ARHIVA B365

PROTEST în faţa CFR SA din cauza rezultatului ţinut secret la Podul Constanţa, PERICOL PUBLIC

Protestatarii mai spun că CFR refuză să publice expertiza pentru că nu vrea să şi-o asume. De cealaltă parte, CFR SA invocă un articol din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, care spune că documentele ce sunt de interes public pot fi consultate la sediul instituţiei.

„Podul Constanţa se poate prăbuşi oricând! SNCF CFR SA, Primăria Generală a Municipiului Bucureşti şi Primăria Sectorului 1 ignoră cu bună-ştiinta pericolul public pe care îl prezintă Podul Constanţa. Zeci de mii de oameni îşi riscă viaţa zilnic folosind Podul Constanţa, atât rutier, cât şi feroviar. Protestăm împotriva atitudinii sfidătoare pe care SNCF CFR SA o are faţă de cetăţenii care au solicitat publicarea expertizei ce ar demonstra pericolul iminent cu care ne confruntăm. Refuzul publicării expertizei nu face altceva decât să confirme că SNCF CFR SA nu vrea să îşi asume rezultatul expertizei”, spun organizatorii protestului pe pagina de Facebook a evenimentului.

Protestul ar urma să aibă loc miercurea viitoare, de la ora 14.00, în faţa sediului CFR din zona Gării de Nord.

Oamenii cer publicarea pe site-ul CFR a expertizei tehnice realizate în luna februarie a acestui an la Podul Constanţa, spunând că este informaţie de interes public.

Podul Constanţa, pericol public, „cosmetizat” cu ipsos

De cealaltă parte, CFR răspunde solicitării unuia dintre organizatorii protestului şi invocă articolul 5, alineatul 4, punctul b) din Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, care spune că documentele ce sunt de interes public pot fi consultate la sediile instituţiilor publice.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat vineri în şedinţa extraordinară un proiect de hotărâre care prevede trimiterea unei solicitări către Guvern pentru transmiterea Podului Constanţa din subordinea CFR în administrarea municipalităţii, pentru a-l reabilita. Viceprimarul Aurelian Bădulescu a susţinut că municipalitatea doreşte să reabilitize podul, în condiţiile în care CFR „nu înţelege să îşi ducă la bun sfârşit obligaţiile”.

„În această situaţie avem lucrări pe care trebuie să le ducem la bun sfârşit. Pe ambele capete trebuie făcute lucrări de consolidare. Nu putem aloca bani din bugetul nostru atâta timp cât podul nu se află în administrarea noastră. Prin această luare în administrare vom reuşi să rezolvăm această problemă. Elementul central este siguranţa cetăţeanului. Dacă ceilalţi nu înţeleg că trebuie să îşi ducă la bun sfârşit obligaţiile, noi nu putem sta pasivi”, a spus Bădulescu.

Podul Constanţa din nordul Capitalei, PERICOL public pentru mii de oameni şi maşini

USR Sector 1 a publicat luni noi imagini cu stâlpii de susţinere ai Podului Constanţa, aflat pe Calea Griviţei din Capitală, care au fost acoperiţi cu ipsos, acuzând CFR, instituţia care ar trebui să se ocupe de reabilitarea podului, că „a mascat problemele structurale cu ipsos” şi „a spoit problemele grave” doar în urma presiunii publice. USR solicită publicarea expertizei tehnice realizată de Ministerul Transporturilor în luna februarie.

Compania care administrează reţeaua naţională de căi ferate, CFR SA, a anunţat săptămâna trecută că va desfăşura în luna mai 2018 lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, din Bucureşti, în baza avizului emis de Primăria Municipiului Bucureşti, la solicitarea Regionalei CF Bucureşti. Situaţia podului, aflat pe Calea Griviţei, a fost amplu dezbătută în ultimele zile, după publicarea unor poze care arată un nivel avansat de degradare al acestuia.

„Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condiţiilor optime şi de siguranţă rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere”, se arată în comunicat.

Totodată, în paralel cu desfăşurarea lucrărilor de intervenţie, Regionala CF Bucureşti continuă parcurgerea etapelor premergătoare implementării programului de reparaţii la Podul Constanţa, pentru zona administrată de CFR SA, potrivit companiei.

Până în prezent au fost elaborate expertiza tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), documentaţii tehnice obligatorii în vederea demarării procedurilor de lansare a licitaţiei pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de reparaţii, potrivit CFR SA.

„Valoarea estimativă a lucrărilor de reparaţii, conform devizului general emis, este de 5,13 milioane lei, licitaţia urmând a fi lansată în semestrul II al acestui an”, se arată în comunicat.

Podul Constanţa, aflat în strare avansată de degradare, este în administrarea CFR, în timp ce şoseaua de sub pod este în administrarea Primăriei Capitalei. Reprezentanţii municipalităţii spuneau săptămâna trecută că nu pot face nimic pentru repararea podului, pentru că nu este în administrarea lor, însă au prevăzut în bugetul pe anul 2018 bani pentru lucrări de reabilitare a şoselei şi a caii de rulare a tramvaielor de pe Calea Griviţei.

„(…) Singura instituţie abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv (Podul Constanţa, n.r.) este Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA. Precizăm că singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru Podul Constanţa a fost cel din 13 iulie 2017, când, la solicitarea Companiei Naţionale de Cai Ferate CFR SA, Primăria Municipiului Bucureşti a emis un aviz de intervenţie necesar executării unor „lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constanţa (intersecţia Calea Griviţei cu sos. Chitilei – Bd Bucureştii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA Bucureşti, sucursala regională Bucureşti – secţia L3 Bucureşti”, a transmis săptămâna trecută PMB.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button