Pe 6 iunie, cu doar câteva zile înainte de alegeri, primarul general în funcţie, candidat pentru un nou mandat la Primăria Capitalei, Sorin Oprescu, le spunea bucureştenilor că din 20 iulie îşi vor putea parca maşinile în noua parcare subterană de la Universitate.
”Pe 15 iunie va fi finalizată hidroizolaţia, iar undeva spre 20 iulie parcarea va fi funcţională. Dorim să aducem aici toate maşinile din zonă, de pe Ghica. Deasupra începe să se amenajeze zona pietonală din Piaţa Universităţii. Spaţiul va fi pedestrian. Statuile vor fi curăţate. Probabil că la suprafaţă lucrările vor dura o lună şi jumătate – două luni. Noi am vrea ca la 20 iulie să se poată circula şi la suprafaţă şi să se poată folosi şi parcarea”, declara cu ocazia vizitei de lucru la parcarea subterană de la Piaţa Universităţii.
Pe 20 iulie însă, parcarea subterană era încă în stadiul de şantier, şi nimic nu indica că ar fi inaugurată în viitorul apropiat. De altfel, acesta nu este primul termen pe care municipalitatea îl încalcă când vine vorba de finalizarea acestui proiect. În septembrie 2011, Oprescu anunţa că parcarea subterană de la Piaţa Universităţii va fi gata în martie 2012. Două luni mai târziu, edilul-şef amâna termenul de finalizare a construcţiei, menţionând că parcarea va fi funcţională la finele lunii mai a acestui an.
B365.ro a solicitat Primăriei Capitalei încă din 12 iulie un punct de vedere privind această întârziere, dar şi un nou termen de finalizare al parcării, însă până la această dată municipalitatea nu a transmis nicio informaţie.
Parcarea subterană din centrul Bucureştiului, structurată pe trei niveluri, va avea 420 de locuri pentru autoturisme şi 21 pentru motociclete. Preţul parcării va fi stabilit de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în funcţie de înţelegerile parteneriatului public-privat. În prezent se estimează că bucureştenii vor plăti pentru un loc de parcare 38 eurocenţi pe oră. Riveranii şi angajaţii băncii vor beneficia de un preţ mai mic pentru a parca în subteran la Piaţa Universităţii. ”Preţurile nu vor fi foarte mari, dar, ca în toate capitalele de largă respiraţie democratică, tarifele vor fi mai mari decât sunt în altă parte a oraşului tocmai pentru a descuraja staţionarea ore întregi”, a explicat Oprescu.
Lucrarea pentru parcare este realizată în parteneriat public-privat. Perioada de concesiune este de 34 de ani, perioadă în care Primăria va încasa o redevenţă anuală între 4% şi 50% din venitul anual al firmei Interparking Spania, cea care finanţează, proiectează, construieşte şi va opera parcarea pe perioada contractului. Municipalitatea va primi 4% pentru încasări anuale mai mici de 470.000 de euro şi 50% pentru încasări mai mari sau egale cu 1.700.000 de euro.
Preţul parcării va fi stabilit de Consiliul General al Municipiului Bucureşti în funcţie de înţelegerile parteneriatului public-privat. În prezent se estimează că bucureştenii vor plăti pentru un loc de parcare 38 eurocenţi pe oră. Riveranii şi angajaţii băncii vor beneficia de un preţ mai mic pentru a parca în subteran la Piaţa Universităţii. ”Preţurile nu vor fi foarte mari, dar, ca în toate capitalele de largă respiraţie democratică, tarifele vor fi mai mari decât sunt în altă parte a oraşului tocmai pentru a descuraja staţionarea ore întregi”, a explicat Oprescu.
Parcarea de la Arena Naţională trebuia să fie gata la mijlocul lui iunie
Tot în campania electorală, Sorin Oprescu, le promitea bucurştenilor că parcarea de la Arena Naţională, cu terenuri de sport pe acoperiş, va fi terminată în luna iunie. La sfârşitul lui iulie, lucrarea nu a fost însă terminată.
Parcarea va avea un total de 1.250 de locuri şi două staţii ecologice pentru spălat maşini. Pe acoperiş va fi amenajat un teren de sport. Cu o suprafaţă de 10.800 metri pătraţi, terenul va fi destinat jocului de fotbal şi va fi realizat cu posibilitatea diversificării destinaţiei sale prin divizarea în patru zone mai mici în care se pot desfăşura meciuri de minifotbal, handbal, baschet şi tenis. Pentru protecţia jucătorilor şi atenuarea zgomotelor produse de căderea mingilor, podelele vor fi acoperite de covoare din cauciuc granulat de diverse culori şi cu marcaje longitudinale care vor delimita terenurile de sport.
Clădirea parcării va fi îmbrăcată în iederă. În afara evenimentelor organizate pe stadion, parcarea va putea fi utilizată de locuitorii din zonă. Contra cost, riveranii vor putea închiria locuri de parcare în curtea Arenei Naţionale.
Costul total al proiectului este de 8,5 milioane euro.