  Rapoartele Corpului de Control al Primului Ministru si al Curtii de Conturi din perioada 2012-2015.

8.Conflict de drepturi privind aplicarea contractului colectiv de munca: a.) Conditii demunca; b.)           Marirea numarului deautobuze in traseu; c.) Asigurarea si mentinerea turelor din repartizare in traseu; d.)   Asigurarea pieselor deschimb; e.) Asigurarea starii tehnice a parcului auto pentru siguranta personalului de bord si a calatorilor; f.) Parcul auto sa fie asigurat CASCO; g.)  Numirea politica a unor sefi incompetenti in R.A.T.B;Toate neregulile se intampla in timp cesefii incompetenti si numiti politici primesc salarii si bonusuri nesimtite.

In cele 8 autobaze exista o proasta administrare. Din toate autobazele au disparut piese de cateva sute de mii de euro. In autobaza Alexandria au disparut 170 de Acumulatori de autobuz. In autobaza Titan au disparut zeci de roti de autobuz. Prejudiciu esteimat de noi din declaratiile membrilor depaseste cu mult un milion de euro.

Vinovatii pentru proasta administrare a banului public se regasesc atat in Primaria Generala, in randul directorilor RATB si continua pe la DTA ajungand in cele din urma in autobaze. Partasi la aceste fapte sunt si angajatii care masluiesc actele dar si liderii de sindicat. Asteptam ca DNA-ul sa faca lumina. Casierele lucrează pe 900 – 1000 lei şi nu au unde să îşi facă nevoile fiziologice. Îşi fac nevoile în pungi, sticle de 5l tăiate, galetuse de smantana, in cosuri de gunoi  sau în cutii de plastic. Iarna este foarte frig pentru că nu le merg aerotermele, iar vara crapă de căldură pentru că nu au aer condiţionat. E groaznic. Le-au zis că dacă nu vor să muncească aşa vor băga automate de bilete şi le desfiinţează posturile. S-au îmbolnăvit femeile din cauza acestor condiţii de muncă. Soferii, vatmanii si personalul de intretinere nu au WC-uri unde sa isi faca nevoile sau acolo unde acestea exista sunt insalubre si nu indeplinesc conditiile minime de igena.

Accidentele de munca sunt ascunse.Conducatorii auto, controlorii si casierii sunt batuti agresat, iiar sefii ascund aceste evenimente. Mecanicii se accidenteaza din cauza lipsei de piese si logistica si toate aceste accidente sunt ascunse de sefii de autobaze. Exemple dam autobazele Alexandria si Ferentari.

Pana acum au plecat din cauza conditiilor proaste de munca peste 400 de soferi in Anglia. In prezent mai multi angajatori din Germania au venit sa recruteze personal din randul angajatilor RATB. Anul trecut au iesit la pensie 24.000 de salariati in sectorul transporturi din Germania. Mentionam ca acestea sunt doar o mica parte din problemele din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucuresti, institutie publica aflata in subordinea Consiliului General al Municipiului Bucuresti”. 

Cookies