ARHIVA B365

Proiectul pasajelor subterane de la Răzoare va fi redesenat. Primăria Capitalei caută o nouă soluție

Primăria Capitalei va reconfigura pasajele și Planul Urbanistic Zonal pentru proiectul Nod Intermodal Răzoare. În condițiile în care stația de metrou a fost reamplasată, după realizarea proiectului Nodului intermodal, municipalitatea nu mai poate aplica vechiul plan.

„Metroul va face un studiu si vom decide dacă va fi un pasaj sau două și cum vor fi făcute pasajele pe direcția inelului principal Strada Geniului  – Șos. Grozăvești spre pasajul Basarab”, a explicat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcței de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. 

Potrivit reprezentanților municipalității, realizarea unui pasaj subteran în zona Răzoare ar rezolva problema traficului din patru intersecții din Capitală:

– Șos Cotroceni – Bd. Iulia Maniu – Șos. Grozăvești

– strada Progresului – Bd. Timișoara – Bd. Geniului – strada Răzoare

– Șos. Panduri – str. Prof. dr. Iosif Rainer

– Șos. Panduri – str. Dumitru Bagdasar.

 „Scopul nostru este să organizăm circulația pe inele, astfel încât șoferii să aibă la dispoziție câte două benzi pe sens, să meargă fără probleme și blocaje, fără semafoare și treceri de pieton denivelate, și să ‘coboare’ de pe inel acolo unde au nevoie. Să fie ca un fel de autostrăzi în oraș”, a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Astfel, pasajul sau pasajele de la Răzoare ar închide inelul principal de circulație din care fac parte și pasajul Basarab, pasajul Mihai Bravu – Splai Unirii  și Pasajul de la Piața Sudului (la care lucrările încep anul acesta). Tot pentru deblocarea traficului de pe inelul principal Primăria Capitalei va construi un pasaj suprateran la intersecția Calea Dorobanți cu Șos. Ștefan cel Mare, pe direcția bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare. 

Primăria Capitalei intenționează să amenajeze la intersecția Răzoare un „punct intermodal de transport public” compus din tunel rutier, o parcare subterană, o gară subterană, linii de tramvai şi autobuz, în paralel cu construcţia liniei de metrou.

Conform proiectului inițial, aprobat în 2007 de Consiliul General al Municipiului București, ar fi trebuit să fie construite două pasaje. Unul dintre ele era proiectat pe direcţia Drumul Taberei – Eroilor, iar cel de-al doilea pe sensul strada Progresul – Bd. Geniului spre Pasajul Basarab. Între timp, Primăria Capitalei a renunțat la pasajul de pe direcția Drumul Taberei  – Eroilor. În acest moment, municipalitatea vrea să dezvolte acest proiect doar pe direcția inelului principal, în continuarea Pasajului Basarab. 

Costul investiţiei Nod Intermodal Răzoare, așa cum a fost gândită în 2007, se ridica la 677 milioane lei (aproximativ 155 milioane euro).

Întreg proiectul va fi însă modificat și odată cu el și valoarea finală a investiției. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button