Proiectul pilot „Kiss and Ride” din Sectorul 2 mai mult încurcă decât descurcă. Riveranii au trimis o scrisoare deschisă către Primăria condusă de Radu Mihaiu

13 ian. 2023
452 afișări
Proiectul pilot „Kiss and Ride” din Sectorul 2 mai mult încurcă decât descurcă. Riveranii au trimis o scrisoare deschisă către Primăria condusă de Radu Mihaiu
Proiectul pilot „Kiss and Ride” din Sectorul 2 mai mult încurcă decât descurcă. Riveranii au trimis o scrisoare deschisă către Primăria condusă de Radu Mihaiu. Sursa foto: Asociațiile de proprietari din Sectorul 2

Bucureștenii care trăiesc în cartierul din Sectorul 2 cu proiectul pilot “Kiss and Ride“ transmit o scrisoare deschisă către Primăria condusă de Radu Mihaiu. Riveranii spun că „nu se lasă” și au revenit cu un studiu de trafic, dar și cu sondaje.

Totodată, asociațiile de proprietari riverane aduc argumente contra și alternative la soluția actuală de „Kiss and Ride„. Acest proiect fiind impus de Primăria Sectorului 2 fără să-i consulte pe bucureștenii care locuiesc în zonă, dar și fără să cunoscă specificul zonei.

„soluție impusă cu încălcarea drepturilor riveranilor, un proiect inutil, ineficient și prost implementat!”, transmit bucureștenii în scrisoarea deschisă primită pe adresa redacției B365.ro.

Proiectul „Kiss and Ride” din Sectorul 2 mai mult încurcă decât descurcă

„Toate aceste date de mai jos confirmă că acest proiect nu aduce nimic bun pentru siguranța copiilor, slogan frumos în spatele căruia s-a înscris cu mare tam-tam media acest proiect care face parte din seria borduri și garduri colorate”

Asociațiile de propietari riverane din Sectorul 2 transmit că vor continua să poarte un dialog cu consilierii locali (bucureștenii sunt deja în contact direct cu aceștia și vor organiza în curând o discuție în zonă) în speranța că vor găsi soluții de corectare a greșelior făcute.

Totodată, solicită demontarea și/sau modificarea masivă dacă nu chiar mutarea acestui proiect care nu aduce nimic bun pe o stradă care este deja complicată cu mai multe instituții publice: spital, policlinică, școală, biserică, magazin și riverani, toate dispuse în 200 de metri.

În cazul în care nu va exista un dialog și greșelile nu vor fi corectate, vor fi organizate proteste, inclusiv strada va fi blocată dimineața.

„Am ajuns aici pentru ca primarul, ajuns la fata locului dupa 8:20(pentru fimari si postari pe FB) cand se linisteste zona continua sa ingnore solutiile alternative plus argumentele de bun simt prezentate mai jos si insista pe adus copiii pana la poarta scolii!”

Riveranii au trimis o scrisoare deschisă către Primăria condusă de Radu Mihaiu

Scrisoarea deschisă către Primăria Sectorului 2 nu se oprește aici. Redăm continuarea, integral, mai jos:

Istoric:

  • pe 21 și 22 decembrie, fără informare și consultare publică, ADPS2 a evacuat o zonă de ~60m din fața școlii 58, str Pescărușului, și a instalat așa zisul proiect de „Kiss &Ride” montând pe o stradă cu sens unic un gard metalic între benzi
  • în primele două zile de la inaugurare/utilizare 09 și 10.01 a adus chiar poliția locală să dirijeze circulația (apropo de locală, dirijau ca și polițista din Brăila că tot este subiect național)
  • a treia zi – 11.01 se pare că locala a obosit și nu au mai apărut (sperăm să-i găsim și în intrarea în intersecții, acolo unde linia de tramvai este ocupată de autovehicule, la Delfinului, pe blvd Chișinău).

Cum erau copiii lăsați la școală până la apariția acestui proiect?

  • la distanța de 50-100 m de școală, în spatele blocurilor M11 și M13, există două parcari imense cu ~200 locuri de parcare administrate de ADPS2 și mai multe alei generoase, parcări care sunt în proporție de 30% libere la orele dimineții și unde părinții își lăsau fie mașina fie copilul, alei care preluau parte din trafic în funcție de traseul și destinația părinților, nefiind necesară bulucirea tuturor pe strada Pescărușului, la poarta școlii.

Doar pentru media și publicitate personală?

Ce a reușit să facă primarul S2 împreună cu ADPS2 cu un proiect, atenție, la care a afirmat ca au lucrat un an de zile, totul în spatele sloganului „pentru siguranța copiilor” dar, de fapt, a fost pentru media și publicitate personală?

  • a împins artificial tot traficul pe str Pescărușului, în fața scolii, a ras/măturat cele ~30 locuri de parcare din fața a 3 scări de bloc și de fapt a mutat blocajul/traficul la 50 m în amonte de Școală pe Str Pescărușului, respectiv pe str Cernăuți și la intersecția Cernăuți cu Delfinului…
  • a crescut viteza de deplasare în fața școlii pe o stradă foarte aglomerată și cu trotuare insuficiente pentru traficul de dimineață
  • a dublat o trecere de pietoni în fața școlii la intrarea profesorilor, (inutilă, copiii vin la intrarea dinspre biserică, dinspre cartier nu dinspre Basarabiei (granița cu S3)
  • a instalat un sistem prost semnalizat dpdv circulație, la ieșire, respectiv la unificare benzi, șoferii de pe benzile separate se opresc și se invită reciproc să treacă/avanseze, acolo trebuia pus un indicator de cedează trecerea
  • a restricționat accesul la scară pentru două scari de bloc.

Alte observații de la fața locului

  • în prima zi, de față cu poliția locală, pe banda de „Kiss & Ride”, copiii și părinții călcau pe carosabil în zona de oprire pornire autovehicule (am propus să se deschidă poarta școlii, și au deschis-o parțial din a doua zi, însă situația este asemănătoare, zona de trotuar nu poate prelua tot fluxul de pietoni, școala trebuie să-și deschidă poarta la intrarea elevilor pe durata a 30 min, 7:30 – 8:00)
  • str Pescărușului este cu sens unic dinspre Basarabiei spre Cernăuți, deci părinții ies din cartier în blvd Chișinău (care este arhiplin) ca să intre înapoi pe/spre Pescărușului și să și lase copilul la poarta școlii; apropo de eficiență și fludizare trafic;
  • trotuarele nu fac față fluxului de copii/părinți, ce trebuie să facă Primăria este să le lărgească în dreptul școlii și bisericii
  • fix unde se termină gardul dintre benzi, în fața intrării elevilor trebuia instalată trecerea de pietoni, nu la intrarea profesorilor unde s-a dublat fără rost o altă trecere de pietoni existentă,
  • la prânz, părinții și copiii ocupă banda de „Kiss & Ride”/ se pare că asta este alternativa la lărgirea trotuarului în zonă
  • „stâlpișorii” primarului deja sunt loviți de utilitarele de 3.5 tone,
  • dacă ne gândim la siguranța copiilor, faceți ceva la intersecția Chișinău-Cernăuți, acolo de multe ori am însoțit copiii la traversare, este foarte dificilă zona! Da, școala 58 are copii și de peste blvd Chișinău!

Ce soluții alternative propun riveranii

  • mutare proiect în spatele blocului M13, la sub 50 m distanță față de școala unde exista trei alei generoase și unde cu semnalizare optimă și puțină educație se poate realiza așa ceva
  • modificare proiect, demontare gard metalic alocare ~2 + 3 locuri de oprit și lăsat copii (2 în fața intrării profesorilor și 3 la intrarea elevilor); locuri să fie libere/rezervate doar dimineața între 7:30 și 8:00!
  • la extremis școala pe lungimea ei și în paralel cu str Pescărușului are o alee (asfaltată, cu borduri și neutilizată) care poate fi utilizată pentru așa ceva
  • + preluare profesori cu autovehicule în curtea școlii (pentru că da, ni s-a semnalat că și profesorii parcau pe zi în zona afectată/măturată de acest proiect)
  • deja la intrarea principală (a profesorilor) există un fel de spațiu/alee unde la prânz microbuze de after school și părinți așteaptă și preiau copiii, zona utilizată și dimineața, de altfel;
  • pentru că nu există trotuare suficiente și nu numai se poate gândi și un al doilea acces la școală dinspre Stadionul Național/str Serbanica Vasile (o stradă ce arată ca după bombardamente, 15 ani de incapabilitate a primariei/administrație S2, tot acolo există o sală de sport abandonată (trebuie demolată), un proiect ce presupune ceva efort și care nu înseamnă doar garduri colorate! (spune asta pt că mai acu 2 ani a fost o consultare publică pe construire gradiniță pe terenul de fotbal al școlii, o inițiativă care distruge total zona/strada Pescărușului!!)

Mai multe dezavantaje decât avantaje

„Acest proiect ne restricționează accesul în bloc cu obiecte de gabarit mai mari, dar aduce mai multe dezavantaje decât beneficii și ne dorim demontarea/anularea/modificarea acestui proiect!

Și noi, riveranii, avem copii și diverse activități pe timpul zilei plus vizitatori părinți, bunici, rude, etc …unde îi îndrumăm să parcheze/staționeze în zonă?

Cu acest proiect s-a stricat/perturbat o zonă care deservea liber spitalul, policlinica, profesorii de la școală, riveranii și biserica, sacrificând ~30 de locuri de parcare utilizate la liber prin rotație (o bulă de oxigen în zonă) pentru așa zisa ameliorare a unei probleme închipuite, 30 de min de trafic intens dimineața (împins la 50 m în aval de școală), un proiect realizat din birou, fără consultare publică și, cel mai rău, fără să se cunoască zona cu specificul și posibilitățile ei. Sunt afectate cel putin zece asociații de proprietari din zonă!

Momentan avem dubii că se poate interveni corect pe strada afectată cu mașina de pompieri, am văzut cu ce dificultate intră deja utilitarele de 3.5 tone, gen mașina de gunoi, să vedem cum vom sta cu deszăpezirea, dacă va fi cazul”, transmit bucureștenii care trăiesc în cartierul din S2 cu proiectul pilot “Kiss and Ride“.

Rezultatele sondajului

În loc să ne vedem de ale noastre, da am facut sondaj la clasă și studiu de trafic pe ultimele 2 zile: 10, 11.01 și datele ne susțin întru totul!

Am constatat că, în medie, 4/5 părinți își aduc copilul cu mașina la școală!

Aceste date sunt confirmate și de studiul de trafic din ultimele două zile, unde:

  • 7:30 – 7:40: medie de 15 mașini/opriri la Kiss& Ride
  • 7:40 – 7:50: medie de 35
  • 7:50 – 8:00: medie de 32
  • 8:00 – 8:10: medie de 11

„Vom trece la acțiuni de protest”, spun riveranii

„Datele de mai sus defundamentează proiectul actual și confirmă că este realizat fără cunoașterea specificului zonei, fără utilizarea eficientă a resurselor din zonă și fără să încurajeze nici transportul în comun, nu crește siguranța copiilor apropo de slogan și încalcă drepturile riveranilor complicând mai mult decât se poate suporta o zonă/stradă deja aglomerată.

Am încercat să combatem acest proiect pe pagina de FB a primarului dar și pe grupul de FB „Sector 2 – Informatii si dezbateri”, dacă în prima fază am fost șicanați și restricționați, în faza a doua am fost pur și simplu eliminați cu tot cu discuții și dezbateri/mesaje, așa consideră oamenii primarului că se debate, se preferă doar să „dea bine pe sticlă” și problemele reale le bagă sub preș.

Pentru că nu avem alte căi, transmitem acest mesaj ca scrisoare deschisă către Primăria S2, nu ne dorim sa politizăm subiectul și așteptăm ca „cineva” să fie destul de matur și să și recunoască greșelile, momentan dialogăm cu consilierii locali S2 și dacă nu avem soluții în ~două săptămâni vom trece la acțiuni de protest și blocarea străzii de dimineață!

Așteptăm de la administrația publică soluții eficiente, aplicate personalizat pentru fiecare zonă nu doar un „copy paste” din filme!”, au conchis riveranii în scrisoarea deschisă către PS2.

Cookies