Primăria Capitalei vrea să se asocieze cu Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov pentru a realiza o rețea radială de drumuri de aproape 100 de km între București, noul inel de centură A0 și localitățile din Ilfov. Proiectul s-a aflat pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu General din 30 septembrie, însă a fost retras la cererea primarului Nicușor Dan, pentru a fi corectată o eroare privind construcția unui drum prin Pădurea Băneasa (cartierul Greenfield), planul urmând să intre la vot într-o ședință viitoare.
10 drumurile radiale, cu o lungime totală estimată de 96.11 km, sunt propuse pentru a fi construite în jurul Bucureștiului pentru ajuta la creșterea atractivității investiţiei autostrăzii A0 – Inel București prin conectarea acesteia la municipiul București și la aria metropolitană, se arată în descrierea proiectului.
Proiectul se numește Drumuri Radiale – Orbital București și a fost realizat de Ministerul Transporturilor la nivel de studiu de prefezabilitate.
Autostrada A0, al doilea inel de centură al Capitalei, va avea o lungime de circa 101 km, iar pe o parte dintre loturi deja se lucrează, iar pe altele licitațiile sunt aproape finalizate. Autostrada are rolul de a degreva traficul infernal de pe șoseaua de centură – vechea centură a Capitalei, unde trebuie finalizate pasaje, iar drumul trebuie lărgit la patru benzi.
Drumurile radiale, înglobate în proiectul Drumuri Radiale – Orbital București, ar urma să lege marile bulevarde radiale ale municipiului București și a DNCB cu A0, dar și conexiuni între localități din aria metropolitană la A0, intersectând un număr total de 30 UAT-uri (localități).
„Astfel, s-au propus noduri și descărcări rutiere în număr de 30 pentru conectarea acestor drumuri radiale. Structura drumurilor radiale va fi la profil 2+2. De asemenea, pe lângă aceste 10 drumuri radiale se propun și două noduri rutiere ce fac parte din proiectul Orbital București. Pe de altă parte, configuraţia drumurilor radiale propuse cuprinde și benzi dedicate transportului public de pasageri sau spațiu dedicat implementării unor soluții de transport pasageri de mare capacitate și prietenoase cu mediul (de tipul tramvaielor articulate).”, se arată în anexa aferentă protocolului de colaborare dintre cele trei instituții.
Valoarea investițiilor este estimată la 700 milioane de euro, bani ce ar urma să vină din fonduri europene, bugetul local și bugetul de stat.
De asemenea, în proiectul Orbital București, sunt propuse două noduri rutiere principale, care au rolul de a conecta reţeaua rutieră existentă la Autostrada A0: