Proiectul de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză, mai scump cu 26 de milioane față de suma estimată

de:
31 oct. 2018
1 Afișari
Proiectul de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză, mai scump cu 26 de milioane față de suma estimată

Potrivit Hotărârii CGMB 58/2010, prin care s-au aprobat primii indicatori tehnico-economici, valoarea proiectului era de 146,9 milioane lei fără TVA, din care construcții plus montaj circa 30 milioane lei. Lungimea străzii era de 1,8 km, iar lățimea 24m din care carosabil 14 m (două benzi pe sens) și trotuar de 4,5 m.

Potrivit noilor indicatori tehnico-economici aprobați marți de Consiliul General, valoarea totală a lucrării este de 173 milioane lei fără TVA, din care construcții plus montaj – 57 milioane lei. Proiectul prevede o parte carosabilă de 14 m (două benzi pe sens), trotuare de 2m și o pistă de biciclete de 1,5 m. Doar exproprierile au costat circa 100 milioane lei, scrie hotnews.ro.

„Pentru realizarea obiectivului de investiții în formă aprobată de Hotărârea de Consiliu nr.58/26.02.2010, țînându-se cont de reducerea culoarului de expropriere, a fost necesară reconsiderarea proiectării față de prevederile din Studiul de Fezabilitate atât pentru sectorul de drum cât și pentru mutări/protejari rețele de utilități. Proiectul a fost împărțit în două tronsoane (Tonsonul 1 între Șoseaua Petricani – Barbu Văcărescu și Tronsonul II între Barbu Văcărescu – Calea Floreasca)”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Față de proiectul din 2010, modificările sunt următoarele, potrivit documentului:

– nu se mai realizează breteaua unidirecțională dintre Calea Floreasca și Sos. Fabrică de Glucoză , în lungime de aproximativ 140m;
– nu se mai realizează parcarea și benzile locale de acces prevăzute pe partea dreapta, de la km 0+600 – km 1+640;
– Prin exproprierile realizate nu s-a prevăzut spațiu pentru racordarea trotuarului proiectat la terenul natural care coboară pe partea dreapta a Șoselei Fabrică de Glucoză, fapt ce a dus la necesitatea unor lucrări de consolidări și sprijinire a trotuarului (structura/ziduri de sprijin cu fundare directă, înălțimea elevației fiind cuprinsă între 0.50m-3.60m), dar și lucrări noi de împrejmuire pentru protecția pietonilor.

– În urmă dezvoltării zonei ulterior momentului licitației, sunt necesare dezafectari de ziduri din beton ornamentale pentru delimitarea zonei verzi și refacerea zidurilor în limita de exproprieri;

– Întrucât culoarul de exproprieri afectează și terenul UM 01965 București – Muzeul Național al Aviației Române, sunt necesare lucrări de mutare a gardului din elemente prefabricate din beton precum și a gardului metalic pe limita celor 2 loturi de teren care sunt transferate din patrimoniul Statului Român prin administrator MApN în patrimoniul Municipiului București. Pe lungimea gardului din elemente prefabricate se execută element de protecție din beton armat între trotuarul nou (refăcut) și fundația gardului.

– Desființarea refugiului de tramvai de pe str. Barbu Văcărescu, pe sensul de ieșire din București și reamplasarea lui după intersecția cu Sos Fabrică de Glucoză, a condus la lărgirea părții carosabile și realizarea casetelor de sistem rutier pe Str. Barbu Văcărescu. În schimb se execută 12 refugii pentru stațiile de autobuz la care infrastructură și suprastructură conțîn aceleași tipuri de lucrări că și refugiile de tramvai. Refugiile de autobuz nu au făcut obiectul Studiului de Fezabilitate ele fiind prevăzute în urmă solicitărilor făcute în cadrul Comisiei Tehnice de Circulație de către reprezentanții RATB.

– S-au redus trotuarele de la lățimea variabilă de 4.50-5.00m, la lățimea de 2.00m, în care intră și stâlpii de iluminat public și din 6 în 6 m sunt prevăzute alveole cu dimensiunile 1.00×1.50m pentru plantare copaci. Partea carosabilă va avea 14.00m din care 2 benzi a 3.50m și 2 benzi a 3.00m cu separator median tip New Jersey de lățime 1.00m și pistă de bicicliști cu lățimea de 1.50 m amplasată la marginea părții carosabile;

– Pentru evacuarea apelor pluviale s-a propus realizarea unei rețele de canalizare pluvială de o parte și de altă a carosabilului, dimensionată să preia apele pluviale de pe nouă trama stradală și să descarce în emisarii aflați în zona (lacul Floreasca și lacul Plumbuita).

– Deoarece vechea canalizare existența cu Dn500mm are un traseu sinuos pe str. Fabrică de Glucoză (când pe partea stângă, când în ax, când pe partea dreaptă a actualei trame stradale), dar și datorită adâncimii și vechimii reţelei de beton s-a impus necesitatea devierii acesteia şi amplasarea ei în axul viitoarei șosele (în zona separatorului de fluxuri).

– Modificările esențiale ale rețelelor de telecomunicații față de Studiu de Fezailitate 2009, sunt determinate de apariția proiectului NETCITY, prin care se introduc în subteran toate rețelele aeriene de telecomunicații ale operatorilor principali, de pe piață de telecomunicații din București: VODAFONE, ORANGE, RDS-RCS, UPC etc.

– Noul sistem de iluminat va constă dintr-un număr de 134 aparate de iluminat stradale tip LED 43 W și 122 corpuri de iluminat pietonale LED 30W, amplasate pe stâlpi metalici octogonali zincați cu H=8+2 m. Puterea instalată totală, pentru noul sistem de iluminat, este de 19,5 KW.

Primăria Capitalei a început pe data de 3 august lucrările de lărgire a străzii Fabrica de Glucoză de la două la patru benzi. Termenul de execuție este 15 luni, însă reprezentanții municipalității promit că se va face în 12.
Primăria Capitalei a decis să lărgească strada Fabrica de Glucoză încă din 2010, această lucrare fiind necesară pentru preluarea traficului de pe autostrada A3 București – Ploiești, atunci când ea va intra în Capitală. Tot în 2010, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat culoarul de exproprieri și despăgubirile – 163 milioane lei. Lucrarea nu a început, în 2014 s-a modificat legislația iar hotărârea prin care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici și exproprierile trebuia reaprobată.

Primăria a redus suma necesară exproprierilor de la 163 milioane lei la 60 milioane lei, însă proiectul a fost reaprobat abia în primăvară anului 2015 din cauza scandalului dintre partidele politice din CGMB și conducerea primăriei, consilierii fiind nemulțumiți de costul mare al exproprierilor.

După ce s-a rezolvat și această problemă, licitația a fost contestată și blocată. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat abia pe 23.06.2017 între Primăria Municipiului București și Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L. La semnarea contractului, Primăria Capitalei anunța că termenul de finalizare a lucrărilor este de 18 luni începând cu data ordinului de începere, din care 5 luni proiectarea. Potrivit Sistemului Electronic de Achiziții Publice, valoarea contractului este de 48.228.719,48 lei fără TVA.

Cookies