Proiecte avizate pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A și Prelungirea Ghencea. „Urmează aprobarea investiției și lansarea licitației”

23 nov. 2022
609 afișări
Proiecte avizate pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A și Prelungirea Ghencea. „Urmează aprobarea investiției și lansarea licitației”
Proiecte avizate pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A și Prelungirea Ghencea. „Urmează aprobarea investiției și lansarea licitației” | Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scriosteanu

Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că proiectele privind lărgirea DN1A și Prelungirea Ghencea la 4 benzi au fost avizate în cadrul ședinței Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe.

Proiecte avizate pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A și Prelungirea Ghencea

Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor a anunțat că în ședința de ieri a Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe au fost avizate două proiecte importante de infrastructură pentru București și Ilfov.

Unul dintre acestea este proiectul privind lărgirea la 4 benzi a DN1A și implementarea unor măsuri de siguranță rutieră pentru sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia.

Cel de-al doilea proiect ce a primit avizul este cel privind lărgirea la 4 benzi a segmentului de drum cuprins între Prelungirea Ghencea și Pasaj Domnești.

Ce lucrări trebuie să fie efectuate pentru realizarea obiectivelor

Tot în cadrul anunțului făcut ieri de către Irinel Scrioșteanu au fost prezentate și lucrările pe care le implică fiecare dintre cele două proiecte avizate. Astfel că:

Lărgirea la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia, presupune realizarea următoarelor:

  • Lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m,
  • Crearea trotuarelor, cu o lățime de 2,5 m,
  • Zonă mediană de 1 metru,
  • Zonă verde,
  • Crearea a două pasaje pietonale subterane:
    • Unul va fi amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia și dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces,
    • Cel de-al doilea va fi amplasat în nordul podului CF 700, dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe, va avea o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului și va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A.
  • Amenajarea a 3 intersecții la nivel:
    • intersecție DN1A cu DNCB,
    • intersecție DN1A cu Șos. Chitila,
    • intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului,
  • Lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale:
    • Rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m,
    • Sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului,
    • Bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare,
  • Lucrări de consolidare,
  • Lucrări pentru siguranța circulației,
  • Amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.

Prelungirea Ghencea – domnești și supralărgirea Bulevardului Ghencea între strada Brașov și Terminalul Tramvaiului 41 cu Pasajul Domnești, presupune realizarea următoarelor:

  • Lărgirea la 4 benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești,
  • Crearea de conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești), pentru sectorul de drum de 1,020 km preluat în plus de CNAIR.

Finanțarea necesară pentru aceste investiții este reprezentată de fonduri nerambursabile din cadrul POIM 2014-2020.

Irinel Scrioșteanu a anunțat că urmează că investițiile necesare să fie aprobate, iar mai apoi vor fi începute procedurile de licitație pentru executarea lucrărilor.

Cookies