Deținătorul magazinului Gucci de la Bucureşti vrea să cumpere alte magazine de lux

de:
04 mai 2013
2 Afișari
Deținătorul magazinului Gucci de la Bucureşti vrea să cumpere alte magazine de lux

Italianul Alessandro Amato, deținătorul magazinelor Cellini, Swarovski, Gucci și Paul&Shark analizează posibiltiatea de a cumpăra alte branduri de lux, relatează Ziarul Financiar. Acesta nu ia în calcul aducerea unor branduri noi în România, ci se rezumă doar la cele existente deja. 

El spune că nu s-a gândit niciodată să meargă în industria de modă de masă, care de altfel este foarte bine organizată, metodică. “Coloşii nu îţi lasă însă marjă de manevră”. Luxul este mai tentant. Mai mult, îţi poţi pune amprenta asupra percepţiei brandului.

De profesie inginer, Alessandro Amato a venit în România ca să rămână acum 23 de ani şi a ajuns astăzi unul dintre cei mai importanţi jucători din industria de lux, cu afaceri din ceasuri, bijuterii şi haine pe care le evaluează la peste 20 de milioane de euro anul trecut.

Antreprenorul a venit pentru prima dată în România în vara lui ’85, din motive sentimentale. Se îndrăgostise de o româncă. Călătorise mult, în toată lumea, dar şi în ţările din regiune – Polonia, Ungaria şi Cehia . Cu toate acestea, când a ajuns pe plaiuri mioritice a rămas uimit de situaţia dură din România. Poporul era foarte ospitalier dar foarte sărac. S-a întors în martie ’90, tot din motive sentimentale, însă de această dată a decis să rămână şi să îşi încerce norocul şi în business pentru că şi-a dat seama atunci că România este ţara “celor 1.000 de posibilităţi”. A înfiinţat atunci împreună cu fostul socru compania cu numărul 103 de pe piaţa locală, însă acesta din urmă s-a ocupat mai mult de ea. Ulterior a deschis magazinele Cellini, şase dintre magazinele Swarovski din România, a înfiinţat compaia de distribuţie şi import de ceasuri de lux Chronotime. Astăzi el face şi trading de aur.

Ultimul său pariu îl reprezintă moda de lux, domeniu unde încă mai are planuri de dezvoltare după ce a deschis două magazine Paul&Shark – unul în Bucureşti şi unul în hotelul Vega din Mamaia – şi un monobrand Gucci în Capitală. 

Piaţa locală de lux a început să se dezvolte mai puternic în ultimii ani când tot mai multe branduri au început să apară pe piaţa locală. În industria modei ultimele nume apărute sunt Valentino, Escada şi Roberto Cavalli. Anterior îşi făcuseră intrarea şi Burberry, Gucci şi Louis Vuitton, ultimul fiind singurul brand intrat direct,

Cookies