Proiectul aproape utopic „Tramvaiul 5 până la Mall Băneasa”. Asociația Metrou Ușor atrage atenția asupra problemelor cu care pot veni soluțiile atipice puse pe masă

02 aug. 2023
3511 afișări
Proiectul aproape utopic
Proiectul aproape utopic "Tramvaiul 5 până la Mall Băneasa". Asociația Metrou Ușor atrage atenția asupra problemelor cu care pot veni soluțiile atipice puse pe masă. Sursa foto: Facebook/ Nicușor Dan

Asociația Metrou Ușor atrage atenția asupra proiectului „Tramvaiul 5 până la Mall Băneasa”. Primăria Capitalei vrea să extindă linia 5 de tramvai până la Complexul Comercial Băneasa și chiar a semnat la începutul lunii iulie un contract pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. ONG-ul transmite că proiectul este unul important, dar care aduce provocări aparte.

Asociația Metrou Ușor, despre proiectul aproape utopic „Tramvaiul 5 până la Mall Băneasa”

Extinderea liniei 5 de tramvai spre Mall Băneasa – un proiect vital, cu provocări aparte, transmite Asociația Metrou Ușor pe Facebook.

ONG-ul transmite că la data de 3 iulie 2023, Primăria Capitalei a semnat un contract pentru realizarea unui studiu de fezabilitate ce vizează extinderea liniei 5 de tramvai cu 4 stații spre Mall Băneasa.

Proiectul este foarte important. Implementarea acestuia ar duce la  reducerea emisiilor din zona de nord a Capitalei, dar și la creșterea ariei de deservire a transportului public electric, de mare capacitate.

Asociația Metrou Ușor transmite că Municipalitatea vrea să implementeze unele soluții atipice pentru extinderea liniei 5 de tramvai:

Este vizată soluția tramvaielor cu alimentare de la sol, dar și soluția construirii unui singur fir de circulație ce va fi folosit din ambele direcții. Motivarea oferită de către municipalitate: constrângeri ale spațiului de servitute aeronautică în zona Aeroportului Băneasa, explică asociația.

„Implementarea ar face ca acest tronson să fie incompatibil cu restul rețelei”

Asociația Metrou Ușor ține să atragă atenția încă de acum și transmite că implementarea unor astfel de soluții atipice (alimentarea de la sol) ar face ca acest tronson să fie incompatibil cu restul rețelei, fiind dependent de un tip special de tramvaie și de un set special de condiții tehnice de operabilitate:

Practic, această extindere va necesita tramvaie special adaptate pe care STB nu doar că nu le deține, dar nici măcar nu sunt prevăzute în strategia de achiziții viitoare de material rulant. Soluția alimentării de la sol contravine flagrant mobilității integrate, flexibile și a bunelor practici europene pentru care noi milităm.

De asemenea, circulația ar fi îngreunată dacă s-ar implementa un singur fir în dreptul Aeroportului Băneasa, practic ar limita drastic frecvența de circulație a tramvaielor liniei 5. Problema se agravează în contextul viitoarelor extinderi ale liniei 16 și liniei 36 spre nord via Bd. Barbu Văcărescu (proiectul a fost deja aprobat de Primăria Capitalei și este esențial pentru mai buna conectare a zonei de nord a orașului).

ONG: Vom trimite o serie de propuneri către PMB

La fel ca în cazul celorlaltor proiecte de extindere ale rețelei de tramvai (precum Inelul Median sau Piața Unirii), ne dorim să contribuim constructiv la acest proiect încă din prima etapă. Vom trimite o serie de propuneri către PMB în cadrul etapei de dezbatere publică, atunci când aceasta se va organiza. Cu toate acestea, nu cunoaștem suficient de bine normele de siguranță aviatică aplicabile unui asemenea proiect, pentru a putea veni cu propuneri realiste, explică Asociația Metrou Ușor.

Astfel, asociația anunță că a trimis o solicitare de informații către Administrația Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) și către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), prin care vrea să afle mai multe informații despre restricțiile pe care linia de tramvai de lângă Aeroportul Băneasa trebuie să le respecte.

Documentul poate fi consultat AICI.

Sursa foto: Facebook/ Asociația Metrou Ușor
Sursa foto: Facebook/ Asociația Metrou Ușor
Cookies