Grevă spontană şi protest la RATB – VIDEO

de:
15 iul. 2011
2 Afișari
Grevă spontană şi protest la RATB - VIDEO

Troleibuzele de la depoul din Vatra Luminoasă s-au retras de pe traseu, ca şi şoferii liniei 102, dar şi o parte din vatmanii de pe metroul uşor, tramvaiul 41, dar şi de pe tramvaiul 32. Greva este spontană, neexistând o notificare în acest sens către conducerea instituţiei. Toţi şoferii au primit prin staţie consemnul de a se retrage de pe traseu, a declarat un vatman de pe linia 41. O parte din şoferi erau nervoşi pe colegii de pe linia 104, care continuau să circule.

Patru vatmani de pe linia 41 s-au oprit la capătul de la Romexpo şi refuză să intre pe traseu.

Șoferii care nu erau în tură astăzi, de la autobaza Ferentari, au încercat să intre cu forţa în incinta autobazei, dar au fost împiedicaţi. Mai mulţi şoferi s-au strâns în faţa sediului Regiei Autonome de Transport Bucureşti şi îi huiduie pe şoferii care trec cu autobuzele pe lângă ei, neintrând în grevă, dar circulând cu farurile aprinse, în semn de protest.

Liderii sindicali sunt la discuţii cu conducerea Regiei.

Mircea Ionescu, lider de sindicat la RATB, a declarat că „în mod sigur se va bloca transportul în Bucureşti. Noi suntem de acord cu introducerea transportului de noapte, dar şoferii să fie transportaţi noaptea cu aceleaşi maşini ca şi până acum.”

„Câteva autobaze au încercat să îşi retragă maşinile din traseu, dar nu există vreo notificare privind o grevă, iar cei care nu respectă legislaţia cu privire la grevă vor suporta rigorile legii” a declarat pentru B365.ro Adrian Criţ, directorul RATB. „E păcat că, din cauza a 100 de oameni, suferă Bucureştiul” – a mai spus Criţ, referitor la cei pe care îi consideră agitatori. De asemeni, Criţ a declarat că transportul şoferilor până în poarta casei nu este prevăzut în contractul de muncă al acestora şi că îi aşteaptă pe reprezentanţii acestora în continuare, la negocieri. Directorul spune că şoferii RATB se vor putea deplasa la autobaze şi depouri cu transportul de noapte destinat tuturor bucureştenilor. Criţ a mai precizat că cei care au declanşat greva ilegală vor plăti costurile pentru întreruperea transportului în comun în Bucureşti.

Alexandru Niculae, purtător de cuvânt al Jandarmeriei Bucureşti, a declarat pentru B365.ro că trei echipaje se află la sediul RATB pentru a controla situaţia.

Greva nici nu a fost anunţată pe panurile electronice din staţiile RATB, fiind spontană, iar călătorii aşteaptă nedumeriţi să vadă ce se întâmplă.

Decizia de eliminare a curselor speciale pentru şoferi a fost luată din cauza costurilor mari pe care le generau aceste curse speciale pentru şoferi: numai pentru a duce şoferii RATB la o autobază, se cheltuiau 40.000 de euro pe lună, au declarat surse din Regie pentru B365.ro. “Sunt totuşi nişte întrebări legitime: nu au fost gândite consecinţele eliminării transporturilor pentru şoferi. Vor exista unele ajustări de personal, în sensul că şoferii vor fi mutaţi la autobazele cât mai apropiate de casă” – au declarat aceleaşi surse.

Discuţia dintre liderii de sindicat şi conducerea RATB, care a avut loc astăzi la prânz,  s-a încheiat fără niciun rezultat. „După ce directorul (n.r.- Adrian Criţ) a expus motivele acestei decizii, liderii de sindicat s-au ridicat de la masă şi-au ieşit afară. N-a fost niciun dialog”, au declarat aceleaşi surse. De altfel, susţin acestea, protestul nu are aderenţă la mase. ”Tocmai din cauza unor astfel de atitudini, liderii de sindicat şi-au pierdut din putere”.

De cealaltă parte, şoferii susţin că nu li s-au oferit alternative. „Ăştia care suntem în Bucureşti, putem ajunge mai uşor la autobaze, dar sunt mulţi colegi care locuiesc în Ilfov. Aştia n-au ce să facă”, spune la randul său un şofer de autobuz, care adaugă că „la trei abesenţe de la serviciu conducătorii sunt daţi afară„.

Protest spontan în faţa sediului RATB

În interiorul breslei deja se vorbeşte că şoferii se vor aduna în faţa sediului RATB în cursul acestei zile. Mai ales că, susţin aceştia, o parte dintre conducătorii auto care erau pe cursele speciale pentru angajaţi vor rămâne fără ore de condus, şi astfel, le va fi diminuat salariul. „Înainte erau pe autobază în jur de 8-9 curse de noapte. Acum, de când cu 23 de linii, rămân doar patru”, continuă şoferul de autobuz.

În această dimineaţă, şoferii susţineau că dacă doleanţele lor nu vor fi îndeplinite, duminică se pregăteşte o grevă a vatmanilor de tramvai.

“Sunt chestiuni minore, care îşi vor găsi rezolvare. Vom muta şoferii la autobaze mai apropiate de locuinţele lor. Se face o economie majoră în acest fel, deoarece până în prezent existau 59 de curse nocturne numai pentru a duce şoferii RATB la autobaze, faţă de cele 23 care vor funcţiona acum şi pentru publicul larg.” – a declarat directorul RATB, Adrian Criţ, pentru B365.ro, înainte de întâlnirea cu sindicaliştii.

Decizia conducerii RATB vine în contextul în care, la unele autobaze, existau curse speciale pentru şoferi care străbăteau 80 de kilometri prin Capitală, doar pentru doi conducători auto.

CITEȘTE ȘI RATB introduce autobuze de noapte în Capitală VEZI LINIILE

Cookies