Proiectul „autostrăzii pietonale” din Capitală va fi lansat azi VEZI DETALII

de:
20 sept. 2011
3 Afișari
Proiectul

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Capitalei (PIDU) cuprinde 39 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimată la peste 100 milioane euro. Principalul obiectiv al strategiei este acela de a recupera centrul Bucureştiului ca zonă de interes pentru bucureşteni şi pentru investitori. În acest scop se propune reducerea traficului rutier prin mutarea tranzitului către inelul median şi către centură, realizarea unui sistem integrat de parcări mici şi medii, cu mai puţin de 500 de locuri, crearea de noi spaţii publice şi de loisir şi construirea mai multor trasee pietonale.

“Vor fi făcute trasee pietonale de la Piaţa Romană la Piaţa Rahova, Grădina Botanică, Hala Traian, prin reconfigurarea circulaţiei auto şi reducerea benzilor de circulaţie în favoarea trotuarelor”, a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Pătraşcu arhitectul-şef al Capitalei.

În strategie este prevăzută şi un traseu pietonal între Piaţa Romană, Universitate şi Biserica Antim. De asemenea, se propune şi supratraversarea Bulevardului Naţiunilor Unite printr-un pod pietonal şi ciclist pentru a crea o legătură directă între Parcul Izvor şi Dealul Palatului Parlamentului, în scopul facilitării accesului la Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

Parcări subterane la Sala Palatului şi Piaţa Constituţiei

Unul din obiectivele strategiei pentru centrul Bucureştiului este crearea unui sistem integrat de parcări. Pentru o parte din parcări, municipalitatea a demarat deja procedurile. Astfel, Planurile Urbanistice Zonale pentru parcarea supraetajată din Centrul Istoric şi parcările subterane de la Walter Mărăcineanu (240 locuri) şi Piaţa Dorobanţi (254 locuri) au fost deja realizate. Ultimele două au fost şi aprobate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi vor fi realizate în parteneriat public-privat.

Noi parcări subterane sunt prevăzute şi lângă Palatul Parlamentului şi la Sala Palatului. “Piaţa Constituţiei va fi amenajată ca spaţiu pentru evenimente şi spectacole la suprafaţă, iar dedesubt va fi realizată o parcare subterană. Acest proiect va fi realizat cu fonduri europene”, a precizat Gheorghe Pătraşcu.

La Sala Palatului vor fi construite două parcări subterane, mai exact în lateralele Pieţii Palatului.

PIDU mai cuprinde şi proiecte de reconstruire a două poduri peste Dâmboviţa care au fost dărâmate în perioada comunistă: Podul Mihai Vodă şi Podul Calicilor. Primul pod pietonal va traversa Dâmboviţa şi Splaiul Independenţei în dreptul străzii Lipscani. Podul va fi prevăzut şi cu două parcări subterane, câte una pe fiecare mal al Dâmboviţei, fiecare cu aproximativ 200 de locuri. Podul Calicilor va fi reconstruit din dreptul străzii Șelari şi va traversa Dâmboviţa până la Palatul de Justiţie.

Realizarea PIDU a revenit, în urma unui concurs de soluţii, Asociaţiei ASUB, un consorţiu format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism – Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare /consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

Cookies